کد خبر: ۶۱۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۲۷ مهر ۱۳۹۳
حذف پولادی از فهرست کی‌روش تا اطلاع ثانوی:

«سرباز فراری» تیم ملی باید برگردد

مهرداد پولادی پس از خروج از کشور به بهانه شرکت در اردوی تیم ملی دیگر به تهران برنگشت تا عملا مشکلی بابت نداشتن کارت پایان خدمت نداشته باشد.
به گزارش شیرازه به نقل از رجانیوز، حضور مهرداد پولادی در اردوی تدارکاتی تیم ملی فوتبال پرتغال آنقدر جنجال ساز شد که مدیران سازمان نظام وظیفه نام این بازیکن خبرساز فوتبال را به عنوان سرباز فراری اعلام کردند تا یک چالش بزرگ برای کارلوس کی‌روش و علی کفاشیان به وجود بیاید! البته واکنش سازمان نظام وظیفه به حضور مهرداد پولادی در اردوی تدارکاتی تیم ملی در پرتغال زیاد غیر منتظره نبود اما مسؤولان فدراسیون فوتبال بدون توجه به مشکلات موجود در پرونده این بازیکن، نام وی را در فهرست مسافران لیسبون قرار دادند تا یک حاشیه بزرگ برای فوتبال ملی کشور به وجود آید.
برابر آنچه سازمان نظام وظیفه اعلام کرده است مهرداد پولادی به دلیل عدم مراجعه به این سازمان بابت رفع مشکل کارت پایان خدمتش پس از اتمام مهلت تعیین شده ،سرباز فراری شده که برابر قانون این فرد باید به دادگاه قضایی نیروهای مسلح معرفی شود تا مطابق مقررات نظامی با وی برخورد شود. 
 
اما نکته مهم و تامل برانگیز اینجاست که مهرداد پولادی پس از خروج از کشور به بهانه شرکت در اردوی تیم ملی دیگر به تهران برنگشت تا عملا مشکلی بابت نداشتن کارت پایان خدمت نداشته باشد.وی قبل از حضور در اردوی تیم ملی در پرتغال با مسؤولان تیم الشحانیه قطر به توافق رسید تا در این تیم  به فوتبالش ادامه دهد و به همین دلیل از عزیمت به ایران صرف نظر کرد تا با مشکل خروجی مواجه نشود.
 
مسؤولان سازمان نظام وظیفه که از این مطلب مطلع شدند در مکاتبات خود با مسؤولان وزارت ورزش و جوانان از آنها درخواست کردند از این پس مهرداد پولادی در اردوهای تیم ملی فوتبال شرکت نکند چون وی به عنوان سرباز فراری متخلف به شمار می‌آید و اجازه برخورداری از امکانات عمومی کشور را ندارد. گفته می شود در این مکاتبات مسؤولان نظام وظیفه به شدت از نوع عملکرد کادر فنی تیم ملی و رفتار تامل برانگیز فدراسیون فوتبال انتقاد کرده اند که چرا آنها بدون توجه به قوانین و مقررات عمومی کشور بازیکنی که صلاحیت خروج از کشور را ندارد و به عنوان فردی متخلف معرفی شده به اردوی تیم ملی دعوت کردند!
 
پس از این مکاتبات ،وزارت ورزش و جوانان از فدراسیون فوتبال خواست به قوانین و نظر کارشناسی شده و قانون نظام وظیفه عمل کنند و با پیروی از این تصمیم تا مادامی که وضعیت این بازیکن مشخص نشده، به تیم ملی دعوت نشود چون اگر دوباره این اتفاق بیفتد مسؤولان مقصر به عنوان افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
 
رئیس تصمیم نهایی را می‌گیرد
 
بعد از آنکه مهرداد پولادی به تیم الشحانیه قطر پیوست و سرباز بودنش هم به صورت رسمی اعلام شد، سازمان نظام وظیفه بر عدم امکان حضور این بازیکن در تیم ملی هم تأکید کرد.در همین زمینه مسؤولان سازمان لیگ فوتبال ایران از جمله غلامرضا بهروان کمیته تیم‌های ملی را مسؤول تعیین وضعیت این بازیکن دانستند که این کمیته نیز تصمیم‌گیری در این مورد و اعلام نظر نهایی درباره سرنوشت مهرداد پولادی در تیم ملی فوتبال را به علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال سپرد.
 
کفاشیان: پولادی تابعیت قطری نمی‌گیرد
 
رئیس فدراسیون فوتبال پیش از اعلام نظر قطعی درباره پرونده مهرداد اولادی تلاش کرد فضا را آرام کند تا شاید حاشیه های به وجود آمده کاهش یابد اما وی در لا به لای سخنان خود به تخلف محرز پولادی اشاره کرد اما با این حال ابراز امیدواری کرد که این مشکل برطرف شود. کفاشیان در این باره و ماجرای شایعه  پذیرش تابعیت قطری از سوی پولادی برای حل مشکل خدمتی‌اش گفت:«فکر نمی‌کنم پولادی این کار را انجام دهد. او بازیکن تیم ملی بوده و اسمش در رده‌های مختلف تیم ملی ثبت شده و نمی‌تواند تغییر ملیت دهد.در حال حاضر سعی می‌کنیم تا مشکل او را حل کنیم ضمن اینکه پولادی باید بداند که خونش رنگین‌تر از دیگران نیست و باید تابع مقررات باشد. او باید بیاید و بنشیند تا مشکلش را حل کنیم. پولادی با دیگران فرقی ندارد و باید از قوانین تبعیت کند.
 
وی در ادامه با اشاره به صدور ITC  این بازیکن و گلایه مسؤولان باشگاه پرسپولیس دراین رابطه گفت:«مجوز بازی او را ما ندادیم که بخواهند از ما ناراحت شوند. طبق قانون اگر فدراسیون کشوری این مجوز را صادر نکند بازیکن می‌تواند آن را از فیفا دریافت کند که پولادی این کار را کرد. پولادی بازیکن خوب و تاثیرگذاری است و می‌تواند به فوتبال ملی کمک کند به شرط آنکه تابع قوانین باشد.»
نظرات بینندگان