کد خبر: ۶۱۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۹ - ۲۶ مهر ۱۳۹۳

واکنش فرماندار سروستان به خبر انتقال پالایشگاه سروستان به زرقان

فرماندار سروستان در گفتگو با سرو آنلاین از دلایل انتقال پروژه احداث دومین پالایشگاه استان فارس از سروستان به شهر زرقان خبر داد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، فرماندار سروستان در واکنش به خبر انتقال پروژه احداث دومین پالایشگاه استان فارس از سروستان به یکی از شهرهای اطراف شیراز به خبرنگار سروآنلاین گفت: برخلاف آنچه در میان مردم شایع شده، احداث پالایشگاه مواد نفتی نبوده و صرفا  به عنوان دومین پالایشگاه میعانات گازی در استان فارس مطرح می باشد که اجرای آن به دلایل اقتصادی در شهرستان سروستان منتفی شده است.

وی در ادامه این مطلب افزود: سرمایه گذاری و اجرای این پروژه توسط بخش خصوصی صورت می گیرد و بنابر اطلاعات دریافتی انتقال این پالایشگاه به شهر زرقان به دلیل صرفه جویی 30درصدی در اجرای این پروژه بوده که گفته شده مبلغی حدود 500 میلیون دلار می باشد که رقم قابل توجهی است.

سلیمان کرمی تاکید کرد: با توجه به توجیهات سرمایه گذار این پروژه،تلاش ما در جهت احداث این پالایشگاه راه به جایی نبرد اما با عنایت به پیگیریهای استاندار محترم فارس،احتمال احداث بزرگترین مخزن ذخیره گازی جهان در منطقه سروستان بسیار زیاد است.

فرماندار سروستان در توضیح این مطلب گفت: در سفر هفته گذشته معاون اول رئیس جمهور به استان فارس، دکتر احمدی استاندار فارس در جلسه شورای اداری استان چندین مرتبه از این پروژه بزرگ بین المللی به نام سروستان  نام برد و از آقای جهانگیری خواست تمام تلاش خود را در جهت اجرایی شدن این پروژه فوق العاده مهم انجام دهد.

نماینده عالی دولت در سروستان با اشاره به حجم بالای سرمایه گذاری این پروژه بزرگ بین المللی اظهار داشت: سرمایه گذاری 50 میلیارد دلاری و اشتغالزایی بیش از 2000 نفر در این پروژه بزرگ نه تنها باعث تحول اساسی در این شهرستان بلکه موجب ارتقاء وضعیت اقتصادی استان فارس خواهد بود.

نظرات بینندگان