کد خبر: ۶۲۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۳۰ مهر ۱۳۹۳
آب سرد وحدت شیعه و سنی بر سر جریان های نفاق؛

سفر یک مرجع تقلید شیعه به جنوب فارس چه معنایی دارد؟

تقويت پيوند مردم و مرجعيت، تقويت ايمان و دينداری مردم، تقویت اعتماد متقابل مردم و مرجعيت و روحانيت به یکدیگر، افزایش امیدواری مردم، تشریح مبانی انقلاب و نظام و... گوشه ای از دستاوردهای حضور این مرجع تقلید در فارس است.
شیــرازه - سرویس سومین حرم: در نظام اسلامی موضوع مرجعیت نقش اساسی در پیشبرد اهداف اسلامی، استحکام دینی و احکام آن ایفا می‌کند و همواره مورد اعتماد مردم بوده و در یک جمله می شود گفت هدایت، استحکام و انسجام عقاید دینی مردم به نوعی به مراجع عظام تقلید گره خورده است. این عالمان دینی با عبور از سلایق شخصی بر اساس مصالح دین خدا در عرصه های گوناگون به هدایت و راهنمایی مردم می‌پردازند که این خود باعث اعتماد مردم به آنان در سایر شئونات نظام دینی بوده و هست.

به برکت جمهوری اسلامی مراجع عظام تقلید حالا از فراتر از بیوت خود با حضور در جمع مردم از نزدیک با مسائل و مشکلات مردم آشنا می‌شوند که این حرکت ابتکاری قابل تقدیر قطعا باعث افزایش تعامل مردم با علما می شود.

یکی از این مراجع عظام، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی از بصیرترین و انقلابی‌ترین علمای کشور است که از حیث سفر به شهرستان‌ها و بلاد خارج نیز پیش‌تاز است به طوری که ایشان با 90 سال سن رنج سفر را برخورد هموار و با اقشار مختلف مردم و مسوولان شهرستان‌ها دیدار می‌کند.

آیت الله نوری همدانی در ادامه این سفرهای استانی، روز گذشته وارد دارالاولیای فارس شدند. وی که با هدف تعمیق وحدت بین مسلمانان شیعه و سنی پای به این سفر گذاشته‌اند، مورد استقبال علمای اهل سنت و شیعه و آحاد مردم ولایتمدار منطقه لارستان قرار گرفتند.

سفر یک مرجع تقلید شیعه به جنوب فارس چه معنایی دارد؟

از آنجایی که ایشان با نظر دفتر رهبری به این سفر اهتمام و مقام معظم ولایت سفر با برکت آن حضرت را با حساسیت تحت نظر دارند اهمیت این سفر دو صد چندان می‌شود و باید این حضور را در واقع حضور فقاهت در حریم ولایت دانست که خداوند خواست تا مرجعی بزرگوار در جنوب استان فارس، به بازخوانی افکار امام راحل و حکومت ولایت فقیه بپردازد.

سفر یک مرجع تقلید شیعه به جنوب فارس چه معنایی دارد؟

مردم این خطه نیز که روزگاری اولین حکومت اسلامی را در دیار خود تجربه کرده‌اند به ولایت فقیه عشق می ورزند و ضمن ابراز غرور و افتخار از داشتن چنین عالم و مرجع با بصیرت و شجاعی خود را با تمام وجود آماده خود شنیدن روشنگری ها و موضع گیری های انقلابی کرده‌اند.

تقويت پيوند مردم و مرجعيت، تقويت ايمان و دينداری مردم، تقویت اعتماد متقابل مردم و مرجعيت و روحانيت به یکدیگر، افزایش امیدواری مردم، تشریح مبانی انقلاب و نظام و... گوشه ای از دستاوردهای حضور این مرجع تقلید در فارس است.

قطعا حضور آیت الله نوری همدانی بار دیگر یاد و خاطره علمای بزرگی همچون آیت الله آیت اللهی، آیت الله العظمی سید عبدالحسین لاری و آیت‌الله سیدمجتبی موسوی‌لاری را در دل مردم لارستان زنده می‌کند و اکنون مردم این دیار معنویت، صلابت و عشق به علمای خود را از چهره مبارک این مرجع بزرگ دینی به تماشا می نشینند.

سفر یک مرجع تقلید شیعه به جنوب فارس چه معنایی دارد؟

برادری و برابری که از شعارهای محوری اسلام ناب است در مردمان خطه جنوب معنا پیدا می‌کند به طوری که زندگی آرام و مسالمت‌آمیز اهل سنت و تشیع منطقه زبانزد خاص و عام است و همین موضوع ایادی استکبار و اعراب مرتجع منطقه را سخت نگران می‌کند.

تلاش‌ها تاکنون برای به انحراف کشیدن و انشقاق این وحدت کم‌نظیر با هوشیاری علمای بصیر منطقه ناکام مانده است و به حتم، حضور مراجع عظامی چون آیت الله نوری همدانی در لارستان به این برادرری و همبستگی استحکام بیشتری می‌بخشد چرا که بزرگان اهل سنت این دیار صمیمانه از وی استقبال کردند و مشتاقانه به بیانات ایشان گوش فرا دادند. امید که این همبستگی مقدمه‌ و الگویی مناسب برای وحدت جهان اسلام و سیلی محکمی بر چهره کریه گروه‌های تکفیری سلفی و معاندین نظام باشد.

نظرات بینندگان