کد خبر: ۶۱۹۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۲۸ مهر ۱۳۹۳
رحیم‌پور ازغدی در دانشگاه تهران:

آل‌سعود از میان برود، رژیم‌صهیونیستی ۶ ماهه سقوط می‌کند

رژیم آل‌سعود بیش از هر چیزی در این مسئله نگران منافع خود است و جرأت اجرای این حکم را ندارد.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در اجتماع دانشجویی «اعدام حقیقت» که با هدف محکومیت حکم صادره از سوی رژیم عربستان‌سعودی علیه آیت‌الله نمر در دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه این جلسه محاکمه آل‌سعود و شخص شاه‌ عبدالله و رهبران تکفیری است، گفت: حکومت آل‌سعود جرأت اجرای این حکم را ندارد، البته به نفع شیخ نمر و اسلام است که این حکم اجرا شود، زیرا در نگاه اسلام شهادت سعادت است و این سعادت برای شیخ نمر وجود داد و ریختن خون مظلوم به نفع پیروزی نهضت است.

وی افزود: رژیم آل‌سعود بیش از هر چیزی در این مسئله نگران منافع خود است و جرأت اجرای این حکم را ندارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نکاتی خطاب به آل‌سعود، گفت: چندین سوال از آل‌سعود در این زمینه وجود دارد. اینکه حاکمیت آل‌سعود در کشور عربستان به عنوان تنها حاکمیت و کشوری است که به نام خانواده آل‌سعود نامیده شده و این کشور تنها کشور در جهان است که به نام خانوادگی عنوان می‌شود.

رحیم‌پور ازغدی افزود: در این کشور برای کنترل جهان اسلام، اسلام تحریف می‌شود و تهدید اسلام اقدام مشترک آمریکا، انگلیس و اسرائیل است و همه این اقدامات به منظور ایجاد تحریف در اسلام و حفظ موجودیت اسرائیل صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه همه طرح‌هایی که این حکومت برای رسیدن به اهداف خود انجام داده، با شکست روبه‌رو شده است، یادآور شد: مسئله و موضوع اعدام شیخ نمر مسئله مذهبی نیست و نباید در این زمینه در دام دشمن و بحث شیعه و سنی بیافتیم.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه جنگ بین مذاهب برای آمریکا، انگلیس و اسرائیل بهانه است، گفت: این دولت‌ها و آل‌سعود به دنبال نتایج سیاسی این اقدام هستند و ما باید مراقب باشیم در دام و بازی دشمن در این خصوص نیفتیم و بیشترین قربانیان این توطئه از کشورهای اسلامی لیبی، عراق و پاکستان هستند. آل‌سعود نیز تنها به دنبال منافع خود است.

رحیم‌پور ازغدی با طرح این سوال که آیا آل‌سعود عقل سیاسی دارد؟ خطاب به این رژیم، گفت: شما کاری کردید که شیعه و سنی با شما دشمن شوند. در عراق و سوریه میلیاردها دلار از پول نفتی خود خرج کردید، اما همه گروه‌های اسلامی چه شیعه و چه سنی در این کشور با شما دشمن شدند و هدف نهایی‌تان این بود که حاکمیت‌تان و رژیم‌های وابسته به شما در منطقه حفظ شود.

وی ادامه داد: امروز در سوریه و عراق ۲ قدرت وجود دارد و حکومت‌هایی با دموکراسی و انتخابات روی کار آمدند که شما پایین‌ترین خط امنیت را برای آنها متصور نشدید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: وهابیت ۳ خلیفه سنی با گرایش‌های وهابی و تکفیری دارند که هیچ‌کدام یکدیگر را قبول ندارند و نفرت شیعه و سنی نسبت به همه آنها برانگیخته شده است.

رحیم‌پور ازغدی افزود: اگرچه این گروه‌ها با دلارهای نفتی آل‌سعود روی کار آمدند، اما همان ابتدا اعلام کردند با آل‌سعود دشمن هستند. اگر هدف‌تان در سوریه و عراق تضعیف شیعه بود، می‌بینید که امروز شیعه به هیچ اندازه‌ای مانند امروز دارای اقتدار نبوده است.

