کد خبر: ۶۱۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۲۴ مهر ۱۳۹۳

وزیر سابق اطلاعات: مذاکرات نباید تعطیل شود

برنامه یادواره شهدای روستای بالاده بیرم لارستان در شامگاه روز چهارشنبه برگزار شد، که مورد استقبال بی نظیر مردم از سراسر جنوب فارس قرار گرفت
به گزارش شیرازه به نقل از میلاد لارستان، در نخستین شب از یادواره شهدای بالاده، وی افزود: انقلاب ما را شهدا هدایت می کنند و در این مدیریت مسیر انقلاب، شهدا دارای صبر و تحمل فراوان اند و به خوبی انقلاب را رو به جلو می برند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه شهدا جان خود را فدا کردند تا مسیر ولایت و امامت تضمین شود، تصریح کرد: شهدا این راهی را که با رهنمودهای رهبر کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) پیمودند، مسیر گمشده همه جوامع بشری در طول تاریخ است که برپا کننده مسیر عدل و داد و قسط می باشد.

وی انقلاب اسلامی ایران را شروع ظهور صغرای امام زمان(عج) دانست و خاطر نشان کرد: مطمئناً این راهی که امام و شهدا برای دنیا ترسیم کردند، نتیجه آن به ظهور کبری ختم خواهد شد.

حجه الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزیر سابق اطلاعات از مهمانان ویژه این برنامه بود.

سایر برنامه های اجرا شده در این محفل، سخنرانی و خاطره گویی رزمنده و جانباز هشت سال دفاع مقدس نورالدین عافی از نویسنده کتاب نورالدین پسر ایران و همچنین مداحی کربلایی داوود شکاری از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(س) بود.

حجت الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی در مراسم پانزدهمین یادواره شهدای دهستان بالاده بخش بیرم لارستان با زیبا و ارزشمند خواندن برگزاری یادواره شهدا، اظهار کرد: این کار باعث استمرار و شکوفایی حرکت شهدا و زنده نگه داشتن راه و مسیر شهدا می شود. 

حجت الاسلام مصلحی با بیان اینکه محور حاکمیت و مقوله سیاست در اسلام، ولایتمداری است، اذعان کرد: دقیقاً این مسئله از زمان پیامبر بزرگ اسلام(ص) طراحی شده است و حاکمیت پیامبر(ص) نشان دهنده جایگاه ولایتمداری، نقطه کلیدی و اساسی را دارد.

وی با اشاره به اینکه، بعضی اندیشمندان جهان اسلام به این مهم رسیده اند که اگر کشورهای مسلمان در مقابله با استکبار دچار بحران هستند و فجایع بزرگ را رقم می زند، بخاطر آن است که، ولایت را که محور سیاسیت و حاکمیت در دین است، فاصله پیدا کرده اند.

وزیر سابق اطلاعات با استناد به آیه ۵۱ تا ۵۵ سوره مائده به اثبات مسئله ولایتمداری پرداخت و افزود: براساس این آیات یهود و نصاری را "ولی" خود قرار ندهید که در دنیای امروز کسانی که دارای روحیه استکباری و خود برتربینی هستند، در مقوله همین آیه می گنجند.

وی با بیان اینکه، افرادی که در ایمان خود سست اند و در پایبندی به قدرت لایزال الهی دچار مشکل هستند، در حل مشکلات به سراغ یهود و نصاری می روند، تأکید کرد: این افراد کسانی اند که در پاسخ به این اقدام شان، مسائلی چون لطمه دیدن از تحریم ها را مطرح می کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید به مقوله مذاکره در بحث هسته ای، تصریح کرد: مذاکره نباید تعطیل شود، اما طبق فرموده رهبر انقلاب، مذاکره باید با قوت دنبال شود.

وی با حمایت از گروه مذاکره کننده ایران، گفت: مذاکرکنندگان باید در بحث های خود، خط قرمزها و چارچوب هایی که رهبری و نظام تعیین کرده است، حرکت نمایند.

حجه الاسلام مصلحی با اشاره به واقعه تاریخی مذاکره پیامبر(ص) با یهود و نصاری، اضافه کرد: با توجه به تجربیات از صدر اسلام تا عصر کنونی، اگر افرادی خود را درخصوص انحراف در مذاکرات خود را "دلواپس" می دانند، یک موضوع عادی است که نمونه آن انجام یک سری اشتباهات در قرارداد قطعنامه پایان جنگ است که هنوز خسارات آن را می پردازیم.

نظرات بینندگان