کد خبر: ۶۱۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۲۶ مهر ۱۳۹۳
یادی از فراموش شدگان:

تور «سیاحتی - زیارتی» برای پدربزرگ ها و مادربزرگ های شمال شیراز+عکس

شیراز باشی و روز ها به ماه و ماه ها به سال برسد و نتوانی به زیارت حضرت شاهچراغ (ع) بروی! تعجب نکنید این وصف حال عاشقان و فراموش شدگانی است که به زیارت دوست شتافتند.

به گزارش شیرازه، اندکی پس از بازدید مسئولان شمال شهر شیراز از یکی از مراکز نگهداری سالمندان و درد و دل های شنیده و نشنیدۀ پدران و مادران با مسئولان ، یکی از آرزوهای فراموش شدگان شمال شیراز برآورده شد ، آرزوی زیارت حرم شاهچراغ (ع) و گردش در شهر راز، شیراز .

عصر شیراز نوشت: صبح است، دقایق به کُندی می گذرند، کم کم پدربزرگ ها و مادربزرگ ها آماده می شوند، اما از چهره شان کاملا می شود خواند که با خود می گویند " یعنی واقعا مسئولان به قولشان عمل می کنند و امروز به زیارت حضرت شاهچراغ (ع) می رویم ؟ بعضی دیگر زیر لب زمزمه می کنند و چند نفری هم اشک شوق از صورتشان جاری است، با اندکی تاخیر اتوبوس از راه می رسد و صف پدربزرگ ها و مادربزرگ های فراموش شدۀ شمال شیراز برای سوار شدن به اتوبوس شکل می گیرد؛ کنارشان که می نشینی لازم نیست چیزی بپرسی گویا درست گفته اند که آنچه در آينه جوان بيند، پير در خشت خام بيند، از آرزوها و دلتنگی هایشان می گویند، از فرزندانشان می گویند و از دردِ دردناک فراموش شدن؛ شیراز باشی و روز ها به ماه و ماه ها به سال برسد و نتوانی به زیارت حضرت شاهچراغ (ع) بروی! تعجب نکنید این وصف حال عاشقان و فراموش شدگانی است که به زیارت دوست شتافتند. حال و هوای آن روز بازدید و این روز زیارت وصف ناشدنی بود و هست؛ برای گرفتن گزارش رفته بودم اما انگار این گزارش گرفتنی نبود، فقط توانستم همراه کاروان فراموش شدگان و عاشقان باشم در زیارت دو حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع)، برادر بزرگوارشان حضرت سید علاء الدین حسین (ع) و گردشی کوتاه در بوستان های شیراز؛ در آخر هم همین بس که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند: نگاه با محبّت و دوستانه به پدر و مادر، عبادت است. (بحارالانوار ، ج 74 ، ص 45)

ابتدا روایت تصویریِ آن روزِ بازدید

 

 

 

 

و آغاز تور سیاحتی - زیارتی

 

 

 

نظرات بینندگان