کد خبر: ۶۱۸۵۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۲۶ مهر ۱۳۹۳

امام جمعه کازرون: بسیجیان اجازه نخواهند داد فارس محل جولان افراد ناباب شود

خرسند از مسئولان فرهنگی این استان خواست مراقب رفتار غیرفرهنگی خود باشند.
به گزارش شیرازه به نقل از کازرون خبر، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه امروز در سخنانی اظهار داشت: فارس شناسنامه‌ای دارد و مرکز آن حضرت شاه‌چراغ(ع) است، بنابراین مسئولان فرهنگی این استان بدانند مسائلی که در حاشیه جشن بزرگداشت حافظ غزل‌سرای کشورمان اتفاق افتاد، در شأن فارس نبود و مراقب رفتار خود باشند.

وی ادامه داد: شعرای بزرگی مانند حافظ و سعدی پیش از هنر شاعری عارف و عالم دینی و حافظ قرآن بودند، بنابراین نباید مزار این بزرگواران به گناه و امور مبتذل آغشته شود.

امام‌جمعه کازرون متذکر شد: کسانی که می‌خواهند حافظ را بشناسند، بهتر است به فرمایشات مقام معظم رهبری در 30 سال پیش در یادروز این شاعر توانا مراجعه کنند.

خرسند از مسئولان فرهنگی این استان خواست مراقب رفتار غیرفرهنگی خود باشند، چنانچه این‌گونه رفتارها تکرار شود جامعه روحانیت، خانواده معظم شهدا و بسیجیان به وظایف خود عمل کرده و اجازه نخواهند داد که فارس محل جولان افراد ناباب شود.

امام‌جمعه کازرون به هفته ایمنی در برابر بلایای طبیعی و مانورهایی که در این مورد در برخی شهرستان‌ها برگزار می‌شود، اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه این استان و نیز برخی از شهرها به‌ویژه کازرون در معرض وقوع حوادث غیرمترقبه‌ای از قبیل زلزله، سیل و آتش‌سوزی قرار دارد، برگزاری این‌گونه مانورها بسیار مفید و ضروری است.

خرسند، ایمن‌سازی خانه‌های روستایی و ارائه تسهیلات با تشریفات کمتر و مبالغ مکفی در این زمینه را از مسئولان این استان خواستار شد و گفت: ساخت‌وسازها در گذشته ایمن نبوده، بنابراین باید در این راستا نظارت‌های جدی صورت گیرد.

امام‌جمعه کازرون از عدم نظارت دقیق توسط نظام‌مهندسی و شهرداری‌ها بر ساخت‌وسازها انتقاد کرد و گفت: تمام مراحل ساخت‌وساز یک ساختمان باید مورد نظارت دقیق قرار گیرد تا در مواقع بروز حوادث شاهد تلفات نباشیم.

وی 26 مهرماه آغاز هفته تربیت‌بدنی و ورزش را گرامی داشت و گفت: یک جامعه سالم باید در آن ورزش جایگاه والایی داشته و از اهمیت بسزایی برخوردار باشد.

امام‌جمعه کازرون به ورزش همگانی تأکید کرد و از مسئول اداره ورزش و جوانان کازرون خواست زمینه ورزش همگانی را در این شهرستان فراهم کنند.

خرسند در بخش دیگر سخنان خود روز مباهله پیامبر با مسیحیان نجرانی را گرامی داشت و افزود: کیفیت مباهله نشانه‌ای از عظمت اهل‌بیت بود، بنابراین این روز باید در حسینیه‌ها و مساجد جشن گرفته شود و سخنرانان عظمت شأن اهل‌بیت و عصمت و طهارت را تبیین کنند.

وی فرارسیدن ماه محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان اباعبدالله(ع) و یاران باوفایش را گرامی داشت و از جوانان و هیئت‌های مذهبی خواست به اسم شور حسینی کاری نکنند که دل امام حسین(ع) به درد بیاید.

امام‌جمعه کازرون بر عزاداری باشکوه توأم با حزن و اندوه و اشک و ماتم تأکید کرد و افزود: امروزه یزیدیان دوران با افکار سال 61 هجری و نیز با همان قیافه و شکل و شمایل ظاهر شده و به مبارزه اسلام ناب محمدی اقدام می‌کنند، بنابراین باید بسیار مواظب بود.

خرسند در پایان سالگرد وفات مرحوم مهندس رجبعلی طاهری نماینده پیشین مردم شهرستان کازرون در مجلس شورای اسلامی و یار دیرین امام و رهبری را گرامی داشت

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳
0
آن کسی که مایل است بیش از یک میلیارد مسلمان دنیا قدرت عجیبی را تشکیل بدهند که بشریت را به سمت کمال هدایت کنند و خودشان در قله کمال قرار بگیرند، آن کسی که این احساسات و این درکها را دارد و حاضر است در این راه قدمی بردارد او بسیجی است.
رهبر انقلاب -24/8/79
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳
0
عضو حزب موتلفه نمی تواند مقامی بیطرف باشد