کد خبر: ۶۱۹۷۴
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۲۸ مهر ۱۳۹۳
صحبت‌های تامل‌برانگیز مدیرکل ارشاد در گفتگو با یک سایت شهرستانی؛

برخی در همه حوزه‌ها اظهار فضل می‌کنند/ این‌ها فکر می کنند شهدا و روحانیت فقط مال آنهاست

بنده بعید می دانم نیت دوستان بی حرمتی بوده باشد و فکر می کنم نباید یک نمایش این چنینی را به موضوع با عظمت امام حسین(علیه السلام) ارتباط داد، زیرا یک قیاس مع الفارق است.

به گزارش سرویس فرهنگی شیــرازه، پس از توهین به ساحت اباعبدالله الحسین(ع) در اختتامیه برنامه «گذر هنر» با واکنش تند مسئولین ارشد استان از جمله آیت الله ایمانی، سردار غیب پرور و اقشار مختلف مردم، خانواده شهدا و تمامی دلدادگان حسینی روبرو شد. بهزاد مریدی مدیرکل فرهنگ و ارشادفارس که برای شرکت در نشست هم اندیشی روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به آباده سفر کرده بود در گفتگو با یک سایت محلی به انتقادات وارده، پاسخ‌های تامل برانگیزی داده است.

مریدی در گفتگو با آباده‌نما گفت: طرح مسئله بی حرمتی به حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام)، موضوعی به دور از ذهن بنده است.

وی در ادامه به تشریح این حاشیه پرداخت و گفت: دوستی در کسوت سیاه بازی، آن هم از پیش تعیین نشده می آید و این فضا را ایجاد می کند و حالا قسمتی از لحن و قالب اجرایش نیز همان قالبی است که برخی مداحان استفاده می کنند که البته این در نمایش های تخت حوزی هم مسبوق به سابقه می باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در خصوص انتقادات شدید امام جمعه شیراز و فرمانده سپاه فارس در این موضوع، خاطر نشان کرد: بنده یقین دارم نگاه آیت الله ایمانی و سردار غیب پرور از سر دلسوزی است و بدیهی است ما هم به این نظرات قلبا احترام قائل هستیم.

وی ادامه داد: برنامه "گذر و هنر" حدود 4 سال است که در شیراز برگزار می شود و تا کنون 30 برنامه با همین سبک و سیاق در حضور دوستان مداح و حتی برادران سپاه اجرا شده و تصاویر آن نیز موجود است.

بهزاد مریدی با انتقاد از طرح یکباره چنین موضوعی در شب عید غدیر و فشارهایی که به سمت بی حرمتی به ساحت اباعبدالله(علیه السلام) سوق داده شد، خاطر نشان کرد: بنده بعید می دانم نیت دوستان بی حرمتی بوده باشد و فکر می کنم نباید یک نمایش این چنینی را به موضوع با عظمت امام حسین(علیه السلام) ارتباط داد، زیرا یک قیاس مع الفارق است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، فضای به وجود آمده را برای فرهنگ و هنر استان فارس ناشایست دانست و گفت: گرچه گروه دست اندرکار در همان لحظه مورد نقد واقع شدند و فردای آن روز نیز توبیخ کتبی دریافت کردند، ولی این فضا می توانست به گونه دیگری رقم بخورد.

وی با بیان اینکه حضرت اباعبدالله(علیه السلام) در قلب و خون و روح و جان ماست، اضافه کرد: مسلما بی حرمتی به ساحت با عظمت ایشان از هر شخص و یا مقامی سر بزند، گناهی نابخشودنی است و همه باید به درگاه این بزرگ مرد تاریخ با شهامت سر تعظیم فرود بیاورند.

مریدی حوزه فرهنگ را از حوزه سیاست جدا دانست و تاکید کرد: حوزه فرهنگ حوزه سیاست، یک جانبه گرایانه و سلبی نیست، بلکه برعکس، فرهنگ یک حوزه تعاملی است که باید شایسته تک تک اهالی هنر باشد.

وی با تاکید بر جایگاه نماینده ولی فقیه در استان به عنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی، افکار وی را در حوزه فرهنگ استان راهبردی دانست و اظهار امیدواری کرد: ان شاءالله فرصتی پیش بیاید تا با تعاملات بیشتر با بزرگانی که هستند، حوزه فرهنگ بتواند فضای تعادلی پیدا کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با رد کردن نظری مبنی بر غیرکارشناسی بودن برخی برنامه ها در "گذر و هنر" تاکید کرد: بحث کارشناسی را نمی دانم چه کسی قرار است تحلیل کند؟ اول این که گذر و هنر برای اولین با در کشور اتفاق افتاده است و خوشبختانه فضای ارزشمندی را بوجود آورده است تا جایی که 300 هزار نفر از این گذر بازدید کرده اند. وی ادامه داد: طبق ارزیابی کارشناسان خبره در این زمینه، نشان داد این کار بسیار خوب مدیریت شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس همچنین به تشکیل کمیته عفاف و حجاب اشاره کرد و یادآور شد: یک نمونه از کارهای بسیار خوبی که توسط این کمیته صورت گرفت، توزیع هزاران شال به همراه آموزش نحوه بستن آن بصورت رایگان در سطح شیراز بود.