وی با اشاره به واکنش دولت‌ها و رسانه‌های غربی در خصوص انقلاب یمن، گفت: وقتی پایتخت یمن توسط انصارالله سقوط کرد شبکه ۲۴ فرانسه اعلام کرد که چهارمین پایتخت عربی هم توسط تهران فتح شد که این حرف ۲ بخش دارد. اینکه یک اعتراف به عجز و ناتوانی در برابر جهان اسلام است و بخش دیگر حرف‌شان که در واقع تحقیر اعراب و پشت کار دادن به آنها بود که آنها را به سمت کشتار بیشتر ترغیب کنند و بخش دروغ حرف‌شان برای اهل سنت و اعراب و ترکیه این بود که مراقب باشید زیر سیطره حکومتی فارسی نروید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خطاب به حاکمان عربستان، گفت: این اعتراف نشانه عجز و ناتوانی‌ شماست که البته توطئه‌ای پشت آن وجود دارد، زیرا شما به هر کدام از این کشورها در ۱۰۰ سال گذشته میلیاردها دلار دادید، حتی در بحرین دخالت نظامی کردید، اما این کشور هیچ وقت مثل امروز یکپارچه علیه شما نبوده، زیرا طرح‌های شما هیچ وقت عقلانی و به نفع خودتان نبوده است.

وی در ادامه گفت: با اخوانی‌ها در مصر شرط گذاشتید که علیه اسرائیل نباشید و رابطه‌تان را با آن قطع نکنید، در عوض علیه ایران باشید و رابطه‌تان را با سوریه قطع کنید که در نهایت دیدید به شما خیانت کردند و امروز همین اخوانی‌ها که سرشان کلاه گذاشتید بیش از ۸۰ درصدشان با شما مشکل دارند.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه طی ۳۰ سال اخیر غرب برای اینکه از اسلام انقلابی و اصیل می‌ترسید به دنبال راهکاری برای عدم اقبال جوانان سنی به سمت اسلام انقلابی بود، گفت: آنها گرایش‌های مختلف وهابی را در اذهان جوانان سنی پرورش دادند، اما سوال این است که آیا این مسئله به نفع آنها تمام شد؟ در حالی که همه این گروه‌ها با دلارهای نفتی آل‌سعود آموزش دیدند و پرورش یافتند، اما اکثرشان امروز علیه این حکومت هستند و از اسلام شما خوش‌شان نمی‌آید، زیرا اسلامی که شما ارائه می‌دهید، اسلام منهای عقل، اخلاق، عدالت و مبارزه علیه استکبار است. اسلام کفر است و در روش خود خشن و بی‌منطق عمل می‌کند و همه اهل اسلام چه سنی و چه شیعه را تکفیر می‌کند.

وی با بیان اینکه نباید گذاشت در این مسئله سر مسلمانان را کلاه بگذارند و جنگ‌های امروز جهان اسلام را جنگ مذهب بین سنی و شیعه تعریف کنند، گفت: در این خصوص مسئله خیانت به مکه و مدینه است، خیانت به قرآن و ظلم به اسلام است، نه شیعه و سنی. آل‌سعود از موسسان رژیم‌صهیونیستی بود و به دنبال این است که مسائل جهان اسلام را امروز مسئله‌ای مذهبی جلوه دهد، در حالی که درد آن مذهبی نیست، حتی وهابیت هم نیست و وهابیت ایدئولوژی شد که به روش غارت آنها مشروعیت بخشد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به شخصیت آیت‌الله نمر، گفت: شیخ نمر به عنوان یکی از روحانیون شیعه سال‌هاست در عربستان ممنوع‌المنبر بود، اما در بیداری اسلامی سخنانی را در سراسر جهان اسلام و عربستان برای روشنگری این حرکت انجام داد.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به اینکه شیخ نمر چند سوال از رژیم آل‌سعود پرسید و به خاطر همین به زندان رفت و امروز برای او حکم اعدام صادر می‌کنند، گفت: یکی از سوال‌های آیت‌الله نمر از آل‌سعود این بود که چرا نمی‌گذارید مسلمانان مسجد داشته باشند و از آزادی‌های مذهبی و سیاسی برخوردار باشند؟ حتی سنی‌های عربستان و غیروهابی نیز از آزادی‌های سیاسی و مذهبی محروم‌اند و شیعیان نیز در این شرایط به سر می‌برند، در حالی که طبق آمارهایی که در خارج از عربستان گرفته شده، نزدیک به ۲۰ درصد از مردم عربستان شیعه هستند، اما از حداقل حقوق خود محروم‌اند.

