کد خبر: ۶۱۹۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۶ - ۲۸ مهر ۱۳۹۳

اعتراض برخی سیاسیون ایتالیا به استخرهای ویژه زنان مسلمان

اخیرا یک مجموعه ورزشی در حومه میلان با همکاری مرکز اسلامی ایتالیا، دوره ویژه آموزش شنا برای زنان مسلمان راه‌اندازی کرده که این اقدام با مخالفت و اعتراض احزاب تندرو و راستگرای ایتالیا مواجه شده است.
به گزارش شیرازه به نقل از مشرق، احزاب تندروی راستگرای ایتالیا نسبت به اختصاص دوره‌های ویژه شنای زنان مسلمان در برخی استخرهای شنا در این کشور، اعتراض کردند.

اخیرا یک مجموعه ورزشی در حومه میلان با همکاری مرکز اسلامی ایتالیا، دوره ویژه آموزش شنا برای زنان مسلمان راه‌اندازی کرده است.

در این دوره آموزشی، زنان مسلمان برای شنا لباس‌هایی می‌پوشند که سر، دستان و پاهای آنها را کاملا می‌پوشاند. مربیان این دوره نیز زنان هستند.

اعتراض برخی سیاسیون ایتالیا به استخرهای ویژه زنان مسلمان

مرحله بعدی این دوره‌های آموزشی ویژه زنان از ابتدای سال آینده میلادی آغاز خواهد شد. زنان غیرمسلمان نیز می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند.

این دوره‌ها راه مناسبی برای شنا کردن زنان مسلمانی است که به علت شعائر اسلامی نمی‌توانند از استخرهای معمولی ایتالیایی استفاده کنند که مختلط هستند.

احزاب راستگرای ایتالیا مدعی شده‌اند که راه‌اندازی این دوره‌ها موجب تبعیض علیه زنان است. این احزاب سیاسی، استخرهای ویژه زنان را مشابه رسومی همچون جداسازی استخرهای زنان و مردان خوانده‌اند که مدت‌ها پیش در ایتالیا مرسوم بود.

اعتراض برخی سیاسیون ایتالیا به استخرهای ویژه زنان مسلمان

ویویانا بچالوسی رئیس حزب راستگرای «برادران اتحاد ملی ایتالیا» در این باره مدعی شد که اگر این اقدام را با توجیه احترام به قوانین اسلام بپذیریم، آنگاه راه برای پذیرش خیلی چیزهای دیگر باز خواهد شد.

وی افزوده است: «ما متهم به نژادپرستی هستیم. بعد از آن که درخواست شد تا صلیب‌ها را از اماکن عمومی و علائم ملی را از مدارس برداریم و ... اینک نوبت استخرها شده است و نمی‌دانیم مورد بعدی چه خواهد بود؟»

در ماه می 2014 نیز یکی دیگر از احزاب راستگرای ایتالیا به نام Forza Nuova نیز نسبت به راه‌اندازی استخرهای ویژه زنان مسلمان انتقاد کرده بود. هواداران این حزب در همین باره تظاهراتی در شهر ونیز برگزار کردند زیرا استخرهای این شهر یک تایم ویژه شنای زنان مسلمان اختصاص داده بودند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
جواد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳
0
جمعوری اسلامی ایتالیا.خخخ