بهزاد مریدی با انتقاد شدید از کسانی که همیشه سعی دارند در همه حوزه ها خودشان را خبره بدانند و کارشناس معرفی کنند تاکید کرد: فکر می کنم دوران این تفکر به سر آمده، حوزه فرهنگ حوزه ای تخصصی است. وی با بیان اینکه به هر حال در هر کاری نقصان وجود دارد گفت: بنده هیچ ادعایی نداشته و ندارم ولی یک جانبه گرایانه نباید به میدان رفت.

مریدی داشتن نگاه سلبی و حذف کردن و گنارگذاشتن را به دور از عقلانیت و انصاف عنوان کرد و افزود: باید با نگاهی حرکت کنیم که نقصان ها را آرام آرام تصحیح و زیباسازی کنیم و اگر نگاه سلبی می خواست جواب دهد تا کنون این اتفاق افتاده بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس حوزه نقد را جز لاینفک حوزه هنر دانست و افزود: اینکه چه معیاری در بحث مدیریت این گونه نقادان استوار است، بر می گردد به سلایق یک عده خاص که سال ها گفته اند و حرف زده اند و سال ها فشار آورده اند و از هر حربه ای برای مقابله استفاده کردند.

این مسئول فرهنگی در تشریح افکار منتقدانی که فضای موجود را به وجود آورده اند با مستثی کردن امام جمعه شیراز و فرمانده سپاه فجر گفت: این افراد فکر می کنند شهدا، علما و روحانیت، فقط متعلق به خودشان است. کسانی که با نگاه مصادره کننده، در تمام حوزه ها می خواهند ورود کنند و اظهار فضل نمایند، که بنده به شدت مخالف این قضیه هستم و معتقدم هیچ کس نمی تواند در همه حوزه ها صاحب نظر باشد.

این اظهارات مریدی در حالی منتشر می‌شود که صبح امروز روابط عمومی ارشاد فارس با ارسال خبری به تمامی روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها از محکومیت این اقدام از سوی آقای مدیرکل خبر داد. مدیرکل ارشاد گفته است: نصایح دلسوزانه و مشفقانه نماینده ولی فقیه در استان و فرمانده سپاه فجر به طور حتم موثر است و ما نیز هرگونه بی حرمتی به ساحت مقدس امامان همام سهوا یا عمدا را قویا محکوم می کنیم.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳
1
این همه فرهنگ عمومی که بالا رفته به خاطر تخصص شورای فرهنگ عمومی است؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳
5
این مسئول فرهنگی در تشریح افکار منتقدانی که فضای موجود را به وجود آورده اند با مستثی کردن امام جمعه شیراز و فرمانده سپاه فجر گفت: این افراد فکر می کنند شهدا، علما و روحانیت، فقط متعلق به خودشان است. کسانی که با نگاه مصادره کننده، در تمام حوزه ها می خواهند ورود کنند و اظهار فضل نمایند، که بنده به شدت مخالف این قضیه هستم و معتقدم هیچ کس نمی تواند در همه حوزه ها صاحب نظر باشد.!!!!!

پس منظورتون دقيقا كا هستند؟؟؟؟؟مردم ؟؟؟؟ ما مردم هم سخنان اين دو بزرگوار رو تاييد ميكنيم.
فارسی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳
2
درود بر مدیر کل شجاع
صادق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳
3
جناب آقای مدیر کل همین هایی که ادعا می کنید که تخصص ندارند. جنگیدند تا شما درس بخوانید ضمنا اینها از همه شما ها باسواد تر هستند و اگر می دانستند که روزی امثال شما ها آنها را بی شواد می خوانید باز هم به جبهه می رفتند چون خیلی خیلی با معرفت بودند. شما بهتره معذرت خواهی کنی نه توجیه البته به نظر من برو توبه کن تا شاید امام حسین "ع" گناهت رو ببخشه و اما عصر "عج" از دستت راضی بشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳
0
همچین میگویید سایت شهرستانی انگار که اونها ناچیزند
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳
2
سایت شیرازه کاملا مشخصه که داری با قضیه شخصی برخورد میکنی. مشخصه خصومت داری. مقایسه سیاه یازی و روضه دال بر شناخت شما از روضه هست و توهین آشکار به روضه امام حسین که شما سایت شیرازه چنین مقایسه ای رو برای اولین بار مطرح کردید. همیشه سبک سیاه بازی همین بوده است چرا سالهای پیش توهین به روضه نبوده حالا یهویی شد توهین به روضه . علتش کاملا مشخصه خصومت و حسادت . منتشر کن
تا ماهیتت برای همه مشخصه بشه
ناشناس
این دو لینک را حتما ببینید تا بفهمید کار شیرازه چیست؟
http://shiraze.ir/fa/news/39018/%

shiraze.ir/fa/news/38946/

کاش کمی انصاف بود
یکی ار شهرراز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳
0
«حوزه فرهنگ حوزه ای تخصصی است!!!»
آقای مریدی حتما متخصصش هم شمایید؟؟
فدایی امام حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳
2
اگر فیلم رو ندیده بودم حرفی نمیزدم اما وقتی دیدم آنقدر عصبانی شدم که اگر در آن جلسه بودم عوامل اجرا سالم از اونجا بیرون نمیرفتند فکر کردید مملکت بی در و پیکره که هر یه لا قبایی توهین کنه و دیگران توجیه. بدانید اگر فکری شد فبها و گر نه با سیل خروشان امام حسین طرف هستید