کد خبر: ۶۱۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۲۷ مهر ۱۳۹۳

مرغداران پاساردگادی از رکود بازار می‌گویند؛ اگر فروش نداشته باشم مرغ‌هایم را آتش می‌زنم!

در حال حاضر ظرفیت کشتارگاه‌ها محدود و انبارهای پشتیبانی امور دام هم مملو از مرغ هست.

به گزارش شیرازه به نقل از طنین پاسارگاد، مدتی است جوانان شهرستان پاسارگاد که تولید کننده مرغ هستند با مشکل فروش مرغ‌های خود رو به رو شده اند.

تولیدکنندگان مرغ در شهرستان پاسارگاد با رکود بازار مرغ روبرو شده اند و همین امر باعث شده علاوه بر تحمیل هزینه بیشتر از حد معمول برای نگهداری مرغها تلفات آن‌ها نیز بالا رفته و همین مسئله موجب ضررو زیان فراوانی به مرغداران شده است.

صاحب دیوانی یکی از مرغداران شهرستان پاسارگاد دراین باره می گوید: من در هر دوره نزدیک به 35 هزار قطعه مرغ پرورش می دهم و الان ببش از یک هفته است که من موفق نشده ام که مرغ تولیدی خود را بارگیری کنم و در حال حاضر حدود 20 هزار قطعه مرغ که نزدیک به 60 تن مرغ می شود در سالن های مرغداری مانده اند!

وی می گوید: اگر نتوانم مرغها را بارگیری کنم هر روز به دلیل دادن دانه ضرر می‌کنم و از طرفی  مرغ ها در یک حد معین دیگر به وزن بالاتر نمی رسند و به این ترتیب تلفات مرغه بیشتر می شود که انتظار می رود مسئولان محترم در این راستا چاره اندیشی کرده و جلو ضرر و زیان مرغداران را بگیرند.

 حسینی یکی از جوانان شهرستان پاسارگاد که با اشتیاق فراوان و گرفتن تسهیلات موفق به تاسیس چند سالن تولید مرغ شده است و با رعایت همه نکات پرورش مرغ سالن های او مملو از مرغ آماده به بازار می باشد، می گوید: بعداز گذشت 54 روز با این همه مشکلات پرورش مرغ، حالا که موقع عرضه به بازار شده به دلیل اشباع بازار، مرغ‌های ما به فروش نمی‌رود.

حسینی ادامه داد: درحال حاضر 70 الی 80 تن مرغ در سالن ها موجود می باشد و مانده ام با این مرغ‌ها چه کنم و اگر مرغها را نخرند همگی تلف می شوند که در این صورت باید آنها را آتش بزنم و در چاه بریزم!

این مرغدار گفت: بحث سرمایه در گردش مرغداری‌ها زیاد است و سود آن هم بسیار ناچیز اگر چنین اتفاقی برای هر مرغدار رخ دهد شاید حالا حالاها دیگر نتواند روی پای خود بایستد.

 رحیم هوشیار مدیر جهادکشاورزی شهرستان پاسارگاد نیز در این باره گفت: ما در شهرستان پاسارگاد دارای 9 واحد مرغداری فعال هستیم که در سال 850 هزار قطعه جوجه ریزی داریم اما با توجه به مشکلاتی که درحال حاضر برای مرغداران بوجود امده بحث بارگیری مرغ تولیدی مرغداری‌ها است که به دلیل اینکه بازار اشباع شده این مشکل بوجود امده است.

  هوشیار گفت: به دلیل هزینه تولید و پرورش مرغ در تابستان کمتر می باشد، تمام مرغداری ها اقدام به جوجه ریزی کرده اند و همین مسئله باعث رکود در بازار شده است و کشتارگاه ها از خرید مرغ امتناع می کنند.

وی افزود: در حال حاضر ظرفیت کشتارگاه‌ها محدود و انبارهای پشتیبانی امور دام هم مملو از مرغ هست.

مدیریت جهاد کشاورزی پاسارگاد در خصوص پیگیری مشکل مرغدران شهرستان گفت: با امور دام استان رایزنی شده است و  مسولان استانی  نیز اعلام کرده اند که این یک مشکل کلان کشوری است و درحال پیگیری مسئله هستند تا بتوانند ظرفیت خرید را بالا ببرند.

به گفته مدیر جهادکشاورزی شهرستان پاسارگاد سالانه بالغ بر2 هزار تن گوشت مرغ در شهرستان پاسارگاد تولید می شود که دراین راستا 150 نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم در این بخش مشغول فعالیت هستند.

 

http://www.uploadax.com/images/00733140604525748361.jpg

 

 

http://www.uploadax.com/images/98214782352177154675.jpg

 

http://www.uploadax.com/images/18960027917452861322.jpg

نظرات بینندگان