کد خبر: ۶۱۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۲۷ مهر ۱۳۹۳
مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

صدرا کانون بحران آموزش و پرورش فارس است/ سال آینده در این شهر 10 مدرسه می‌سازیم

دیرکل آموزش و پرورش فارس بیشتر بحران آموزش و پرورش استان را در شهر جدید صدرا دانست.
به گزارش شیرازه به نقل از مهر، حمیدرضا آذری صبح یکشنبه در دیدار با مدیرکل صدا و سیما، بیان کرد: با وجود اینکه 20 سال از ساخت شهر صدرا می گذرد، امسال چهار مدرسه به سختی در این شهر احداث شده و حیاط همه مدارسی که تاکنون ساخته شده، فقط 400 متر است.

وی گفت: سال آینده 10 مدرسه در شهر صدرا افتتاح می شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ابراز کرد: ما باید توانایی ارتباط با مردم را داشته باشیم و از خدماتشان تقدیر کنیم و مردم وقتی ببینند که بازخورد ما به نیازهای تربیتی آن ها جواب نمی دهد، دلسرد می شوند.

آذری گفت: می توانیم از طریق رسانه ها مردم را با خود همراه کنیم.

اولویت های بحث سوادآموزی برای اطلاع رسانی در اختیار صدا و سیما قرار بگیرد

مدیرکل صدا و سیمای استان فارس نیز در این نشست گفت: در فارس ارتباط و تعامل خوب و دوسویه ای میان مجموعه صدا و سیما و آموزش و پرورش وجود دارد که ارزشمند است.

محمرضا کشفی بیان کرد: به جهت توجه به موضوع آموزش و مسئولیت هایی که بر عهده آموزش و پرورش است از انجام هیچ برنامه ای در این راستا دریغ نداریم و در هر حال مجموعه فرهنگی هستیم و باید هر کاری برای اطلاع رسانی به مردم از دستمان برمی آید، انجام دهیم.

وی افزود: هم رادیو و هم تلویزیون فارس در خصوص سوادآموزی برنامه هایی را ترتیب دیده اند که در حال پخش است و باید به این برنامه ها بیشتر از آنکه تاکنون توجه شده، توجه داشته باشیم و برنامه هایی با کیفیت بهتر ارائه دهیم.

مدیرکل صدا و سیمای فارس گفت: بعد تاثیرگذاری کارها برای ما مهم است که در صدا و سیما به آن توجه می کنیم.

کشفی ابراز کرد: باید موضوعاتی که در حوزه سواد آموزی مهم هستند و در اولویت قرار دارند از طریق آموزش و پرورش به صدا و سیما ارائه شود که بتوانیم روی آن ها کار کنیم.

وی ادامه داد: ظرفیت آموزش و پرورش زیاد است و اگر کارشناسان و صاحب نظرانی در این مجموعه هستند که می توانند با قلم و بیان خود اهمیت سوادآموزی را به شیوه ای تاثیرگذار برای مردم تبین کنند اگر به ما معرفی شوند مایل هستیم که از آن ها استفاده کنیم.

مدیرکل صدا و سیمای فارس گفت: باید دستگاه های دیگر برای کمک به آموزش و پرورش در حوزه سواد آموزی پای کار بیایند و باید همه از بالاترین مقام استان تا دیگر افرادی که می توانند در این زمینه تاثیرگذار باشند، احساس مسئولیت کنند.

کشفی گفت: اگر بعضی از افراد نسبت به سوادآموزی رغبت ندارند باید دلایل عدم رغبت آن ها را کشف و سعی کنیم که به آن ها کمک کنیم.

طرح شتاب بخشی به سواد آموزی در فارس اجرا می شود

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس نیز با بیان اینکه در مقوله سواد آموزی هم محدودیت سنتی، برای گروه 10 تا 49 سال، و هم محدودیت زمانی که باید تا پایان سال 94 که پایان برنامه پنجم توسعه است ایجاد شده است، گفت: طرحی برای شتاب بخشی به سوادآموزی در استان فارس داریم.

عیسی ملک پور اظهار کرد: باید در جامعه مخاطبین در خصوص سوادآموزی ایجاد انگیزه شود.

وی با بیان اینکه در استان فارس آموزشیارهای نهضت سوادآموزی را که از دست می دهیم با افراد فرهنگی جایگزین می کنیم، گفت: 3.5 درصد آموزش دهنده های ما فرهنگی هستند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس بیان کرد: 70 هزار فرهنگی و 50 هزار بازنشسته فرهنگی ظرفیت خوبی در استان فارس هستند که متاسفانه ما نمی توانیم از این پتانسیل استفاده کنیم.

ملک پور همچنین گفت: یک چهارم بی سوادان فارس در شهرستان شیراز، یک چهارم از عشایر و مابقی از دیگر نقاط استان هستند.


نظرات بینندگان