کد خبر: ۶۱۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۲۳ مهر ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ چهارشنبه 23 مهر

صبر کنید؛ کارگران در متروی شیراز همچنان مشغول کارند!/ پشت پرده رژه شهرداری صدرا در روزنامه‌های فارس چیست؟+ صوت

این تبلیغات‌ها حالا آن قدر زیاد شده است که می‌شود گفت تبلیغات شهرداری «شهرک صدرا» به تبلیغات شهرداری «کلان‌شهر شیراز» تنه می‌زند!

به گزارش شیرازه؛ «عروسی در فارس رونمایی شد» عنوان گزارش «عصر مردم» از رونمایی یک کتاب جدید در حوزه فرهنگ استان است. این کتاب را ابوالقاسم فقیری پژوهش‌گر حوزه فرهنگ نوشته است. آمار اعلام شده از سوی مدیرکل ثبت احوال استان فارس دیگر خبر این روزنامه است. محسن نعمتی گفته که در هر شبانه روز 20 زوج فارسی از هم طلاق می‌گیرند. بر اساس این خبر، بیشترین نام‌های پسر انتخابی از سوی خانواده‌ها در استان فارس، امیرعلی، محمدطاها، ابوالفضل، امیرحسین و محمد و برای نام‌های دختر، فاطمه، زهرا، نازنین زهرا، یسنا و مریم بوده است.

«افسانه» گزارشی از سمینار تخصصی مدیریت بحران را در صفحه اول خود با عنوان «هشدار درباره پیامدهای زلزله در شیراز» منتشر کرده است. در این سمینار بیان شده که طی 100 سال گذشته چهار زلزله 6.4 ریشتری در شیراز رخ داده و اکثر نقاط شیراز با زمین‌لرزه 6 ریشتری آسیب می‌بینند. پس از افتتاح فاز یک خط یک متروی شیراز، حالا این روزنامه از پیشرفت 60 درصدی فاز 2 خط یک قطار شهری نیز خبر داده است. در این فاز، 12 ایستگاه پیش بینی شده که سه ایستگاه در مرحله نمای داخلی است.

«نیم‌نگاه» تیتر یک خود را از میان سخنان وزیر اطلاعات برگزیده؛ «امروز وزارت اطلاعات ما 76 میلیونی است». تصویر اصلی صفحه نخست این روزنامه هم مربوط به هیئت پارلمانی ایران است که اکنون در ژنو به سر می‌برد. دکتر ضرغام صادقی و دکتر دستغیب دو نماینده شیراز نیز در این هیئت حضور دارند. این روزنامه در یادداشتی در صفحه سه خود از وضعیت کنونی قطار شهری شیراز انتقاد کرده و نوشته: «گویا انتظار مردم شیراز هنوز به پایان نرسیده و قرار نیست سوار بر مترو شوند چون فعلا قطار شهری به مردم شیراز سرویس نمی‌دهد! طبق شنیده‌ها قطار شهری هنوز مهیای استفاده عموم مردم نیست و قرار است طی دو ماه آینده قطار شهری شیراز گروه‌های اجتماعی خاص را جهت آشنایی با مسیر جابجایی میزبان باشد و در کنار آن تیم اجرایی را جهت بهره‌برداری تکمیل نماید و بعد از سپری شدن دوره دو ماهه جابجایی عموم شهروندان شیرازی آغاز شود!! پس بهتر است نگوئیم قطار شهری شیراز افتتاح شده است و صبر کنیم تا ببینیم دو ماه دیگر مردم می‌توانند سوار بر قطار شهری شوند...»

گفتنی است پیک بامدادی رادیو نیز صبح امروز در گزارشی به بررسی افتتاح نمادین متروی شیراز پرداخت که صوت آن را می توانید در ادامه بشنوید

«طرح تعطیلی ادارات فارس در پنج‌شنبه‌ها اجرایی می‌شود» یکی از تیترهای صفحه اول «خبر جنوب» است که نوذر شفیعی نماینده ممسنی و رستم آن را گفته است. دو نماینده فارس هم در گفتگو با این روزنامه به طرح الحاق بخشی از فارس به اصفهان واکنش نشان داده‌‌‌اند. جعفر قادری و الیاس طاهری نمایندگان شیراز و اقلید گفته‌اند که شهرهای فارس قابل بذل و بخشش نیست. «هجی درد روی کاغذ بی‌خط» عنوان گزارش خبر جنوب به مناسبت روز جهانی نابینایان است که «دلمویه‌های نابینایان شوریده شیرازی» را منعکس کرده است. در قسمتی از این گزارش آمده: «سکینه فرخیان معلم مدرسه نابینایان شوریده که 12 سال به نابینایان درس می‌دهد می‌گوید: همین که احساس کنی برای این کودکان بال هستی یک دنیا می‌ارزد، نه این‌که با ایجاد موانع دائم باری بر دوش‌شان بگذاری. وی می‌افزاید: پتانسیل بعضی از بچه‌های ما از دانش‌آموزان عادی بسیار بیشتر است و توجه به توانایی‌های آن‌ها می‌تواند زمینه پیشرفت‌شان را در مراحل بالا فراهم کند».

 رژه شهرداری صدرا در روزنامه‌های فارس

اما امروز نیز مانند برخی روزهای دیگر، یک نیم صفحه از هر چهار روزنامه فوق، به گزارش عملکرد شهرداری صدرا اختصاص یافته است. این تبلیغات‌ها حالا آن قدر زیاد شده است که می‌شود گفت تبلیغات شهرداری صدرا به تبلیغات شهرداری کلان‌شهر شیراز تنه می‌زند! نکته جالب در عمده این تبلیغات که عمدتا نیز تصویری هستند، مشاهده شهردار در آن است. آیا مشکلات صدرا آن‌‌قدر کاهش یافته که شهرداری صدرا به هر بهانه‌ای در روزنامه‌های استان فارس رژه برود؟ این شهرداری برای چاپ رنگی تصاویر برنامه‌های خود آن هم در حداقل یک نیم صفحه، چه مبلغی را به روزنامه‌ها می‌دهد؟ آیا در پشت پرده این تبلیغان وسیع، باید به دنبال برخی مسائل دیگر بود؟

نظرات بینندگان