کد خبر: ۶۱۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۰ مهر ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ یکشنبه 20 مهر

زلزله در شهرک سعدی شیراز بیشتر از «بم» آدم می‌کشد!

اگر معاون اول هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد هم مانند جهانگیری در جلسه مشابهی در زمان خود شرکت می‌کردند، حتما به ترتیب می‌گفتند حافظ همه را به سازندگی، اصلاحات و عدالت دعوت می‌کند!

به گزارش شیرازه؛ امروز راه‌اندازی متروی شیراز پس از سال‌ها وعده‌ و سفر معاون اول رئیس جمهور به شیراز محور اصلی روزنامه‌های استان است.

«عصر مردم»، «سوت مترو شیراز پس از 12 سال به صدا درآمد» را به عنوان تیتر یک خود انتخاب کرده است. در این گزارش در صفحه سه این روزنامه، یک نکته جالب اتفاق افتاده است؛ قسمت ابتدایی متن در پایان گزارش عینا تکرار شده است! به نظر راه‌های بهتری برای پر کردن فضای سفید باقی‌مانده در این گزارش وجود داشت! تذکر فرمانده سپاه فجر در خصوص این‌که فعالیت‌های فرهنگی در فارس باید متناسب با شان سومین حرم اهل بیت(ع) باشد، نیز در صفحه اول دیده می‌شود. اما کاریکاتور امروز عصر مردم که به فضای میان مسئولان و اثرش روی حوزه اقتصاد استان کنایه زده است؛

زلزله در سعدی شیراز بیشتر از «بم» آدم می‌کشد!

«راه توسعه فارس با اتصال به دریا هموار می‌شود» را استاندار فارس گفته و «خبر جنوب» هم آن را تیتر یک کرده است. احمدی هم‌چنین از وضعیت ایران خودروی استان انتقاد کرده و آن را صنعت بی رمقی دانسته که تنها روزی 50 بدنه رنگ شده را مونتاژ می‌کند! خبر رونمایی از پایگاه خبری تحلیلی توریسم آنلاین با حضور معاون رئیس جمهور در مجموعه رسانه‌های «خبر» از دیگر عناوین صفحه اول این روزنامه است. اظهار نظر عجیب شهرام ناظری هم در خبر جنوب منتشر شده. او گفته که در سال‌های گذشته مسئولان از ترس از دست دادن میز خود به ما اجازه کنسرت نمی‌دادند! البته او نگفته که قبل از روی کار آمدن روحانی، چه تعداد کنسرت را در شهرهای ایران برگزار کرده است. «زندگی در پناه دیوارهای ترک خورده» عنوان گزارشی از این روزنامه است که به بافت فرسوده شیراز و خطراتی که زلزله احتمالی می تواند ایجاد کند، پرداخته است. در این گزارش آمده: «اگر زمین‌لرزه در شیراز رخ دهد، در هر منطقه شهر جمعیتی برابر با زلزله بم قربانی به جا می‌گذارد. برای نمونه طبق برآوردها در شهرک سعدی بین 50 تا 75 هزار نفر زندگی می‌کنند. نه تنها خانه‌های بیشتر ساکنان از استقامت کافی برخوردار نیست بلکه مانند خیلی از نقاط دیگر شهر چون بافت قدیم، امکان امدادرسانی به موقع به خاطر کوچه‌های باریک هم وجود ندارد.»

«نیم‌نگاه» به نقل از معاون رئیس جمهور در صفحه اول خود تیتر زده: «اشعار حافظ همه را به اعتدال و میانه‌روی دعوت می‌کند». با این حساب اگر معاون اول هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد هم در جلسه مشابهی در زمان خود شرکت می‌کردند، حتما به ترتیب می‌گفتند حافظ همه را به سازندگی، اصلاحات و عدالت دعوت می‌کند! در ستون «در شهر چه خبر است؟» این روزنامه هم که چندین روز است به ستون یادداشت روزانه تبدیل شده، به ضرورت ترویج گردشگری پزشکی در کنار تاکید بر سایر جنبه‌های توریستی شیراز پرداخته شده است.

«بودجه موزه مشاهیر فارس تامین شد» تیتر یک «افسانه» است که با روتیتر «معاون اول رئیس جمهور با بسته تشویقی به شیراز آمد» منتشر شده. جهانگیری علاوه بر اظهار نظر در حوزه فرهنگ، به صنعت هم ورود کرده و بر اساس یک رویه همیشگی، گفته که کم لطفی‌های دولت گذشته باعث شد صنعت در فارس رشد مطلوبی نداشته باشد. باید از او پرسید که در دوران اصلاحات که او وزیر صنعت بود، دقیقا چه گلی بر سر استان فارس زده شد؟

اما روزنامه «سبحان» در اقدامی عجیب، ویژه‌‌نامه‌ای را منتشر کرده که بخشی از آن و یا به عبارت بهتر بهانه آن، «گذر هنر» و «دهه فرهنگ» است. این‌که روزنامه‌ای که کمتر مورد توجه همگان است، این چنین، اقدام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس را که مورد انتقاد جدی نماینده ولی فقیه در استان و فرمانده سپاه فجر قرار گرفته، مورد تقدیر قرار می‌دهد، جای تامل بسیار دارد.

نظرات بینندگان