کد خبر: ۶۱۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۲۹ مهر ۱۳۹۳

اینجاپاسارگاد؛ هیچ کس مسئولیت فرهنگ را بر عهده نمی گیرد!

متاسفانه چند ماهی است که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي پاسارگاد مسئول ندارد و فرهنگ و هنر در این شهرستان به حال خود رها شده است.

به گزارش شیرازه به نقل از طنین پاسارگاد، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در نقاط مختلف کشور وظایفی دارد که می توان به رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوی، استقلال فرهنگی و مصونیت جامعه از نفوذ فرهنگ اجانب، اعتلای آگاهیهای عمومی در زمینه‌های مختلف و شکوفایی استعدادها و روحیه تحقیق، تتبع و ابتکار در جامعه، رواج فرهنگ و هنر اسلامی، آگاهی جهانیان نسبت به مبانی و مظاهر و اهداف انقلاب اسلامی اشاره کرد و این ها  تنها گوشه ای از وظایف این اداره در سطوح مختلف جامعه می باشد.

اما در پاسارگاد ماه هاست که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان پس از انتقال برزگر رئیس سابق این اداره بدون مدیر مانده است و شهروندان پاسارگادی به شدت از این موضوع گلایه مند هستند.

يک جوان هنرمند و فعال فرهنگی به خبرنگار ما گفت: متاسفانه چند ماهی است که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي پاسارگاد مسئول ندارد و فرهنگ و هنر در این شهرستان به حال خود رها شده است.

احسان رضایی افزود: هيچ گونه مديريتي در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي پاسارگاد نيست و فرماندار و مسئولان اجرايي هم هيچ گونه واکنشي نشان نمي دهند.

وي ادامه داد: با توجه به ناهماهنگي هايي که بين هنرمندان بود انجمن هاي فرهنگي در شهرستان برچيده شد و بر اثر نبود مديريت  هيچ انجمني این ماهها فعاليت هنري نداشته است.

وي افزود: انتظار مي رود مسئولان استان، نماينده مجلس، فرماندار و امام جمعه پاسارگاد هرچه زودتر براي رفع مشکل اقدام کنند تا متولي فرهنگ و هنر پاسارگاد مشخص شود.

رضایی افزود: چون دلسوزي نيست و ساختار درستي در زمينه هنر در شهرستان هم تعريف نشده، وضع هنرهميشه نابسامان است در حالي که اگر مسئولی رفت بايد کار ادامه پيدا کند.

در سالی که مزین به نام اقتصاد وفرهنگ با عزم ملی ومدیریت جهادی می باشد و فرهنگ از اصول زیر بنایی در سال جاری می باشد، امید می رود مسولان  استان و شهرستان  چاره ای به حال فرهنگ و ارشاد پاسارگاد بیندیشند.

نظرات بینندگان