کد خبر: ۶۲۰۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۲۹ مهر ۱۳۹۳

کمانه: پروژه‌های نیمه‌تمام با مشارکت شهرداری ساخته می‌شود/شهردار شیراز: اگر سند ورزشگاه میانرود را به نام ما بزنید یکساله آنرا می‌سازیم

میانگین سرانه فضای ورزشی در استان فارس ۷۳/ ۰ مترمربع است

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت: برابر قانون بودجه ۹۳، پیش‌نویس بودجه ۹۴ و قانون برنامه پنجم توسعه، فرصت مشارکت به اداره ورزش و جوانان داده شده و می‌توانیم پروژه‌های نیمه‌تمام را با مشارکت شهرداری تمام کنیم.

غلامرضا کمانه در شصت و چهارمین جلسه شورای اسلامی این شهر با اعلام اینکه بنابر رأی بنیاد بتن کشور، پروژه میانرود به عنوان سازه بتنی بر‌تر کشور شناخته شده است، اظهار داشت: وقتی در میانرود کار را بر عهده گرفتیم، تنها ۴۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و با وجود کمبود بودجه‌ اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. مشارکت با شهرداری در قالب بودجه ۹۳ ممکن است و می‌توانیم مجوز آن را از وزارت ورزش بگیریم و در اختیار شهرداری بگذاریم.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه در شهرهای پیشرفته دنیا سرانه ورزشی تا پنج مترمربع تعریف شده است سرانه فضای ورزشی که در برنامه پنجم توسعه مشخص شده را ۲/ ۱ مترمربع اعلام و اظهار کرد: میانگین سرانه فضای ورزشی در استان فارس ۷۳/ ۰مترمربع و در شهر شیراز کمتر از ۴/ ۰مترمربع است و این سرانه برای شهر فرهنگی شیراز مناسب نیست.

کمانه با تصریح اینکه برای افزایش سرانه فضای ورزشی راهکارهایی داریم که با هم‌افزایی دستیابی به آن امکان‌پذیر است، گفت: اگر طرح‌های نیمه‌تمام استان و شهر شیراز به اتمام برسد، سهم سرانه ما به میانگین مورد نظر برای این استان می‌رسد.

وی تاکید کرد: هر چه مشوق‌های باشگاه‌داری افزایش یابد، سهم بخش خصوصی در توسعه اماکن ورزشی افزایش خواهد یافت.

از مدال‌آوران مسابقات پاراآسیایی در شهر شیراز تجلیل شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تجلیل شایسته از مدال‌آوران مسابقات پاراآسیایی در شهر شیراز شد و افزود: سه مدال طلا در مسابقات پاراآسیایی توسط کشور ما کسب شده که هر سه مدال مربوط به ورزشکاران شیراز بود که دو طلای آن را خانم «ساره جوانمردی» و یک طلا را آقای «وحید کشتکار» به خود اختصاص دادند.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه ورزش‌های همگانی، آموزشی، حرفه‌ای و قهرمانی به هم پیوسته هستند و باید در کنار هم دیده شوند، گفت: ورزش حرفه‌ای ضمن ایجاد انگیزه برای ورزش همگانی، شور و نشاط را در جامعه بالا می‌برد و نباید شرایطی ایجاد شود که ورزشکاران حرفه‌ای شیراز ترک دیار کنند و جذب شهرهای دیگر شوند.

وی ضمن بیان اینکه شورای اسلامی شهر شیراز می‌تواند سرآمد تمام شوراهای کشور در زمینه توسعه ورزش باشد، اظهار کرد: امکان زیر پوشش قرار دادن تیم بسکتبال و والیبال بانوان با مبلغ کمتر از ۵۰۰ میلیون ریال وجود دارد تا مانند تیم هندبال شیراز مجبور به کمک گرفتن از شهری دیگر نشوند.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس ضمن تاکید بر اینکه حتی یک متر مجوز تغییر کاربری ورزشی نداده‌ایم، خبر داد: برای سالن ورزشی ۶ هزار نفره از محل دفتر مقام معظم رهبری 5/ 17میلیارد تومان اعتبار تأمین و پیمانکار جدید گرفته شده که تا دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار شیراز نیز در این جلسه ضمن برشمردن خدمات ورزشی شهرداری شیراز اظهار کرد: عوارض و هزینه‌هایی که طی 12 سال به نگهبانان و پیمانکاران ورزشگاه نیمه‌تمام میانرود این شهر پرداخت‌ شده است را محاسبه کنید و ببینید چه مبلغ هنگفتی می‌شود.

