کد خبر: ۶۲۰۰۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۲ - ۲۹ مهر ۱۳۹۳

شایعه‌ ارتباط «اسیدپاشی» با «دختران بدحجاب» از کجا کلید خورد؟

چند روز گذشته شاهد انتشار اخبار گسترده اسید پاشی، از سوی رسانه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب و رسانه‌های ضدانقلاب در فضای مجازی هستیم.
به گزارش شیرازه به نقل از مشرق، شایعه‌ «اسیدپاشی به زنان و دختران بدحجاب» که در هفته‌های اخیر از طریق پیام کوتاه، شبکه‌های مجازی و ... به صورت مشکوک دست‌به‌دست می‌شد، سرانجام با گزارش جانشين فرمانده نيروي انتظامي مبنی بر کشف و بازداشت سرنخ هاي حادثه اسيد پاشي در اصفهان وارد مراحل جدیدتری شد.

حجت الاسلام هادی صادقی -معاون فرهنگی قوه قضاییه- امروز در نشست خبری از بی‌ارتباط بودن اسیدپاشی‌های اخیر در اصفهان با بحث "بی‌حجابی" و "امر به معروف و نهی از منکر" خبر داد و اعلام کرد: «اسیدپاشی ها در حوزه اختلافات شخصی بوده است، به عنوان مثال جوان عاشق پیشه جواب منفی می گیرد و دست به این کار می زند.»

پیش از این نیز سردار "اشتري" جانشين فرمانده نيروي انتظامي در همین خصوص عنوان کرده بود: «ارتباط اسیدپاشی ها با موضوع بدحجابی نبوده و اين چنين نيست و افرادِ هدف متفاوت بوده‌اند و شکل و يا مورد خاصي مد نظر نبوده است.»

توضیحات مسئولان مربوطه مبنی بر بی ارتباط بودن اسیدپاشی‌ها با موضوع "بی‌حجابی" و "امر به معروف و نهی از منکر" در حالی است که برخی رسانه‌های داخلی و خارجی شایعه‌ «اسیدپاشی به زنان و دختران بدحجاب» را مطرح کردند و به طرز مشکوکی طی روزهای اخیر سوار بر موج خبری این شایعه شدند.


شایعه‌ ارتباط «اسیدپاشی» با «دختران بدحجاب» از کجا کلید خورد؟


شایعه ربط داشتن چند اسیدپاشی در اصفهان به مقوله "بدحجابی" با انتشار یک گزارش در خبرگزاری دولتی آغاز شد. این خبرگزاری پنج شنبه هفته گذشته خبری درباره اسیدپاشی به صورت چند زن در اصفهان را منتشر کرد.




 
در این خبر، به طور ملموسی تلاش شد تا این حرکات وحشیانه به نام نیروهای انقلابی ثبت شود و به مخاطب اینگونه القا شود که زنان بدحجاب در اصفهان به طور سازماندهی شده مورد اسیدپاشی قرار گرفته‌اند. در بخشی از متن خبر  این خبرگزاری آمده است:
 
«این حادثه زمانی اتفاق افتاد که از چندی پیش تاکنون در شبکه های اجتماعی مطالبی با محتوای "اسیدپاشی به زنان بی‌حجاب" در اصفهان منتشر می شود؛ اما مشخص نیست که آیا حادثه شب گذشته ارتباطی با این مطالب داشته است یا خیر؟»

این خبرگزاری داخلی که به گفته خود هنوز هیچ سند و مدرکی مبنی بر ارتباط این اسیدپاشی با مقوله "حجاب" و "امر به معروف" در دست ندارد، روز گذشته نیز در تداوم موج سواری های خود طی انتشار گزارشی نوشت: «خبری از اطلاع‌رسانی دقیق در این باره نیست و تنها شایعاتی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر "برخورد راکبان موتورسیکلت با بدحجاب‌ها" مطرح بوده است، به چهره تعدادی از زنان اسید می‌پاشند؛ زنانی که نقش مادری در یک خانواده را هم داشته‌اند و بدین ترتیب به خاک سیاه نشسته‌اند»

خبرگزاری مورد اشاره در گزارشی دیگر تحت عنوان گفتگو با نزدیکان قربانیان این حوادث تلخ، نیز تمام تلاش خود برای القای این موضوع به مخاطب را انجام داده است.

اصرار بیش از اندازه خبرنگار به سوال کردن درمورد محجه بودن یا نبودن فرزند با واکنش پدر مواجه می‌شود، طوری که وی خطاب به این خبرنگار می‌گوید:
کسانی که به دخترم تهمت بی‌حجابی می‌زنند باید در آخرت پاسخگو باشند، ندا هیچ گاه نمازش ترک نشده است.»

