کد خبر: ۶۱۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۲۴ مهر ۱۳۹۳
پنج شنبه ها با شهدا:

طواف در «مکه»، شهادت در «مجنون»؛ حاج «مختار» 40 روزه جواز شهادت گرفت

علی رغم خستگی شدید نیروها، قرار شد مجروحان را به عقب برگردانیم. پایین رفتن از کانال آسان و بالا آمدن بسیار سخت بود اما شهید حاج مختار اشرف که قدش 190 سانتی متر بود به کمک ما شتافت.

به گزارش سرویس قطعه شهدای شیرازه، مردم ولایت مدار و شهید پرور داراب که این شهرستان مزین به نام حضرت امام حسن مجتبی (ع) نیز می باشد، در دوران دفاع مقدس دوشادوش مردان و زنان دیگر شهرهای ایران به جبهه های حق علیه باطل شتافتند. اعزام 15 هزار نیرو، تقدیم حدود 500 شهید، بیش از 1400 جانباز و 48 آزاده سرافراز سهم دارابی ها در جنگ تحمیلی است.

داراب آنلاین نوشت: شهید «حاج مختار اشرف» یکی از شهدای دارابی است که در سال 59 در قالب اولین گروه از شهرستان داراب به جبهه های کردستان اعزام شد.

وی علی رغم این که تحصیل کرده رشته خاکشناسی دانشگاه اصفهان و در اداره کشاورزی نی ریز استخدام شده بود، کار را رها کرد و به جبهه های حق علیه باطل رفت.

وی از سال 62  به جبهه های جنوب شتافت و چهار سال به صورت مداوم تا لحظه شهادت در چنین روزهایی یعنی 22 مهرماه 65  در حالی که تا چهل روز از طواف خانه خدا بازگشته بود، این بار به دیدار صاحب خانه رفت و به فیض شهادت نایل آمد.

هنوز شهید نشدی تابلو ات را نصب کرده اند!

سرهنگ محمد حسین خالصی از همرزمان این شهید والا مقام می گوید: حاج مختار چندین سال در گردان امام مهدی(عج) شیراز بودند و بنا به نیازی که "شهید اسلامی نسب" از لحاظ کادر گردان داشت، حاج مختار را برای مدتی تقاضا به ماموریت در گردان امام رضا (ع) کرد.

روزی شهیدان اسلامی نسب و اشرف باخودروی تویوتا در حال عبور از یک منطقه کوهستانی بودند. تابلویی بنام موقعیت شهید اشرف در آنجا نصب بود.که با دیدن تابلو شهید اسلامی نسب دست خود را دور گردن مختار انداخت و پیشانی اش را بوسید و گفت: نگاه کن هنوز شهید نشدی تابلو ات را را نصب کرده اند!

شهید اشرف پیکر همرزم شهیدش را به عقب برگرداند

سردار محمدباقر رنجبر از همرزمان شهید می گوید: جایی بعد از عملیات والفجر8، عراق با پشتیبانی وسیع دشمنان استکباری از جمله آمریکا و شوروی یک سلسله عملیاتی را بر علیه ما انجام داد که به دفاع متحرک عراق معروف است. منطقه ای که به بجلیه عراق معروف بود گرفته بود و گردان ما می خواست جلوی عراق را بگیرد و آنها را از منطقه بیرون کند.

بین ما و دشمن کانال عظیمی حفر شده بود که حدود 5 متر عمق و 7 متر عرض داشت. عملیات انجام شد و فرماندهان دستور عقب نشینی دادند، عمق کانال کار انتقال مجروحان را سخت کرده بود.

قد 190 سانتی متری شهید اشرف به کمک مجروحان عملیات شتافت

علی رغم خستگی شدید نیروها، قرار شد مجروحان را به عقب برگردانیم. پایین رفتن از کانال آسان و بالا آمدن بسیار سخت بود اما شهید حاج مختار اشرف که قدش 190 سانتی متر بود به کمک ما شتافت.

یک نفر از پایین کانال مجروحین را به دست حاج مختار می داد و او با توجه به قد بلندش آنها را به نفر سومی که در بالای کانال بود می رساند. او با یک گرینف که در دستانش مانند یک سلاح کلاش بود گروه ما را تامین کرد تا به عقب برگردیم. حاج مختار اشرف تنها یکی از شهدا به نام حاج امیر سپردار (از شهدای استهبان) را به عقب برگرداند.

شهید حاج مختار اشرف بیستم خرداد 1337 در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد و سر انجام پس از چند سال دفاع از خاک ایران اسلامی بیستم مهرماه 1365 در خط پدافندی جزیره مجنون در اثر اصابت گلوله مستقیم دشمن به سر به شهادت رسید.

نظرات بینندگان