کد خبر: ۶۱۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۲۷ مهر ۱۳۹۳

سالاد مطبوعاتی 27 مهر شیرازه: خرافاتی که اشک حیات وحش فارس را درمی‌آورد

روزنامه‌های امروز هریک موضوع خاصی را برای تیتر یک خود انتخاب کرده؛ از حکم جدید شورایعالی انقلاب فرهنگی تا منابع طبیعی خشک فارس
به گزارش شیرازه؛ مدیر کل منابع طبیعی فارس اعلام کرده: «حفاظت از منابع طبیعی 10 میلیون هکتاری فارس با 20 قرق‌بان!» این تیتر امروز «خبرجنوب» است. این در حالی است که مهرزاد بوستانی گفته دست کم باید در هر 6 تا 7 هزار هکتار یک قرق‌بان حضور داشته باشد. عکس امروز این روزنامه هم به موضوع محیط زیست مربوط می شود که با تیتر «خسارت خشکسالی 3952 میلیاردی فارس جبران نشد» به چاپ رسیده است. رضایی نایب رییس کمیسیون عمران مجلس در مصاحبه با این روزنامه از قرار گرفتن نام استان فارس در لیست استان‌های بحران خبر داده است. مدیر کل آموزش و پرورش فارس هم به بازدید از خبرجنوب رفته و در طی این بازدید گفته: «تا زمانی که پول خرج توسعه یافتگی انسان ها نکنیم باید برای آسیب ها هزینه کنیم». این موضوع نیز در صفحه اول خبرجنوب تیتر شده است. موضوع شکار بی‌رحمانه شکارچیان عنوان گزارشی است که خبرجنوب به آن پرداخته که در قسمتی از آن آمده: «وقتی زنده شکار می شود اشک می ریزد. شکارچی ها اشک جانور را گرفته و روی لوله تفنگ خود می ریزند: می گویند این کار آنها را از بلایا نجات می دهد»! این گزارش با تیتر «دشنه خرافات بر گردن حیات وحش فارس» به چاپ رسیده است.

«افسانه» تیتر یک خود را به همایش بلورشناسی و کانی‌شناسی اختصاص داده و تیتر زده «فارس می تواند قطب گوهرسنگ کشور باشد». این همایش قرار است بهمن ماه سال جاری برگزار شود. عکس امروز این روزنامه اما به مراسم جشن عید غدیر در زرین دشت مربوط می‌شود که قرار بود با حضور نرگس محمدی بازیگر نقش ستایش برگزار شود اما به دلیل اختلافاتی که بین این بازیگر و مسئولین شهر ایجاد شد، محمدی از حضور در این مراسم سرباز زد که باعث ناراحتی مردمی شد که برای شرکت در این مراسم بلیط خریداری کرده بودند و مراسم به هم خورد. این عکس با صحبت امام جمعه زرین دشت که گفته: «برنامه به هم خورد اما اغتشاش نبود» چاپ شده است.

«نیم‌نگاه» اما تیتر یک خود را به شورایعالی انقلاب فرهنگی و حکم دوره جدید این شورا اختصاص داده که توسط رهبر معظم انقلاب صادر شده است. «شتاب رشد علمی کشور نباید به هیچ بهانه ای کاهش یابد» تیتر یک این روزنامه است. عکس امروز این روزنامه به مربوط به برداشت گندم است و با تیتر «تمام مطالبات گندمکاران به حسابشان واریز شد» به چاپ رسیده است. صدر اخبار داخلی این روزنامه به صحبت‌های استاندار در جمع هیئات مذهبی اختصاص یافته که وی در این مراسم گفته: «انسجام و هماهنگی هیئات مذهبی حفظ شود».

«عصرمردم» هم تیتر یک خود را به حکم شورایعالی انقلاب فرهنگی اختصاص داده و تییر زده: «شتاب علمی کشور نباید به هیچ بهانه‌ای کاهش یابد». تیتر دیگر این روزنامه به معاون وزیر اطلاعات مربوط می‌شود که برای شرکت در مراسم سی‌امین سالگرد تاسیس وزارت اطلاعات به شیراز سفر کرده. معاون وزیر در این مراسم گفته: «مردم محور امنیت پایدارند». و در پایان کاریکاتور داعشی امروزاین روزنامه؛

خرافاتی که اشک حیات وحش فارس را درمی‌آورد
نظرات بینندگان