کد خبر: ۶۱۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۸ - ۲۸ مهر ۱۳۹۳

خیریه ای که از 60 دانش آموز افغانی نگهداری می‌کند

به گفتۀ آمار شیراز بعد از افغانستان دارای بیشترین تعداد کارگران ساختمانی است و این یعنی خانواده های افغانی مقیم شیراز تعداد قابل توجهی است.

به گزارش شیرازه، موسسه خیریه امام حسن مجبتی (ع) در شیراز تنها موسسه ای است که با همت خیران نیک اندیش توانسته است  60 دانش آموز غیر ایرانی را تحت پوشش آموزش های تحصیلی قرار دهد. اکثر این دانش آموزان که از قشر محروم مهاجر و دارای تابعیت افغانی می باشند دارای مشکلات اقتصادی، آموزشی و فرهنگی ناشی از مهاجرت نیز هستند ،

 عصر شیراز نوشت: به گفتۀ آمار شیراز بعد از افغانستان دارای بیشترین تعداد کارگران ساختمانی است و این یعنی تعداد خانواده های افغانی مقیم شیراز تعداد قابل توجهی است. فرزندان این خانواده ها اغلب در مقابل هجمه بسیاری از معضلات فرهنگی قرار دارند. کریمی مدیر موسسه خیریه امام حسن مجبتی (ع) در حاشیه بازدید معاون وزیر آموزش پرورش از این خیریه ضمن بیان مشکلات این موسسه که بیشتر به مسائل مالی و فضای آموزشی مربوط می شد افزود علاوه بر  60 دانش آموز غیر ایرانی تعداد 20 خانواده  بی سرپرست نیز تحت پوشش این موسسه قرار دارند و البته بیشترین نگرانی مسئولان این خیریه به معضلات فرهنگی فرزندان خانواده های مهاجر باز می گشت. پس این دیدار از طرف مسئولان و با حضور  باقرزاده، معاون وزیر آموزش پرورش قول مساعدت های مالی به این موسسه خیریه داده شد، حال این که این قول ها تا چه حد عملی خواهند شد باید منتظر ماند و دید اما کار بزرگ خیران نیک اندیش این موسسه با هیچ میزانی قابل توصیف نیست، آن جا که تنها با دو کلاس کوچک، 60 دانش آموز پایه های اول تا ششم ابتدایی سواد می آموزند.

 

 

نظرات بینندگان