وی با اشاره به سوال بعدی شیخ نمر از آل‌سعود، گفت: آیت‌الله نمر اعلام می‌کند اسلامی که می‌خواهید برای اعراب و سوریه تعریف کنید و اجرا کنید یک صدم آن را هم برای عربستان و مسلمانان آن تعریف کنید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه محروم‌ترین مردم عربستان، شیعیان هستند، گفت: آیت‌الله نمر از آل‌سعود می‌پرسد که چرا مردم شیعه عربستان که در مناطق نفتی این کشور زندگی می‌کنند محروم‌ترین و گرسنه‌ترین مردم عربستان هستند؟ و چرا نباید سهمی از این نفت‌ها به آنها برسد؟ چگونه می‌شود همه درآمدهای نفتی عربستان که میلیاردها میلیارد است صرف سراپا نگه داشتن حکومت‌های وابسته به عربستان در منطقه می‌شود و به مردم عربستان چیزی نمی‌رسد؟

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به اینکه آیت‌الله نمر ضمن انتقاد از زندانی شدن بی‌گناهان در عربستان، اعلام می‌کند چرا زندان‌های آل‌سعود مملو از منتقدان غیرمسلح است که فقط به واسطه سوال به زندان رفته‌اند؟ و اینکه چرا غرب با تمام قوا از حکومت آل‌سعود با وجود اینکه حقوق بشر را رعایت نمی‌کند، حمایت می‌کند؟

وی در ادامه گفت: اینها تنها جرم شیخ نمر در عربستان بود و به واسطه همین چند سوال او را چندین بار مورد ضرب و شتم قرار دادند و در نهایت زندانی کردند و به اعدام تعزیری محکوم کردند و این همان شخصی بود که وقتی جوانان شیعه می‌خواستند در برابر آل‌سعود مسلح شوند، گفت که قدرت کلمات ما از گلوله آنها بیشتر است. بگذارید آنها گلوله به سمت ما پرتاب کنند و ما با کلمات و حرف‌های‌مان مقابل آنها می‌ایستیم.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه دلارهای نفتی عربستان امروز بین دیکتاتوری‌های کشورهای منطقه تقسیم می‌شود و سر از مراکش تا یمن و پاکستان درمی‌آورد، گفت: این بازی پروژه آمریکایی- انگلیسی بود که این جنگ‌ها را مذهبی جلوه دهند و اصل ماجرا این است که دلارهای نفتی عربستان و این ماجراها باید به امنیت رژیم‌صهیونیستی کمک کند.

وی افزود: پیش‌بینی من این است که اینها می‌خواهند یمن را به سوریه و عراق تبدیل کنند. سیاست آنها این است که اگر نتوانند کشور و دولتی را هم راستا با خود سازند، جنگ تکفیری به اسم درگیری با شیعه راه اندازند و هر جا که نتوانستند آن را بگیرند، آنجا را تبدیل به سرزمین سوخته کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه هدف غرب و ایادی‌اش تنها کمک به حفظ صهیونیست است، ادامه داد: از ابتدا که آل‌سعود در منطقه ایجاد شد، تنها هدف آنها از ایجاد این رژیم حفظ رژیم‌صهیونیستی بود و مطمئن باشید اگر آل‌سعود سقوط کند ۶ ماه هم طول نمی‌کشد رژیم‌صهیونیستی نیز سقوط می‌کند. برای حفظ رژیم‌صهیونیستی، آل‌سعود نیز باید بماند.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه انگلیسی‌ها پس از اینکه آل‌سعود را در عربستان روی کار آوردند، چند هدف را دنبال می‌کردند، گفت: کنترل مرکز اسلام یعنی شهرهای مکه و مدینه، ترویج اسلامی که به ضرر اسلام باشد و حفظ اسرائیل مهمترین اهداف آنها از حضور آل‌سعود در جزیرة‌العرب بود و اسناد تاریخی نیز همین مسئله را اذعان می‌کند.

