کد خبر: ۶۱۷۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۲۴ مهر ۱۳۹۳
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس:

انقلاب اسلامی بهترین امربه معروف است/ برای یک منکر 220 هزار شهید دادیم

بعد از گذشت 30 و چند سال از انقلاب هنوز تشکیلاتی به عنوان احیاء امر به معروف نداریم
به گزارش شیرازه به نقل از موج ما، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس در ششمین همایش آمرین خاطر نشان کرد: بر اساس اصل 8 قانون اساسی امر به معروف و نهی از منکر به سه دسته امر به معروف و نهی از منکر مردم به مردم، امربه معروف و نهی از منکر مردم به حاکمیت و امر به معروف و نهی از منکر حامیت به مردم تقسیم می شود.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس گفت: منکر یک چیز کوچک نیست، ما برای یک منکر 220 هزار شهید برای بقاء انقلاب که بهترین امر به معروف است تقدیم می نماید.

مهدوی با اشاره به اولویت اصلی این ستاد اذعان داشت: در امر به معروف و نهی از منکر آن برنامه ای که نیاز به قانون و مجلس نداشته باشد و قانون الهی است با شعار تذکر لسانی، وظیفه همگانی دنبال می کنیم.

وی به بزرگترین امر به معروف اشاره کرد و گفت: بعد از گذشت 30 و چند سال هنوز تشکیلاتی به عنوان احیاء امر به معروف نداریم، امر به معروفی که امام خمینی(ره) فرمودند باید برای آن وزارت خانه تشکیل گردد، لذا در دوره کنونی بزرگترین نهی از منکر، انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) بود.

آمرین به معروف باید تذکر لسانی را ترویج کنید

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس گفت: شما داوطلبین آمرین به معروف باید تذکر لسانی را بیان کنید و به دیگران هم بگوئید تا بیان کنند لذا با این عمل این فریضه الهی همگانی می شود.

مهدوی احیای امر به‌ معروف و نهی از منکر وظیفه تمام افراد جامعه دانست و خاطرنشان کرد: پرداختن به امر به ‌معروف، یک معروف در جامعه است و همه باید برای احیای این مهم اهتمام ویژه داشته باشند.

وی  گفت: ما باید در صورت مشاهده هر منکر به هم تذکر بدهیم و با انجام ندادن این فریضه پایه های دین را سست می کنیم.

این مسئول در ستاد امر به معروف استان فارس با اشاره به عقب افتادگی جامعه دینی در این امر مهم افزود: امر به معروف به دو دسته کلی آمرین و ضابطین که هر یک کار مشخصی را دارند تقسیم می شود که متاسفانه همه می خواند در درجه ضابطین که حکم قضایی مورد نیاز است باشند که این امر باعث عقب افتادگی امر به معروف شده است.

لزوم قرار گرفتن امر به معروف در سبد فرهنگی خانواده ها

 دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس با اشاره به عمل به موقع آمرین و ضابطین خاطر نشان کرد: آمرین وظیفه تذکر لسانی دارند و هیچ کاری به نتیجه آن ندارند در صورتی که ضابطین باید کار را به نتیجه برساند که هر دو باید در مواقع خود به موقع عمل کنند.

مهدوی با اشاره به معجزه تذکر لسانی اذعان داشت: اگر تذکر لسانی در بین آحاد جامعه رایج شود، قطعا با کاهش هزینه ها همراه خواهد بود زیرا اگر امر به معروف در سبد فرهنگی خانواده ها قرار می گرفت هیچ اشراری به وجود نمی امدند.

وی در پایان خطاب به داوطلبین افزود: بعد از شناسایی تمام داوطلبین کلاس های آموزشی ویژه برگزار خواهد شد لذا شما داوطلبین نیز باید تلاش کنید تا موارد آموزشی را به خوبی یاد بگیرید.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳
0
این اعجاز بزرگ قرن و این پیروزی بی نظیر و این جمهوری اسلامی محتاج به حفظ و نگهداری است . امام خمینی(ره)