کد خبر: ۶۱۹۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۲ - ۲۸ مهر ۱۳۹۳

رئیس کمیسیون تلفیق شورای شهر شیراز: نگذاریم اتفاقات برف پارسال تکرار شود

رئیس کمیسیون تلفیق و هماهنگی دستگاه‌ها گفت: باید تدابیری اتخاذ شود که با آغاز بارش‌های رحمت الهی، موجبات زحمت شهروندان فراهم نشود.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی این شهر، محمدتقی تذروی در جلسه هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان شهری که به همت کمیسیون تلفیق شورا برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به آغاز فصل بارندگی‌ها مسئولان تمام تلاش خود را به کار بندند تا بارش‌هایی که نشان رحمت الهی است تبدیل به زحمت نشود.

وی در این جلسه که با حضور مسئولان و نمایندگان شرکت‌های توزیع برق، گاز، آب و فاضلاب، مخابرات، نیروی انتظامی، شهرداری‌های مناطق 10 گانه، ستاد بحران، صدا وسیما و برخی دستگاه‌های دیگر برگزار شد، افزود: بارش برف سال گذشته کوله‌باری از تجربه برای مدیریت شهری به همراه داشت که اگر برخی پیش‌بینی‌ها در زمان مناسب توسط نهادهای اجرایی و خدمات‌رسان صورت گرفته بود و اتفاقات ناخوشایند در برخی مناطق و محلات رخ نمی‌داد، بارش برف پس از سال‌ها خشکسالی می‌توانست خاطره‌ای شیرین و به یادماندنی برای مردم به جا بگذارد.

این عضو شورا ادامه داد: دستگاه‌ها باید آمادگی برای پیشگیری از خسارات احتمالی در زمان بارش‌ها را داشته باشند و البته نقش شهروندان نیز در پیشگیری از بحران و کاهش خسارات احتمالی قابل توجه است.

تذروی اضافه کرد: به کارگیری بخش خصوصی به منظور افزایش توان خدمات‌رسانی دستگاه‌های مختلف از جمله شرکت توزیع برق و ایجاد پدافند غیرعامل در مجاورت مراکز حساس همچون ایستگاه‌های تأمین آب شرب، خرید تجهیزات و ماشین‌آلات ضروری، لایروبی جداول و اجرای عملیات لوله‌گذاری برای جمع‌آوری آب‌های سطحی از جمله اقداماتی است که در این زمینه می‌توان انجام داد.

برگزاری مانورهای فرضی برای قطعی برق، آب و گاز، تشکیل کارگروه‌های مردمی با حضور یاوران شورا در محلات مختلف و اطلاع‌رسانی به موقع و ارائه آموزش‌های لازم به شهروندان دیگر مواردی بود که رئیس کمیسیون تلفیق شورا بر آن تاکید کرد.

وی هدف از این نشست را مدیریت شایسته بحران‌های احتمالی و خدمات‌رسانی به موقع به شهروندان دانست و گفت: اگرچه شهروندان نیز باید تمهیدات لازم را در نظر بگیرند اما در راستای جلوگیری از تکرار حوادث سال گذشته، ضروری است دستگاه‌ها از هم‌اکنون در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفته و تدابیر لازم را برای مقابله با خسارت‌های احتمالی پیش‌بینی کنند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
سید
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳
0
شورای شهر توضیح بده چرا کرایه تاکسی و حمل با جرثقیل راهنمایی رانندگی اینقدر گران هست و باعث شده دکانی برای راهنمایی رانندگی باز شود