وی با اشاره به برخی از این اسناد تاریخی، گفت: پدر فهد که حاکم نجد بود قبل از ایجاد رژیم‌صهیونیستی از دولت بریتانیا به دلیل سرنگونی حکومت عثمانی حمایت می‌کند و بنابراین مسئله تنها شیعه و سنی نیست، بلکه بحث فلسطین و قدس است. آنها این همه پول خرج کردند تا چهره‌ای زشت، خشن و تکفیری از اسلام نشان دهند و جهاد علیه مسلمین را ترویج کنند نه کافران. همه مفتی‌های وهابی که اکثرشان یا کور یا ابله هستند هرگز فتوایی علیه جهاد با کافران و مستکبران ندادند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نمونه‌های تاریخی برخورد آل‌سعود با شیعه و سنی و حتی وهابی‌های غیرحنبلی، گفت: عبدالعزیز بن‌سعود، مکه، مدینه و حتی شهر طائف که سنی‌نشین بود را با فجیع‌ترین شکل تصرف کرد و مردم این شهرها را با خاک و خون یکی کرد، حتی در طائف جوی خون راه انداخته و به هیچ فردی رحم نکردند.

رحیم‌پور ازغدی گفت: اسلام مدنظر آنها اسلام غیرپاسخ‌گو، غیرمستدل و غیرقابل بحث است. آنها فقط یک قرائت که آن هم قرائت حنبلی از اسلام دارند، حتی برخی از حنابله را هم مشرک می‌دانند.

وی افزود: آنها از اسلام واقعی می‌ترسند و به همین دلیل اسلام حنبلی و وهابی را ترویج می‌کنند، زیرا در بین شاخه‌های مذهب سنی، حنبلی بیشتر از همه با عقل فاصله دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه هیچ عالم سنی یزید را تطهیر نکرده است، گفت: اما وهابی‌ها یزید را تطهیر می‌کنند و این در حالی است که ۹۰ درصد اهل سنت حسینی هستند نه یزیدی. وهابی‌ها در ۱۰۰ سال پیش پس از اینکه شهر طائف را اشغال کردند به کربلا که شهری شیعه‌نشین است حمله و ضمن اهانت به قبر سیدالشهدا، اموال هزاران شیعه را به غارت بردند و هزاران شیعه را در کربلا سر بریدند. آنها در شهر مدینه نیز پس از مقاومت مردم مقابل مسجدالنبی، مسجد را خراب نکردند، اما تا توانستند غارت کردند.

رحیم‌پور ازغدی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه اولین کسانی که وهابیت در اسلام را مانند پروتستانیزم در مسیحیت می‌دانستند، دانشمندان کشور انگلستان بودند، گفت: آنها با وجود اینکه می‌دانستند در دل وهابیت یک نوع تروریست نهفته است، آن را یک اصلاح‌طلبی در جهان اسلام تعریف کردند که به دنبال رها کردن اسلام از خرافه‌پرستی است و همان نقشی که برای پروتستانیزم در مسیحیت قائل هستند برای وهابیت در نظر گرفته و آن را ترویج کردند.

وی با اشاره به سخنان مورخان انگلیسی درباره تسخیر قطیف در عربستان، گفت: منطقه قطیف بزرگ‌ترین منطقه شیعه‌نشین در عربستان است و پس از عراق بزرگ‌ترین منطقه شیعی در خلیج‌فارس به شمار می‌رود. وقتی آل‌سعود این منطقه را تسخیر کرد پس از تسیلم شدن مردم این شهر شروطی را برای آنها تعیین کرد که یکی از آنها این بود که این مکان ملک شخصی آل‌سعود است و همه ساله ۱۴ نفر از بزرگان این شهر باید برای تجدید بیعت با آل‌سعود با به همراه داشتن هدایای نفیس برای پابوسی به نزد خلفای آل‌سعود روند و اگر آل‌سعود زمانی به نیروی نظامی برای لشکرکشی حتی به خود قطیف احتیاج داشت، مردم این شهر باید به آنها کمک کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان سخنان خود ضمن قرائت پیام امام‌خمینی(ره) پس از یک سال از حج خونین در سال ۶۷، گفت: امیدواریم دولت‌مردان آل‌سعود بر سر عقل بیایند، زیرا اشتباهات پشت اشتباهات به نفع آنها نیست.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳
0
مرگ بر ال سعود کافر