کد خبر: ۶۱۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۲۸ مهر ۱۳۹۳

پیش بینی تولید 100 هزار تن لیموترش در قیروکارزین

پیش‌بینی می‌شود ۱۰۰ هزار تُن لیموتُرش از ۳۰۰ هکتار باغات این شهرستان برداشت شود.

به گزارش شیرازه ناصر انصاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین در گفتگو با پرگون گفت: این شهرستان رتبه اول لیمو ترش کشور را دارد و متوسط تولید در هر هکتار 35 تُن است.

وی افزود: 25 درصد لیموترش کشور و 43 درصد لیموترش استان از طریق این شهرستان تأمین می‌شود.

انصاری تصریح کرد: بیش از 60 درصد لیموترش این شهرستان مصرف تازه‌خوری و مابقی آن جهت آبلیمو استفاده می‌شود.

وی با اشاره به تعداد بهره برداران محصولات باغی گفت: تعداد بهره‌برداران این محصول باغی 700 نفر است و تمام باغات لیموترش این شهرستان به آبیاری نوین مجهز هستند.

وی افزود: تفاوت قیمت‌های بازار هدف مصرف‌کننده و تولید‌کننده زیاد است.

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین با اشاره به قیمت این محصولات گفت: هم‌اکنون قیمت فروش کشاورزان 2700 تومان و قیمت فروش در بازار تهران بیش از 6500 تومان است که باید برنامه‌ریزی صحیحی از سوی وزارت بازرگانی یا سازمان میادین تره‌بار صورت بگیرد تا این مشکل رفع و عرضه مستقیم محصول را داشته باشیم.

وی ادامه داد: با پیگیری‌هایی که انجام دادیم، امسال کشاورزان در فروش محصول خود دچار مشکل نشدند و محصول خود را به کارخانه‌های تولید آبلیمو به فروش رساندند.

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: هزینه پرداختی توسط صندوق بیمه تناسب با خسارت وارد شده ندارد.

وی عنوان داشت: کشاورزان از عملکرد صندوق بیمه در پرداخت خسارات راضی نیستند و کارگزاران بیمه به موقع از گزارشات خسارت بازدید نمی‌کنند.

انصاری در پایان اظهار  داشت: دفتر مستقل بیمه در این شهرستان  وجود ندارد و این شهرستان نیازمند ایجاد دفتر و کارگزار مستقل بیمه است.

نظرات بینندگان