کد خبر: ۶۱۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۲۸ مهر ۱۳۹۳

تمثال شهدای جنگ تحمیلی در هیئت‌های مذهبی حمل می‌شود

امسال برای نخستین بار به جای حمل تمثال ائمه اطهار علیهم السلام که ممنوع شده است عکس ۱۴ هزار و ۶۰۰ شهید استان فارس در دسته ها و هیئت ها حمل می‌شود .
به گزارش شیرازه به نقل ازتسنیم، هر چه به محرم نزدیک‌تر می‌شویم صدای‌کاروان امام حسین (ع) هم نزدیک‌تر می‌شود و سراسر ایران برای برگزاری مراسم محرم آماده می‌شوند و این روزها دوستداران اهل بیت علیهم السلام در استان فارس نیز سر از پا برای برپایی خیمه‌های عزاداری نمی‌شناسند و همه مشغول آماده شدن برای عزاداری فرزند زهرا (س) هستند.

محمدرضا ملک‌وند یکی از آماده کنندگان هیئت‌ها می‌گوید: امیدوارم امام حسین عزاداری‌های ما را قبول کند و بپذیرد.

رضا رستگار  یکی از شهروندان نیز گفت: من صبح‌ها سرکارم ولی بعد از ظهرها به عشق امام حسین برای برپایی خیمه‌ها کمک می‌کنم.

زهرا کاکاوند نیز می‌گوید: من طبق نذر هر سال در پاک کردن برنج ، لپه و تهیه آنچه برای هیئت‌ها لازم است کمک می‌کنم.

مظفر مختاری، رئیس هیئت‌های مذهبی شیراز اظهار کرد: در استان فارس 7 هزار هیئت داریم‌که از این تعداد 4 هزار و 300  هیئت ثبتی دائم هستند و بقیه تنها در محرم فعالیت می‌کنند.

مظفر مختاری با بیان اینکه  امسال همه هیئت‌ها فقط با مجوز حق فعالیت دارند، تصریح کرد: خیمه‌ها و هیئت‌ها و تکایا تنها از غروب تا سحر می‌توانند عزاداری کنند اما هیئت‌های ثابت باید از ساعت 23 به بعد بلندگوها را به داخل هیئت ببرند تا مزاحمتی برای مردم اطراف ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه نکات لازم به هیئت‌ها اعلام شده است‌،خاطر نشان کرد: مراسم عزاداری با تلاوت قرآن آغاز می‌شود و هیئت‌ها براساس برنامه‌ریزی در خیابان‌ها عزاداری می‌کنند.

مختاری با بیان اینکه حمل‌تمثال ائمه اطهار علیهم السلام براساس تاکید علما جایز نیست، افزود: امسال در یک ابتکار و نوآوری به جای حمل تمثال ائمه عکس شهدای کشورمان در هیئت‌ها حمل می‌شود.

فرمانده پلیس راهور شیراز نیز در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: پلیس تمام قد و با همه امکانات محدودیت‌های ترافیکی را در شب‌های محرم کنترل می‌کند.

سرهنگ حسن طاهری با بیان اینکه سه مسیر اصلی برای اعمال محدودیت‌های ترافیکی و رفت و آمد هیئت‌ها در شیراز وجود دارد، گفت:مسیر هیئت‌ها از چهار راه غدیر به مصدق و حرم احمدبن موسی (ع)، میدان شهدا پیروزی به طرف حرم شاهچراغ و از چهار راه پانزده خرداد به سمت چهار راه مشیر و حرم مطهر است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان