کد خبر: ۶۱۹۸۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۲ - ۲۹ مهر ۱۳۹۳
عضو شورای شهر شیراز:

عدم توجه شهرداری به اجرای بودجه عمرانی باعث سرازیر شدن معتادان به شیراز شده است!

تنها تقاضایم این است که ماهی یک بار بودجه عمرانی مصوب را مرور کنید.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، عضو شورای شهر شیراز تدوین و تصویب بودجه سالیانه و برنامه پنج ساله را اصلی‌ترین وظیفه قانونی شورای شهر شیراز عنوان و اظهار کرد: این مهم توسط شورا محقق شده است ولی عدم توجه کامل شهردار به بودجه مصوب شرایطی را فراهم کرده که شهرداری دستخوش روزمرگی و تصمیمات خلق‌الساعه گردد.

سید محسن معین در شصت و چهارمین جلسه شورای شهر شیراز در نطق پیش از دستور خود خطاب به شهردار شیراز ضمن بیان اینکه مردم از گره‌های ترافیکی و کمبود فضای سبز و مفرح در رنج هستند، خاطرنشان کرد: طبق برنامه مصوب پنج ساله باید در هر سال حداقل 6تقاطع غیرهمسطح و حداقل 3 پروژه پارک با مساحت بیش از ده هکتار شروع و در سنوات بعدی به پایان برسد.

وی ادامه داد: عملکرد یکساله مجموعه موجب شده که آرام آرام شروع این پروژه‌ها کم و کمتر شده تا جائی که بیم آن دارم بزودی کفگیر به ته دیگ برسد و پروژه عمده‌ای جهت افتتاح در سنوات بعدی نداشته باشیم. ضمن اینکه مع الاسف مشاهده می‌شود که شهرداری به جای اجرای پروژه‌های عمرانی به سمت انجام وظائف سایردستگاه‌ها تا مرحله درخواست حقوق و تأمین وسائط نقلیه آن‌ها سوق داده شده و با ارائه لوایح متفرقه دارای بار مالی غیر مرتبط، نتیجه این شود که هم سر شورا گرم شود و هم بعضاً اعضای شورا رودر روی هم قرار گیرند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: اگر شهرداری به اجرای بودجه عمرانی مصوب مشغول بود، امروز مشغول احداث نقاهتگاه چندهزار متری برای معتادان گرانقدر! نمی‌شدیم، تا به قول فرمانده نیروی انتظامی فارس این عمل سخاوتمندانه موجب سرازیر شدن معتادان عزیز و متکدیان به شهر شود و یا به قول رئیس شورا بعضی از دستگاه‌ها توقع شرائط هتل هفت ستاره را از آن نقاهتگاه‌ها داشته باشند!

معین متذکر شد: چرا پروژه‌های مهم با عملکرد شهری مصوب بودجه مثل تقاطعات غیر هم‌سطح فلکه قصر دشت و میدان مطهری، امیرکبیر - مطهری، میثم - رحمت و بوستان‌هایی مثل پارک چمران جنوبی، پارک بزرگ 300 هکتاری جنوب شیراز در اطراف رودخانه چنار راهدار، پارک دلتا و بند نهر اعظم، پارک و بند الله‌اکبر، پارک 50 هکتاری حسینی الهاشمی، پارک 200 هکتاری انجیره و پارک محور عرفان در مجاور مقبره علی بن حمزه شروع نشده است؟

وی ضمن طرح این سوال که سرنوشت تحقق پروژه‌های هزار میلیارد تومانی سرمایه‌گذاری چه شد، گفت: آیا قابل تأسف نیست سازمان عمران شهرداری پس از چند سال کسب تجربه موفق در امر اجرای تقاطعات غیر همسطح، اکنون هیچ پروژه جدیدی را در دست اجرا ندارد و نیروهای فنی و ارزشمند آن سازمان در حال پراکنده شدن هستند؟

این عضو شورای شهر شیراز با تصریح اینکه یکی از حامیان اصلی شهردار بوده و هیچ تقاضایی در قبال این حمایت از شهردار نداشته است، گفت: تنها تقاضایم این است که ماهی یک بار بودجه عمرانی مصوب را مرور و در مقابل تقاضاهای مساعدت مالی و املاکی بی‌پایان اشخاص حقیقی و حقوقی مقاومت کنید تا درآمدهای بیت‌المال شهرداری که با زحمت بسیار حاصل می‌شود صرفا در اجرای پروژه‌های عمرانی مصوب هزینه شود.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
شفاف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳
0
تازه متوجه شده ايد شهردارمحترم توجهي به شوراندارد اين راكه يك ماه پيش آقاي مهندس ترابي مطرح كردن چرابقيه اعضاء محترم شوراهمراهي نكردن ؟!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳
0
مگه شهردار محترم هر چه شما می گویید انجام نمی دهد؟ افراد مد نظرتان را منصوب نمی کند؟ پروژه های مورد نظرتان را در اولویت قرار نمی دهد؟ خیلی ها می گن برنامه را بر اساس نظر شما بالا و پایین کرده... دیگه از این بیچاره چی می خواید؟! شهردار به این حرف گوش کنی کجا پیدا می کنید؟! هر کی هر چی میگه انجام میده بنده خدا!