کد خبر: ۶۱۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۱۹ مهر ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ شنبه 19 مهر

روزنامه‌ها در قُرُق «گذر هنر»، «گذر هنر» در دام موسیقی‌های مبتذل

نخستین پرواز حجاج فارس با یک و نیم ساعت تاخیر در فرودگاه شیراز بر زمین نشسته است.

به گزارش شیرازه؛ «گذر هنر شیراز میعادگاه هنرمندان عاشورایی خواهد بود»؛ این تیتر یک «نیم‌نگاه» است. به نظر می‌رسد با افزایش انتقادات به نحوه اجرای برخی برنامه‌ها در «گذر هنر»، پیوند زدن آن با عاشورا بتواند خط خبری مناسبی برای اداره کل ارشاد استان باشد تا شاید این انتقادات را کم رنگ سازد. انتقاد سردار غیب‌پرور فرمانده سپاه فجر به «گذر هنر» نیز در صفحه اول این روزنامه منتشر شده است. توصیه آیت الله ایمانی به دست اندرکاران مبنی بر این که جایگاه حافظ را با امور مبتذل و دنبگ و ساز و سرنا آلوده نکنند نیز از دیگر عناوین این روزنامه است. اما پس از این‌که هیات مدیره انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی شیراز و حومه، روز چهارشنبه در یکی از روزنامه‌های استان از حسن تدبیر استاندار در انتخاب مریدی به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تقدیر کرده بود، امروز نیم‌نگاه پیام تبریک شرکت سلامت گستر نیایش، شرکت فرس پیشگام، شرکت کیمیا پارس پروچیستا، شرکت بازرگانی پارس بنادر، انجمن تخصصی توسعه تجارت فارس و سهراب شرفی و پسران به مدیرکل ارشاد را در صفحه اول خود منتشر کرده است! اما سردبیر این روزنامه در یادداشتی، به ضرورت افزایش ساعات حضور کسبه در محل کار به عنوان یکی از پادزهرها علیه تمسخر مردم شیراز پرداخته است! لب کلام او این است که اگر مغازه‌های شیراز بیشتر باز باشند، تمسخرها کم‌تر خواهد شد. کمتر خواهد شد؟!

اگرچه «افسانه»، «شیرازی‌ها امروز سوار مترو می‌شوند» را به عنوان تیتر یک خود منتشر کرده اما خبر برقراری «گذر هنر» در ایام محرم را هم به عنوان تیتر روی عکس صفحه اول خود برگزیده است. در خبری دیگر در این روزنامه، مریدی در واکنش به انتقادات آیت‌الله ایمانی نسبت به برخی فعالیت‌ها در گذر هنر، گفته است: «سخنان نماینده ولی فقیه در استان روشنگر مسیر حرکت فرهنگی فارس است». یادداشت روز افسانه اما به نقش رسانه در اقتصاد پرداخته و نوشته: «باید بین دانشگاه و صنعت ارتباط بیشتری ایجاد کرد و با تولید علم و فن آوری هدایت سکان صنعت و تولید را به دست گرفت و این امر همیت مدیران و نمایندگان فارس و نظارت رسانه‌های استان را بر‌می‌طلبد».

«هوشمندی سربازان گمنام، نظام را از هر گزندی حفظ کرده است» را «عصر مردم» به نقل از آیت‌الله ایمانی تیتر یک کرده است. این روزنامه هم «گذر هنر، میعادگاه هنرمندان عاشورایی» را در صفحه اول خود آورده است. البته انتقاد فرمانده سپاه فجر هم در این صفحه منتشر شده. قسمتی از نیم صفحه اول عصر مردم امروز، بی شباهت به رنگین کمان نیست!

«خبر جنوب» بحران این‌ روزهای کشور را تیتر یک کرده؛ «فاجعه کم آبی در کمین فارس». اعضای جامعه روحانیت شیراز با ابراز نگرانی از کم آبی در خصوص ضرورت بازنگری در الگوی کشت محصولات کشاورزی هشدار داده‌اند. «استقبال از مسافران سرزمین وحی» عنوان گزارشی است که از نخستین پرواز حجاج فارس با یک و نیم ساعت تاخیر در فارس خبر داده. مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس گفته که همانند زمان عزیمت، حجاج با 9 پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به استان بازخواهند گشت. اما تیم فجر شهید سپاسی با همه مواردی که در خصوص ضرورت حضور پرقدرت او در لیگ دسته یک مطرح شد تا خیلی زود به جایگاه خود در لیگ برتر دست یابد، حالا در مقابل تیم نساجی بازی را واگذار کرده است تا هم‌چنان به یک امتیاز کسب شده در بندرعباس امیدوار باشد. جزئیات این بازی را می‌توانید در «شکست فجری‌ها در خانه نساجی» در خبر جنوب بخوانید. اما این روزنامه ویژه‌نامه‌ای را هم به مناسبت دهه فرهنگ و بزرگداشت حضرت حافظ منتشر کرده. خبر برگزاری دومین گذر هنر در دهه اول ماه محرم در این ویژه‌نامه هم به چشم می‌خورد!

نظرات بینندگان