اگر سند ورزشگاه میانرود را به نام ما بزنید یکساله آنرا می‌سازیم

علیرضا پاک‌فطرت با بیان اینکه اگر دولت می‌خواهد این ورزشگاه را واگذار کند بهتر است که در اختیار شهرداری قرار گیرد، گفت: مدیرکل ورزش و جوانان می‌تواند در تهران رایزنی کند تا سند این ورزشگاه در اختیار شهرداری قرار گیرد که در این صورت یک‌ساله آن را تکمیل کرده و در اختیار جوانان استان فارس قرار می‌دهیم.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: به زمین‌های اطراف آن ورزشگاه از سوی اداره راه و شهرسازی اجازه بلندمرتبه‌سازی داده ‌شده است که در آینده مشکلات بسیاری را ایجاد خواهد کرد.

کاربری‌های ورزشی سطح شهر تنها یک نقشه است!

پاک‌فطرت با اشاره به اینکه هر چه فشار آوردیم تا سالن 6 هزار نفری شیراز ساخته شود بی‌فایده بود، عنوان کرد: کاربری‌های ورزشی سطح شهر تنها یک نقشه است اما در عمل تغییر کاربری پیدا می‌کنند که نمونه بارز آن زمین ورزشی معالی‌آباد در بلوار وحدت در میان آپارتمان‌های بلندمرتبه بود که آن را به مجتمع تجاری تبدیل کردند و هر چه فریاد زدیم به‌جایی نرسید.

شهردار شیراز با بیان اینکه اگر یک ریال در امر ورزش هزینه کنیم به میزان 10 ریال از هزینه‌های درمان و اعتیاد کاسته خواهد شد، تصریح کرد: ساخت 20 زمین چمن مصنوعی در شیراز مصوب شد که تاکنون 12 زمین آن را احداث کرده‌ایم و مابقی نیز در حال احداث است.

بهره‌برداری از پنج سالن ورزش‌های غیر توپی و دو سالن توپی در حال ساخت دیگر مواردی بود که پاک‌فطرت به آن اشاره و خاطرنشان کرد: دو مجموعه بزرگ ورزشی به مساحت 12 هزار مترمربع به‌صورت همزمان در حال احداث است همچنین ورزشگاه ویژه بانوان نیز در فرهنگ‌شهر به مساحت 2 هزار و 500 مترمربع در حال ساخت است.

شهردار شیراز با اشاره به برگزاری ورزش‌های همگانی توسط شهرداری شیراز بیان کرد: عملیات احداث ورزشگاه بانوان فرهنگ‌شهر آغاز شده و در راستای برگزاری و تقویت ورزش‌های همگانی در تمام باغ‌های بانوان و پارک‌های بزرگ، مشوق‌هایی برای مربیان ورزشی در نظر گرفته شده است.

بنابراین گزارش در این جلسه به مناسبت هفته تربیت‌بدنی و ورزش، از مدیرکل و معاون اداره کل ورزش و جوانان فارس، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز، رئیس هیئت کشتی فارس، رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی و باستانی این استان، رئیس هیئت بولینگ و بیلیارد فارس، رئیس ورزش‌های همگانی این استان، رئیس هیئت اسکیت و مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز، مدیر تربیت‌بدنی و تفریحات سالم شهرداری شیراز و چهار تن از برگزیدگان عرصه ورزش کلانشهر شیراز تجلیل شد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
كارمند اداره كل ورزش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳
0
باكمال تاسف فراوان
مديركل محترم ورزش و جوانان فارس، فقط در آينده و پس از افتتاح پروژه بعنوان بهره بردار خواهد بود
و در حال حاضر اختيار اين پروژه در دست كارفرماي محترم يعني شركت توسعه و تجهيز و نگهداري اماكن ورزشي كشور است