کد خبر: ۶۱۵۴۲
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۲ - ۱۷ مهر ۱۳۹۳

شتاب تند مدیری که هنوز امضای حکمش خشک نشده/ فرهنگ و ارشاد فارس به کدام سو می‌رود؟

آزموده را آزمودن خطاست؛ امت حزب‌الله در سال‌هایی که مهاجرانی سکان‌دار وزارت ارشاد جمهوری اسلامی ایران بود، به خوبی نشان دادند که اگر به اسم فرهنگ، ارزش‌ها زیر سوال برود، سکوت نخواهند کرد.

به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه؛ «آزموده را آزمودن خطاست»؛ این را می‌شود این روزها که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس روی دور تندی افتاده، به او گفت تا کمی از سرعت خود بکاهد. بهزاد مریدی که هنوز امضای حکم پرچالش‌اش خشک نشده، به اسم حافظ، فرهنگ، مولانا، هنر و حتی غدیر، ماجراهایی را به اسم «گذر هنر» راه انداخته که از همین حالا می‌توان شتاب او در چند ماه دیگر را حدس زد؛ شتابی که هرچه بیشتر می‌شود، واگرایی برخی اقدامات فرهنگی او از اصول و ارزش‌های اسلامی بیشتر نمایان می‌شود.

چند شبی است که خیابان حافظیه که البته حالا پیاده رو شده است، به محملی برای ارائه هنرهای مختلف تبدیل شده. اگرچه اصل آوردن هنر در میان مردم، امری پسندیده است اما مشکل از آن‌جایی آغاز می‌شود که انتخاب برخی قطعات و آثار به اصطلاح هنری در کنار شرایط اجرای آن‌ها، در مسیری قرار می‌گیرد که نه نسبتی با حافظ و مولانا دارد و نه غدیر و امام علی(ع) و سومین حرم اهل بیت(ع) بودن شیراز. این موارد حالا آن‌قدر مهم به نظر می‌رسد که باید در اصل، هدف و فلسفه چنین برنامه‌ای تردید کرد.

این شب‌ها شما می‌توانید با شنیدن موسیقی‌های تند در نزدیکی حافظیه، همراه با بی‌حجابی برخی حضار که ظاهرا دغدغه مدیر ارشد فرهنگی استان نیست، برخی رفتارهای عجیب دیگر را هم مشاهده کنید.

آزموده را آزمودن خطاست؛ امت حزب‌الله در سال‌هایی که مهاجرانی سکان‌دار وزارت ارشاد جمهوری اسلامی ایران بود، به خوبی نشان دادند که اگر به اسم فرهنگ، ارزش‌ها زیر سوال برود، سکوت نخواهند کرد. و حالا نشانه‌هایی از گرایش مریدی استان فارس به برخی رفتارهای آن سال‌ها دیده می‌شود. آیا بلند کردن عَلَمی که یک بار بلند شد و با واکنش مردم مواجه شد، می‌تواند «تدبیر»ی باشد که بوی «امید» دهد؟ نشانه‌های زیادی وجود دارد که این عَلَم مشکوک دیگر اجازه بلند شدن نخواهد یافت. این نشانه‌ها طی چند روز گذشته به خوبی ظاهر شده‌اند.

