کد خبر: ۶۱۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۸ - ۲۷ مهر ۱۳۹۳

ولایتی: امیدواریم انصارالله در یمن مثل حزب الله در لبنان شود

ما برای مبارزین غیور انصارالله و مردم یمن آرزوی پیروزی داریم و مطمئن هستیم که پیروزی قریب‌الوقوع است.
به گزارش شیرازه، دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: ایران از مبارزات به‌حق و مدبرانه انصارالله در یمن حمایت می‌کند و آن را بخشی از حرکات مربوط به بیداری اسلامی در منطقه می‌داند.

به نوشته خبرگزاری تسنیم، علی‌اکبر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی روز گذشته در دیدار جمعی از علما و بزرگان زیدی یمن، گفت: ما در مجمع جهانی بیداری اسلامی همواره این توفیق را داشته‌ایم که گروهی از دوستان یمنی اعم از زیدیه و سایر مذاهب را ببینیم.

وی افزود: ما از اخبار ارزشمند پیروزی‌های شما در یمن باخبر هستیم و ضمن ابراز خرسندی از پیروزی‌های شما به شما تبریک می‌گوییم. جمهوری اسلامی ایران با مجموعه حوثی‌ها که نقش بسیار اساسی در این انقلاب دارند روابط دیرینه‌ای دارد و ما با افکار و اندیشه‌های علامه صدرالدین حوثی رهبر معنوی انصارالله و پدر شهید حسین حوثی و عبدالملک حوثی رهبر حوثی‌ها و رهبر انقلاب یمن آشنا هستیم. ما از اینکه عبدالملک حوثی با حرکاتی مدبرانه و شجاعانه و جهان بینی ارزشمند این انقلاب را اداره می‌کند، خوشحالیم.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی تصریح کرد: مجموعه انصارالله در یمن تحولی ایجاد کردند که در تاریخ این کشور بی‌سابقه است و پیروزی‌های پی‌ در پی انصارالله حکایت از آن دارد که کاری حساب شده با طراحی‌های قبلی صورت گرفته است. با پند گرفتن از اتفاقات گذشته موانع را یکی پس از دیگری از سر راه بردارید.

ولایتی ادامه داد: می‌دانیم اهدافی که شما در انقلاب 2011 داشتید در طی 3 سالی که از سقوط عبدالله‌صالح می‌گذرد محقق نشد. آنچه به طرح «خلیجی» موسوم بود برای یمن مناسب نبود و انصارالله را روشن‌بینی خود به خوبی متوجه شدند که این طرح مناسب نیست و از همان ابتدا آن را رد کردند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران رفتار برادرانه انصارالله با مذاهب مختلف در یمن را تایید و به آن افتخار می‌کند، خاطرنشان کرد: ما بسیار امیدواریم انصارالله نقشی را ایفا کند که حزب‌الله در لبنان دارد.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به همکاری حزب‌الله لبنان با ارتش این کشور در مبارزه با دشمنان لبنان، گفت: مثلا در واقعه عرسال حزب‌الله و ارتش لبنان در کنار یکدیگر با تروریست‌ها مبارزه کردند و آنها را شکست دادند. اینکه در صنعا ارتش یمن خیلی زود با انصارالله هماهنگ شد، بیانگر این است که رویکرد انصار‌الله مقبولیت عمومی پیدا کرده و این از درک درست آقای عبدالملک‌ الحوثی از شرایط حکایت دارد. 

ولایتی با تاکید بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از مبارزات انصارالله تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از مبارزه به حق و مدبرانه انصارالله در یمن حمایت می‌کند و این را بخشی از حرکات مربوط به بیداری موفق اسلامی می‌داند. البته در برخی کشورها حرکات مربوط به بیداری اسلامی شروع شد اما فعلا شکست خورده است. امیدواریم به زودی پیروز شوند، بیداری اسلامی در سراسر جهان اسلام فراگیر شود و جهان اسلام در برابر دشمنان خود و صهیونیست‌ها به پیروزی برسد.

وی افزود: دشمنان مردم یمن گروه‌های تروریستی مانند القاعده را تحریک کرده و آنها در یمن اقدامات تروریستی کوری انجام می‌دهند که عده زیادی از مردم یمن در این اتفاقات شهید شده‌اند اما یقین دارم که شما بر این توطئه‌ها پیروز خواهید شد.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی ادامه داد: مطمئن هستیم داعش عوامل اصلی آن عوامل تحریک شده از سوی دشمنان اسلام، آمریکا و صهیونیست‌ها هستند در عراق و سوریه شکست خواهند خورد. در سال‌های گذشته عوامل آمریکا و صهیونیست در منطقه هر اقدامی که برای شکست بیداری اسلامی انجام دادند شکست خورد. ما برای مبارزین غیور انصارالله و مردم یمن آرزوی پیروزی داریم و مطمئن هستیم که پیروزی قریب‌الوقوع است.

ولایتی در ادامه این نشست در پاسخ به سوال یکی از حاضران مبنی بر راهنمایی خواستن از جمهوری اسلامی ایران برای موفقیت در مبارزات تصریح کرد: شما جمهوری اسلامی ایران را در کنار خود بدانیم؛ چرا که بنای ما بر این است که دست مسلمانانی را که با دشمنان اسلام می‌جنگندند بگیریم و به این سیاست ادامه می‌دهیم.

وی در پاسخ به سوال یکی دیگر از حاضران و در واکنش به تاکید وی در پیروی از آرمان فلسطین اظهار داشت: مسئله اول جهان اسلام فلسطین است و تا زمانی که فلسطین آزاد نشده مسلمانان باید در این راه در کنار یکدیگر مبارزه کنند و فلسطین را از چنگال اشغالگران آزاد کنند.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر تاثیرات انقلاب یمن گفت: مسئله مهم این است که به تعبیری راه آزادی فلسطین از یمن می‌گذرد؛ چرا که یمن موقعیت استراتژیک و مهمی دارد و در کنار اقیانوس هند، دریای عمان و باب‌المندب قرار گرفته است.

ولایتی ادامه داد: حمایت از مبارزه و اصل مبارزه برای آزادی فلسطین و حمایت از مقاومت یکی از مهمترین خدماتی است که یمن می‌تواند به مردم فلسطین ارائه کند. در ماجرای اخیر غزه تنها کشوری که در قول و عمل از مردم فلسطین و مقاومت آنها حمایت کرد جمهوری اسلامی ایران بود. رهبران فلسطینی در غزه نیز اعلام کردند که آنچه ما داریم و ما را در مبارزه با صهیونیست‌ها یاری کرد حمایت ایرانی‌ها بود.


نظرات بینندگان