کد خبر: ۶۲۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۶ - ۳۰ مهر ۱۳۹۳

سردار گودرزی: ایستگاه‌های مبارزه با قاچاق در لارستان تأسیس می‌شود

امسال کشف سلاح غیرمجاز در لارستان 81 درصد افزایش داشته است و شهرستان لارستان به لحاظ دقت در کشف سلاح‌های غیرمجاز در استان فارس دارای رتبه برتر است.
به گزارش شیرازه به نقل از لادستان، سردار احمدعلی گودرزی در نشست خبری با اصحاب رسانه لارستان با بیان اینکه نقش امنیت در کشور ایران برجسته است، اظهار کرد: با عنایت و توجه دستگاه‌های ذیربط و به ویژه نیروی انتظامی بالاترین امنیت در خاورمیانه متعلق به ایرات اسلامی است.

وی افزود: براساس آمار و ارقام موجود، در منطقه لارستان، نسبت به سال گذشته وقوع سرقت 14 درصد کاهش داشته است و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در تلاشیم شاخص جرائم را در استان فارس 30 درصد کاهش دهیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس با ابراز خرسندی از آمار پائین قتل در لارستان تصریح کرد: امسال کشف سلاح غیرمجاز در لارستان 81 درصد افزایش داشته است و شهرستان لارستان به لحاظ دقت در کشف سلاح‌های غیرمجاز در استان فارس دارای رتبه برتر است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 3 تن انواع مواد مخدر در سطح لارستان کشف و ضبط شده، خاطرنشان کرد: در این زمینه تعداد زیادی از سوداگران مرگ به اضافه خودروهای تیزرو و سلاح‌های مدرن جنگی کشف و تحویل قانون شده‌اند.

برخورد جدی با خرده‌فروشان مواد مخدر در استان فارس

سردار گودرزی با اشاره به اینکه اولویت نیروی انتظامی در استان فارس برخورد با خرده‌فروشان مواد است، ابراز تأسف کرد: براساس آمار میزان کشفیات در جنوب استان رضایت بخش است، اما با توجه به ترانزیت بالای مواد مخدر در این مناطق باید توجه بیشتری در این زمینه انجام شود.

وی با مطرح کردن این آمار که هدایت معتادان به مراکز درمانی نسبت به سال قبل 41 درصد افزایش داشته، تأکید کرد: به دلیل آنکه مسیرهای منتهی به لارستان در زمره محورهای مواصلاتی ورود مواد مخدر به استان فارس و کشور است باید در برخورد با سوداگران مرگ با جدیت بیشتری کار کرد.

 

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس با بیان اینکه یکی از برنامه در این سفر به منطقه لارستان جانمایی ایستگاه‌های ایست و بازرسی است، بیان کرد: یکی از اهداف ما از این کار، بالا بردن توان فعالیت نیروهای انتظامی در برخورد با مبارزه با مواد مخدر است.

وی با ابراز رضایت از کاهش تلفات جاده‌ای در جنوب استان و منطقه لارستان، تصریح کرد: براساس آمار 11 درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات، 15 درصد تصادفات خسارتی و 16 درصد تصادفات جرحی در این مناطق کاهش پیدا کرده است.

برخورد با تخلفات حادثه‌ساز در دستور کار پلیس راهنمایی و رانندگی لارستان قرار دارد

گودرزی با تأکید بر اینکه برخورد با تخلفات حادثه‌ساز در دستور کار پلیس راهنمایی و رانندگی لارستان و جنوب فارس در قرار دارد، افزود: نسبت به سال گذشته در برخورد با تخلفات حادثه‌ساز با 20 درصد افزایش روبه‌رو بوده‌ایم.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس با مثال زدنی دانستن وحدت اهل تسنن و تشیع در منطقه لارستان، یادآوری کرد: حضور علمای برجسته اهل تسنن و تشیع و مقبولیت آنان در میان اقشار مختلف مردم و درک و فرهنگ بالای انسانی مردم این دیار سبب شده تا کمترین عدم‌هماهنگی گزارش نشود.