با وجود پاسخ صریح پدر دختر قربانی اما بازهم شاهد اصرار این خبرگزاری بر موضوع بی‌حجابی هستیم، به طوری که در ادامه این گزارش آمده است: «پیدا کردن یکی از آشنایان سارا در میان افرادی که برای ملاقات پشت در بیمارستان در انتظار هستند، دشوار به نظر می‌رسد. دختر جوانی که به گفته شایعات یکی از قربانی اسید پاشی در اصفهان به دلیل بدحجابی است»


شایعه‌ ارتباط «اسیدپاشی» با «دختران بدحجاب» از کجا کلید خورد؟واکنش عجیب یک کارگردان سینما

 تهمینه میلانی کارگردان سینمایی نیز با پیوستن به این موج رسانه‌ای خواستار واکنش مسئولان ارشد نظام شد و اسیدپاشان را افرادی خودسر معرفی کرد که برای مبارزه با بدحجابی چنین جنایت هاییی را مرتکب می شوند. وی در گفت و گو با این خبرگزاری دولتی گفت: «این اسیدپاشی‌ها مشکل روانی دارند و برخی دیگر آموزش‌های اجتماعی و احترام به حقوق افراد را فرانگرفته‌اند که چنین خودسرانه عمل کردند. هرچند شاید وقتی دستگیر شوند بگویند احساس مسئولیت اجتماعی مثلا مبارزه با بدحجابی داشته‌اند، ولی این کار جز جنایت چیز دیگری نیست.»


موج‌سواری اپوزیسیون روی یک شایعه داخلی

پیوند زدن موضوع "اسیدپاشی" به مقوله "بدحجابی" در حالی در این خبرگزاری‌ داخلی در دستور کار قرار گرفته است، که در چند روز گذشته شاهد موج سواری و انتشار اخبار گسترده و پرحجم در این رابطه، از سوی رسانه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب و همچنین رسانه‌های ضدانقلاب در فضای مجازی هستیم.

شایعه‌ ارتباط «اسیدپاشی» با «دختران بدحجاب» از کجا کلید خورد؟
گزارش سایت ضدانقلاب جرس از ارتباط اسیدپاشی‌ها و «طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر»

سایت جرس وابسته به جریان فتنه با سوء استفاده از این شایعه به انتشار اخبار و گزارش‌هایی در این خصوص پرداخت و نوشت: تصویب کلیات طرح "امر به معروف و نهی از منکر" با خبرهای تکان دهنده‌ای در خصوص اسید پاشی بر روی دختران جوان در اصفهان همراه شده است.

رادیو فردا وابسته به سازمان سیا نیز به نقل از یک «منبع مطلع» نوشته تعداد اسیدپاشی‌ها در اصفهان در هفته‌های اخیر، حداقل شش مورد بوده، و این زنان که همگی «جوان»، «زیبا» و «غیرچادری» بودند، در «بیمارستان فیض» این شهر بستری شده‌اند.

شایعه‌ ارتباط «اسیدپاشی» با «دختران بدحجاب» از کجا کلید خورد؟
گزارش BBC فارسی از ارتباط اسیدپاشی‌ها با «بدحجابی!»


علت بزرگ کردن شایعه بدحجاب بودن قربانیان این حوادث و تلاش برای ارتباط دادن این اسیدپاشی‌ها با "طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر" در سایت جرس، زمانی مشخص می‌شود که این سایت عمق مخالفت خود با تصویب چنین طرحی را اینطور به نمایش می‌گذارد و می‌نویسد: «وقتی طرح اخیر مجلس را در کنار این اخبار نگران کننده قرار می دهیم، آن وقت به عمق فاجعه ای که در حال وقوع است پی می بریم. تصویب این قانون در مجلس در آینده تاثیرات مخربی بر سرنوشت زنان ایرانی خواهد گذاشت!»

سلسله گزارش‌های سایت‌ها و رسانه‌های ضدانقلاب برای ارتباط دادن «اسیدپاشی‌ها» به مقوله «بدحجابی» و «فریضه امر به معروف» نشان دهنده این است که آنها تنها با هدف افزایش حملات رسانه‌ای به مجلس شورای اسلامی برای عدم تصویب طرح حمایت از آمران به معروف بوده است.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳
0
اخه چطر در یک محدوده کوچک جهار نفر به صورت اتفاقی و انهم به چهار نفر خانم بدحجاب اسید می پاشن انصافا جدای از موج های تخریبی رسانه های غربی این اتفاق مشکوک نیست؟چرا به خانم های چادری اسید نپاشیدند یا به هر کس دیگه؟
دانشجو
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳
0
خیلی از اینگونه موارد شکست عشقی است که در پی چند مدت دوستی و عاشقی،اختلاف بروز کرده و به جواب منفی و قطع رابطه احساسی می انجامد وسپس این احساسات فوران کرده و به انتقام جویی می کشد و ...
البته این گونه دوستیها در بین خانم های محجبه و با حیا و عفت خیلی کمتر است بنابراین طبیعی است که کمتر رخ بدهد
چند دقیق بین خودتان و خدای متعال فکر کنید ببینید کسی که دغدغه دین و امر به معروف و نهی از منکر داشته باشد دست به چنین اقدامات وقیحانه ای می زند؟
کافی است به عنوان نمونه به شهید علی خلیلی و سایر شهدا و جانبازان راه امر به معروف و نهی از منکر فکر کنید...
البته اگر احیاناً کسی به نام امر به معروف و نهی از منکر به این کارهای زشت اقدام کند نباید آنرا به حساب بقیه عزیزانی که در این راه هستند گذاشت و همه را با یک چوب راند و خشک و تر را با هم سوزاند
البته طبق سخن امام خمینی رحمه الله اگر دشمن از کارمان خوشش آمد و اظهار شادی کرد باید نسبت به آن مشکوک شویم و مواظب باشیم که ناآگاهانه در زمین دشمن بازی نکنیم
گلی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳
0
جای تاسف داره برای مسیولین شهر که هنوز نتونستن کاری بکنن فقط بلدن نو فیلما از پلیس ی قهرمان بسازن و لی در واقعیت اینطور نیست