کد خبر: ۶۲۰۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۷ - ۲۹ مهر ۱۳۹۳

دغدغه رسانه‌ای «غضنفر علیجانی»؛ ما شبکه رادیویی می‌خواهیم

آداب و رسوم فرهنگی و نیروهای انسانی مستعدد شهرستان پتانسیل و ظرفیت قوی برای راه اندازی یک شبکه رادویی در ممسنی و رستم است.

به گزارش سرویس شهرستان‌های شیرازه محرومیت های شهرستان ممسنی و رستم کم نیستند. یکی از آنها بحث شبکه های رادویی است که با وجود قدمت بسیار زیاد ممسنی متاسفانه این شهرستان فاقد یک شبکه رادویی اختصاصی است.

احمد خاکیان گوینده باسابقه نورابادی که زمانی در اواخر دهه هفتاد نوار طنزی با عنوان غضنفر (علیجانی) وارد بازار استان‌های لرنشین جنوب کشور کرد که خنده‌های فراوانی را بر لبها جاری می‌کرد. در دورانی که مردم به راحتی نمی‌خندیدند و بیش از هر زمانی به شادی نیاز داشتند، خاکیان با روایت غضنفر؛ ذائقه‌ها را به سمت شادی و شاید هم نوعی طنز تلخ اجتماعی آن روزگار برد تا گل از گل مردمان، هم زبانش بشکُفد. 

او در این خصوص دیدگاه جالبی دارد. خاکیان در گفتگو با خبرنگار نورآنلاین بیان داشت: ممسنی همواره در مساله علمی در سطح استان نمونه بوده است و حتی در سال گذشته توانست به عنوان پدیده کنکور معرفی شود  و در واقع بیشترین آمار قبولی در کنکور را داشته است البته ممسنی ها در حوزه هنر نیز توانای بسیار بلاقوه ای دارند و استعدادهای زیادی وجود دارد و باید از این استعدادها استفاده شود.

از طرفی خرده فرهنگ های بسیاری در این شهرستان وجود دارد و همچنین گویش و زبان لری و ترکی مردم این منطقه از دیگر پتانسیل هایی است که می توان در قالب هنر از آن استفاده کرد.

احمد خاکیان - غضنفر علیجانی - راه اندازی رادیو در ممسنی و رستم

پس توانایی های فرهنگی برای راه اندازی یک شبکه رادویی وجود دارد و اگر مسئولین دغدغه فرهنگ داشته باشند  و در این خصوص هزینه کنند می توان یک شبکه رادویی داشته باشیم.
من به مسائل فرهنگی و توانایی هنرمندان خوش بین هستم و خواهشمندم مسئولین شهرستانی و استانی به این قالب هنر و رسانه توجه کنند.چرا که بسیاری از مردم ممسنی و رستم به خاطر گویشی که دارند از شبکه های رادیویی و تلوزیونی یاسوج استقبال می کنند بنابراین اگر چنین شبکه ای در شهرستان راه اندازی شود و به کیفیت و امکانات توجه شود مطمئنا بسیاری از مردم استقبال خواهند کرد.


وی افزود: من به عنوان فردی که در عرصه گویندگی از سال 79 فعالیت می کنم و با بسیاری از هنرمندان دیگر مناطق آشنا هستم آماده همکاری با مسئولین در این خصوص هستم و اگر چنین شبکه ای راه اندازی شود دیگر هنرمندان مناطق یاسوج لرستان بویر احمد و فارس نیز ما را یاری خواهند کرد.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ولی زاده
United States of America
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳
0
احمد عزیز سلام و وخوشحالم که این پیشنهاد خوب و باارزش را داده اید و همه ما آمادگی این را داریم که جنابعالی را (که باسابقه درخشان و شخصیت ممتازت الگویی خوب برای مردم این دیار هستید) در این مهم همراهی کنیم.
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳
0
با سلام . بسیار پیشنهاد جالبی است همه ما استقبال خواهیم کرد.