به نظر می‌رسد مریدی، شتاب تندی را در اجرای برخی برنامه‌های فرهنگی چالش برانگیز در دستور کار قرار داده و این در حالی است که هنوز امضای حکم مسئولیت او خشک نشده. او با این شتاب خیلی زود دچار مشکل خواهد شد. فرهنگ حوزه‌ای نیست که دل‌سوزان در قبال آن سکوت کنند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳
4
گیر نده کاکو.من کاری به آقوی مریدی ندارم .8سال فرهنگ استان دست جربان همسو با شما بود چه گلی به سروم زدید ها؟خدا وکیلی میگم.حالا دو تا دختر شدن پیرهن عثمون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳
1
من با خانواده رفتم. ما همیشه برای شرکت در مراسمات اینطوری در زمان دولت قبل می بایست هفتاد هشتاد هزار تومان می دادیم که در تالار احسان ، حافظ و یا باغ عفیف آباد این برنامه ها را را در قالب کنسرت ببینیم. اما الان رایگان در حال انجام است. شاید شما از برگزاری آن در دولت قبل خبر نداشته اید . من خبر برگزاری این مراسمات را از سایت شما خواندم و رفتم. حجاب مردم همان حجابی بود که در خیابانها و معمول می بینیم و البته حجاب عمومی این روزها حال خوشی ندارد. آقای مریدی هم که تازه آمده و تا بخواهد با برنامه و سازمان ارشاد آشنا شود چند ماهی وقت میبرد. دغدغه شما خدایی است . مواظب باشید با کینه و عداوت جناحی آمیخته نشود تا اجر اخروی تان ضایع نگردد.
با سپاس از سایت خوب شما
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳
0
فرهنگ و هنر در فارس به همان سویی میرود که مدیریت ارشد استان نشانه رفته است.
مدیر کل فرهنگ در فارس در نخستین اقدام فرهنگی به برادرشان حکم معاونت دادند !!!! البته شاید میخواستند از اقای اس.... تقلید کنند که هنوز نیامده برادر را مدیر کل گذاشتندوهم شهری ها را یک به یک مدیر و فرماندار و.....
Safa
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳
0
عكساي بد حجابي زنان و دختران رو در ايام انتخابات با پوستر هاي كانديداي مورد حمايتتون احمدي نژاد و جليلي و قاليباف رو نديديد؟يا استفاده ابزاري ميكنيد؟
اين نظر رو درج كن شيرازه تا اگه كسي جواب براي گفتن داره ما رو روشن كنه
فارسی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳
1
درود بر آقای مدیری کسانی که چشم دیدن استاندار و مدیران لایق ودلسوزی چون دکتر مدیری را ندارند همیشه چوب لای چرخ پیشرفت فارس می کنند پس با چه می خواهیم پایتخت فرهنگ وهنر باشیم باشعار وتندرو بودن شما فکر خودتان هستید کمی به فکر مردم هم باشید
ناشناس
UNITED STATES
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳
0
بسمه تعالی.
این مدیر نسبتاً جوان، این ره که تو میروی به ترکستان است. در امور مدیریتی خود نبگر ببین آیا این اقدامات تو مورد تأیید ائمه هدی هست یا نه اگر نیست، در شیوه و عمکرد خود تا دیر نشده است تجدید نظر کن. والسلام علی من اتبع الهدی
110
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳
2
خاک بر سر شیرازه!!!!!!!!!!!!!قشری و سطحی نگری هم حدی دارد!!!!!!!!!!!!!!!توهمات طالبانی و داعشی شماها تمامی ندارد!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
UNITED KINGDOM
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳
1
از کدام برنامه چالش برانگیز می گویید دوستان عزیز؟ این مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت مردم را دارد، چرا که فهرنگ و هنر را در همین مدت کوتاه به میان مردم آورده. شما چه هدفی را از این همه تخریب دنبال می کنید؟ آیا خوب است افراد به جای دیدن هنر و فرهنگ، بروند دنبال دعوا و جر و بحث و اعصاب خردی و علافی؟ نتیجه اش به نظر شما چیست؟ منصف باشید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳
0
شاید زمینه را برای احیای جشن های هنر شیراز فراهم می کنند!!!!!
رحیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳
1
دوست بزرگوار. کمی انصاف بده موسیقی تند و و خصوصا بی حجابی یا بد حجابی برخی بانوان با آمدن این مدیرکل وارد شیراز شده؟!!؟ در اینکه همه و خصوصا اداره ارشاد وظایفی در این زمینه دارند شکی نیست ولی لطفا در بیان نظرات مسائل سیاسی را کنار گذاشته و خدارا در نظر بگیرید.
فارسی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳
1
چرا کامنتهایی که حقیقت را می گویند را درج نمی کنید شما یک پایگاه وابسته هستید درود بر استاندار ودکتر مریدی
سایه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳
1
ای بابا ... یعنی مشکل مملکت و شیراز ما موسیقی زنده و بد حجابی بعضی از خانم هاست؟!
هند هم فضا پیما فرستاد مدار مریخ... ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم
واقعا متاسفم برای بعضی افکار پوسیده
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳
0
کاش به جای بهانه گیریهای بی جا همگی جهت رشد فرهنگ شهرمان دست به دست هم بدیم و شهری شاد و آباد بسازیم.
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳
0
شما ها چشم دید ن شادی وخوشحالی مردم روندارید متعصب وخشکه مقدسهایی که جزخودشون همه بیدین وغیر مذهبی میدونن هیچ تغییر وتحولی خصوصا خارج ازحوزه تاریک دید فرهنگی خودشون رو تحمل نمیکنند.بواسطه شماها شیراز موفق نشد پایتخت فرهنگی کشور بشه.