کد خبر: ۶۱۸۷۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۲۶ مهر ۱۳۹۳
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی:

دولت سریعتر پردرآمدها را از قطار دریافت یارانه پیاده کند/ با این کار فشار بر بودجه کمتر می شود

با حذف یارانه پردرآمدها و تزریق آن به چرخه تولید می توان شاهد کاهش تورم نیز بود.
به گزارش شیرازه، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت حذف پردرآمدها از سیر پرداخت یارانه نقدی گفت: دولت باید هر چه سریعتر پردآمدها را از قطار پرداخت یارانه پیاده  کند.
سید حسین ذوالانوار بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تاکید بر ضرورت تداوم پرداخت یارانه نقدی به اقشار متوسط و آسیب پذیر جامعه توسط دولت خواستار بازبینی در شیوه های پرداخت و ساماندهی سمت و سوی اهداف آن شد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها افزایش قیمت حامل‌های انرژی با هدف سرازیر شدن منابع مالی به سمت و سوی تولید صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: به نظر می رسد دولت در حذف پردرآمدها از سیر پرداخت یارانه نقدی ناتوان است.

ذوالانوار افزود:باید با شناسایی دهک های مختلف در آمدی جامعه، به گونه ای عمل کرد که دهک های بالا از دریافت یارانه نقدی حذف شوند و دهک های متوسط و پایین مورد حمایت بیشتری قرار گیرند .
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در صورتی که دولت تصمیم جدی برای حذف دهک های بالای جامعه بگیرد و دهک هایی که بی جهت از منابع ملی کشور یارانه دریافت می کنند، حذف شوند فشار به بودجه کشور کمتر می شود.

ذوالانوار گفت: عدم حذف دهک های بالا از دریافت یارانه نقدی عامل ادامه کسری بودجه دولت در اجرای قانون هدفمندی است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت اعلام کرده راهکار دقیقی برای شناسایی افراد نیازمند از غیر نیازمند برای پرداخت یارانه نقدی ندارد، مگر می شود هیچ راهکاری نداشت؟
وی اظهار اشت: دولت آمارهای ثبتی زیادی در اختیار دارد، از طریق اقلام ثبتی، خودروهایی که به نام افراد یک خانواده ثبت شده اند مشخص هستند، علاوه بر این دولت در آمد مودیان مالیاتی اش را در اختیار دارد و از طریق عوارض نوسازی شهرداری ها می تواند متراژ خانه های افراد را تفکیک کند.
ذوالانوار با تصریح بر اینکه پرداخت یارانه باید در چارچوب منطقی و مشخص انجام شود، عنوان کرد: پرداخت یارانه برای افرادی که به آن نیاز ندارند کاری از پیش نمی‌برد ولی می‌تواند در رونق تولید، تاثیرگزار باشد.‌

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از ابتدای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها مجلس اصرار داشت که دولت ابزار های لازم برای تفکیک دهک های مختلف جامعه برای شناسایی گروه های هدف را به کار گیرد تا حقی از کسی سلب نشود و اشتباهاتی در روند اجرای این طرح به وجود نیاید تا مردم را به دردسر نیندازیم.

وی اظهار داشت: درآمد حاصل از حذف یارانه دهک‌های بالا باید صرف امور عمرانی و بهداشتی برای تمام اقشار جامعه خصوصا قشر متوسط به پایین هزینه شود.

ذوالانوار خاطرنشان کرد: با حذف یارانه پردرآمدها و تزریق آن به چرخه تولید می توان شاهد کاهش تورم نیز بود.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
Safa
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳
0
بحث يارانه ها،گندي بود كه دولت خودتون زد
ناشناس
SAFAجان حیا کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳
0
پولدارها نباید یارانه بگیرند چون نیاز ندارند
شهروند شیرازی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳
0
از زحمات مهندس ذوالانوار و دکتر قادری در جهت توسعه شهر شیراز متشکریم