وی با ابراز تأسف از اینکه 75 درصد از افراد موتورسواری که ضربه مغزی شده اند به دلیل نداشتن کلاه ایمنی بوده است، تصریح کرد: از مردم با فرهنگ خطه لارستان تقاضا می‌کنیم تا علاوه بر رعایت نظم اجتماعی، قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را در جاده‌های مواصلاتی و داخل شهرها مورد توجه قرار دهند.

طرح همیاران محرم در هیئت‌های مذهبی استان فارس اجرا می‌شود

سردار گودرزی با درخواست از هیئت مذهبی در زمینه معرفی همیاران محرم به مجموعه نیروی انتظامی برای تعلیم در نیروی انتظامی، عنوان کرد: با این کار ارتباط دوسویه‌ای بین کلانتری‌ها و راهنمایی رانندگی و مردم برقرار می شود.

گلوگاه‌ها و ایستگاه‌های مبارزه با قاچاق در لارستان تأسیس می‌شود

وی با بیان اینکه براساس بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان مجرب نظامی و انتظامی، گلوگاه‌ها و ایستگاه‌های مبارزه با قاچاق در لارستان تأسیس می‌شود، خاطرنشان کرد: در چند روز گذشته به منظور بالا بردن امنیت اجتماعی شهرستان لارستان، 5 خودرو به نیروی انتظامی این شهرستان واگذار شده است.

فرمانده ارشد نیروی انتظامی فارس در توضیح ساماندهی متکدیان لارستان، گفت: ترویج متکدی‌گری سبب نازیبایی چهره شهر می‌شود و به دلیل آنکه جمع‌آوری آنان از وظایف نیروی انتظامی نیست، می‌توان با همکاری مسئولان دیگر این کار را انجام داد.

وی با بیان اینکه ساختمان کنونی محل استقرار نیروی انتظامی لارستان بیش از یک قرن قدمت دارد، تصریح کرد: نیروی انتظامی در چند سال گذشته اعتباراتی را تدارک دیده تا یک ستاد در شأن پرسنل نیروی انتظامی و مردم منطقه لارستان را فراهم کند که متأسفانه ساخت این ساختمان نیمه‌کاره رها شده است که بر اساس قول‌های مساعد ایشان و همکاری شورای شهر، شهرداری، نماینده مردم در مجلس و فرماندار اعتبارات مورد نیاز این کار به زودی تأمین می‌شود.

70 درصد از مراحل ساخت و ساز زندان مرکزی لارستان به اتمام رسیده است

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس با بیان اینکه 70 درصد از مراحل ساخت و ساز زندان مرکزی لارستان به اتمام رسیده است، اظهار کرد: با توجه به فاصله زیاد لارستان با مرکز استان و تکریم بهتر مردم این دیار درصددیم تا ساختمان این مکان هرچه سریع‌تر آماده شود.

سردار گودرزی با اشاره به اینکه در نیروی انتظامی معاونت اجتماعی و ارشاد به منظور ارتباط مردم و نیروی انتظامی ایجاد شده، عنوان کرد: این معاونت‌ها در بحث آموزش و آگاه‌سازی‌های عمومی در زمینه حقوق فردی و یا اعمالی مانند ناهنجاری‌های اجتماعی، مواد مخدر و غیره که جرم شناخته می‌شود، فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به پائین بودن آمار تخلف بانوان در لارستان، خاطرنشان کرد: در این شهرستان تخلف خانم‌ها به ویژه در جرائم خشن بسیار قلیل و ناچیز است.

فرمانده ارشد نیروی انتظامی فارس با تأکید برنقش موثر خانواده بر جلوگیری از ارتکاب جرم، اظهار کرد: ما معتقدیم بهترین محلی که سبب کنترل و رشد افراد کانون خانواده است.

وی با اشاره به اینکه در کلانتری‌ها کارشناسان خواهر برای ارائه مشاوره مستقر هستند، گفت: خانواده‌ها در صورت مواجه با ناهنجاری‌ها در خانواده‌های خود با مراجعه به این مراکز با حفظ کامل اسرار مشکلات خود را در کمال آرامش مطرح و مشاوره می‌بینند.

سردار گودرزی با بیان اینکه سامانه 197 برای ارتباط مردم با پلیس در نظر گرفته شده، تصریح کرد: همه مردم می‌توانند انتقادات، پیشنهادات و شکایات خود را با این شماره در میان بگذارند.


نظرات بینندگان