کد خبر: ۶۱۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۲۸ مهر ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ دوشنبه 28 مهر

از عطش متروی شیراز به پول تا خط و نشان یک مسئول استان برای بخش خصوصی

روزنامه‌های امروز مطالب مختلفی را پوشش داده‌اند که تعداد زیادی از این مطالب مربوط به ماه محرم و برنامه‌های ارگان‌ها و مسئولان مختلف برای این ماه است.

به گزارش شیرازه؛ قائم مقام شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در جریان افتتاح نهمین نمایشگاه صنعت نفت در شیراز گفته: «67 طرح کاغذی و پتروشیمی نیمه‌کاره روی دست دولت گذاشته اند» این تیتر یک امروز «افسانه» است. رکن‌الدین جوادی با بیان اینکه این 67 پروژه تا کنون بین 1 تا 95 درصد پیشرفت داشته‌اند افزود: «پالایشگاهی با ظرفیت 20 میلیون مترمکعب در فارس ساخته می‌شود». فرمانده اتظامی فارس با شهردار شیراز دیداری داشته که عکسی از این دیدار در صفحه اول افسانه با تیتر «دوربین های نامحسوس معضلات اجتماعی را کاهش می دهد» به چاپ رسیده است. قلم نقد یادداشت امروز افسانه اما گریبان ترافیک شهری را گرفته است و به نحوه راهسازی و خیابان‌سازی‌های اخیری که در شیراز صورت گرفته انتقاد کرده و شیراز را یک شهر خیابان زده معرفی کرده است.

«خبرجنوب» اما سه تیتر را برای امروز خود در نظر گرفته است. اولین تیتر مربوط به استاندار است که دیروز در جمع شورای آموزش و پرورش استان حاضر شده و گفته: «80 درصد از جرائم استان فارس توسط افراد زیر 30 سال انجام می شود». دومین تیتر به آذری مدیر کل آموزش و پرورش اختصاص یافته که گفته: «به جای تقسیم بندی دانش آموزان به استثنایی و تیزهوش در کنار هم زندگی کردن را به آنها بیاموزیم». سومین تیتر امروز هم به نیاز مالی مترو اختصاص یافته که از نظر مدیرعامل آن هنوز هفت هزار میلیارد تومان اعتبار لازم دارد. «واحدهای خصوصی سازی شده راکد به دولت باز می‌گردد» خط و نشان همتی رییس سازمان صنعت و معدن فارس است که در جریان بازدید از خبرجنوب برای این واحدهای صنعتی کشیده. وی همچنین از صنعتگر نبودن سهامداران این واحدها انتقاد کرده و رکود صنعت فارس را صنعتگر نبودن سهامداران اعلام کرده است.

«عصرمردم» «حمایت از اقشار آسیب پذیر در صدر برنامه های دولت است» را به عنوان تیتر یک خود و از میان صحبت‌های رییس جمهور در شورایعالی رفاه انتخاب کرده است. تیترهای دیگر این روزنامه به مسابقات آسیایی اینچئون مربوط می‌شود و کسب مدال طلای شناگر فارس در این رقابت‌ها. صدر اخبار داخلی این روزنامه به صحبت‌های رییس نهاد مقام معظم رهبری در استان مربوط می‌شود که در نشست خبری روز گذشته خود گفته: «در عرصه فرهنگ، همه باید بگویند ما مسئول هستیم». حجت الاسلام رصاف با اعلام آغاز به کار رسمی قرارگاه فرهنگی فارس از برخی کم لطفی‌هایی که در عرصه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر صورت گرفته انتقاد کرده است. و در پایان بحران کم‌آبی از دید کاریکاتوریست این روزنامه؛


از عطش 7هزار میلیارد تومانی مترو شیراز تا خط و نشان یک مسئول استان برای بخش خصوصی

«نیم‌نگاه» امروز تمام مطالب خود را به صفحه اول کشانده و همه را تیتر کرده! کاری که در هیچ روزنامه‌ای انجام نمی‌شود. اما از میان تمام تیترهای رنگارنگ این روزنامه خبر افتتاح نهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت و گاز به عنوان تیتر یک این روزنامه انتخاب شده و با تیتر «استان فارس می تواند به قطب انرژی کشور تبدیل شود» به چاپ رسیده است . تیترهای دیگر هم در ازدحام تیترها یا گم می‌شوند یا کمرنگ. و باز هم دو تیتر مجزا برای یک مطلب که در هیچ جایی نمونه چنین کاری را سراغ نداریم!

نظرات بینندگان