کد خبر: ۶۲۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۲ - ۲۹ مهر ۱۳۹۳
عضو شورای شهر شیراز:

به قتل عام مردم در بلوار چمران و کمربندی شیراز رسیدگی کنید!

کمربندی شیراز به عنوان پر حادثه خیز‌ترین نقطه کشور شناخته شده و بلای جان مردم شیراز گردیده است.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، عضو شورای شهر شیراز یکی از دغدغه‌های اصلی مردم و مسئولین را مشکلات ناشی از ترافیک شهری برشمرد و خاطرنشان کرد: شهروندان ساکن در کلانشهر‌ها وقت زیادی از عمر خود را باید در معابر شهری به‌سر ببرند و مردم شیراز نیز از این قضیه مستثنی نمی‌باشند.

غلامعلی ترابی در شصت و چهارمین جلسه علنی شورای شهر شیراز با تصریح اینکه علیرغم تلاش‌های صورت گرفته توسط مسئولین امر در حوزه ترافیک شهری و مسئولین ترافیکی شهرداری اما تاکنون پاسخ مناسبی به این خواسته مردم داده نشده است، گفت: آنچه این موضوع را به سر منزل مقصود نرسانده است عدم مدیریت یکپارچه شهری می‌باشد که جای این خلاء قانونی همچنان باقی است.

وی حل مشکلات ترافیکی را نیازمند هماهنگی بیشتر مسئولین مربوطه در شهرداری دانست و افزود: حوزه‌های مختلف شهرداری هر یک به نوعی درگیر اصلاح این فرآیند می‌باشند که بعضاً مشاهده می‌شود آن هماهنگی و یکپارچگی لازم در این زمینه را ندارند.

ترابی با تصریح اینکه حوزهای متولی ساماندهی ترافیک هرکدام مشغول انجام امورات بخش خود در این زمینه بوده و از نگاه کلان و هماهنگ با سایر مجموعه‌های متناظر غافل می‌باشند، توضیح داد: معاونت حمل و نقل سرگرم اصلاح فرآیند عبور و مرور، معاونت عمرانی مشغول ساخت و ساز خیابان‌ها و تقاطع‌ها می‌باشد، معاونت شهرسازی طرح‌های شهری در این زمینه را آماده می‌نماید و سایر بخش‌های شهرداری نیز کم و بیش درگیر این موضوع می‌باشند.

این عضو شورا افزود: عدم هماهنگی سبب شده است که اولویت اجرایی پروژه‌ها لحاظ نشود و سرمایه اندک شهرداری در زمان مناسب هزینه نگردد و یا اینکه بعضاً پروژه‌های شهری در تقابل اهداف اجرایی قرار گیرند چراکه از یک طرف معاونت عمرانی مشغول احداث تقاطع و خیابان برای رفع معضل ترافیک بوده و از سوی دیگر معاونت سرمایه گذاری و شهرسازی مجوز احداث سازه‌ای عظیم را دارد که به خودی خود ترافیک را دو چندان می‌کند.

وی خطاب به شهردار شیراز گفت: تقاضا دارم به نقش محوری خود در این مبحث جامع عمل پوشیده و با مدیریت جهادی، خلأ عدم هماهنگی لازم را پر نمایید تا در آینده شاهد مواردی از این دست نباشیم.

عضو شورای شهر شیراز همچنین از همه مسئولین ترافیکی شهر و استان تقاضا کرد که به وضعیت قتل عام مردم در بلوار چمران و کمربندی شیراز هرچه سریع‌تر رسیدگی کنند.

ترابی پیچیدن یک نسخه ترافیکی برای همه بزرگراه‌ها و شریان‌های اصلی را صحیح ندانست و افزود: برخی نقاط خاص نیاز به نگاه، رسیدگی و تصمیم خاص دارد.

وی ضمن اظهار تاسف از اینکه کمربندی شیراز به عنوان پر حادثه خیز‌ترین نقطه کشور شناخته شده و بلای جان مردم شیراز گردیده است، خاطرنشان کرد: بلوار چمران شیراز نیز سالانه جان ده‌ها نفر از شهروندان این شهر را می‌گیرد و صدای مظلومیت آسیب دیدگان نیز تا کنون به جایی نرسیده است، مگر نه این است که اگر کسی انسانی را از مرگ نجات دهد کما اینکه همه بشریت را نجات داده و یا اینکه اگر کسی را به کام مرگ کشاند کما اینکه همه انسان‌ها را به قتل رسانده است.

نظرات بینندگان