کد خبر: ۶۲۰۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۳۰ مهر ۱۳۹۳

علمای اهل سنت لارستان پای منبر آیت الله نوری همدانی نشستند+تصاویر

آیت الله نوری همدانی گفت که دانشجویی که برای کسب علم از خانه خارج می‌شود ۷۰ فرشته او را همراهی می‌کنند.
به گزارش شیرازه به نقل از لادستان، دیدار علما اهل تشیع و اهل تسنن جنوب فارس با آیت الله العظمی نوری همدانی صبح امروز در مسجد امام جعفر صادق (ع) برگزار گردید .



در این دیدار باشکوه که جلوه ای دیگر از وحدت را نمایان ساخت عبدالعزیز قاضی زاده مفتی اهل تسنن جنوب فارس با قرائت آیه ی وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ آغاز نمود و به وحدت بی بدیل شیع و سنی در منطقه ی جنوب فارس اشاره داشت .
وی گفت: حوزه ی علمیه ی لارستان با مدارس علوم دینی همکاری و تعامل را با هم داشته است.



قاضی زاده با اشاره به نقش پر رنگ آیت الله آیت اللهی و آیت الله موسوی لاری در منطقه ی جنوب بیان داشت: تاسیس مدرسه ی امام شافعی به تشویق آیت الله آیت اللهی صورت گرفت.

مفتی اهل سنت جنوب همچنین با ابراز خرسندی از حضور مرجع تقلید شیعیان در لارستان تقاضای حضور علما در این منطقه را خواستار شد و گفت : امیدواریم انشالله با وحدت فتنه ها را خاموش کنیم.


در ادامه آیت‌الله نوری‌ همدانی با اشاره به نقش علما درجامعه اسلامی اظهار کرد: علما نقش‌آفرینان در بین مردم هستند و این شامل تمام علما می‌شود. دلیل این رسالت بزرگ هم این است که کار علما در امتداد کار انبیاء است.



وی با اشاره به فضائل کسب علم خاطرنشان کرد: فضیلتی برای علما است که برای دیگران نیست و حتی کسانی که روزانه روزه می‌گیرند و صبح تا شب عبادت می‌کنند چنین پاداشی نصیبشان نمی‌شود.


مرجع تقلید شیعیان با بیان مسئولیت عالمان در بین مردم تصریح کرد: علما در حوزه پیغمبر و ائمه فعالیت می‌کنند. همه کارهای شما منعکس‌کننده کار پیامبر و ائمه است و هیچ کاری به این اندازه ارزشمند نیست.

نوری‌همدانی با اشاره به ویژگی طلاب عنوان کرد: مسئله طلبگی یعنی آمادگی و کسب مهارت برای راهنمایی و هدایت مردم به سمت بندگی خداوند؛ طلاب سعی نمایند به عنوان یک عالم وارد جامعه شوند.

وی با بیان شرایط طلاب تصریح کرد: یکی از شاخص‌ترین شرایط طلاب اخلاص است. در هر کاری که اخلاص نباشد نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود. طلبه باید تمام توان خود را برای کسب علم و اخلاص در آن صرف نماید.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به دومین ویژگی طلاب که همت است خاطرنشان کرد: کسی که در جامعه می‌خواهد تأثیرگذار باشد باید از لحاظ علمی بسیار قوی باشد و برای کسب علم همت بلند داشته باشد.


نوری‌همدانی با اشاره به سومین شاخصه طلاب عنوان کرد: اراده و تصمیم قاطع یک ویژگی اساسی در بین طلاب است. بدون اراده به قاطعیت کسی نمی‌تواند کاری انجام دهد و جامعه را هدایت و راهنمایی نماید.

وی با اشاره به چهارمین ویژگی طلاب به جدیت اشاره کرد و افزود: آدم سست به جایی نمی‌رسد، جدیت جاشنی کار طلاب است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به علم بی‌بدیل علامه امینی در تربیت طلاب تصریح کرد:‌ علامه امینی همت بلند، اراده، تصمیم‌گیری قاطع و جدیت را از لزومات مسیر کسب علم می‌داند.


نوری‌همدانی با اشاره به پنجمین خصوصیت طلاب به نظم اشاره کرد و افزود: نظم در زندگی خیلی تأثیرگذار است. هر کس نظم داشته باشد موفق است. طلاب باید نظم را به مردم یاد دهند.

وی با اشاره به ششمین خصوصیت طلاب به ادبیات، قلم و بیان اشاره کرد و تصریح کرد:‌ کسانی که صرف و نحو را خوانده باشند می‌توانند در بیان و قلم موفق باشند و من توصیه می‌کنم به همه طلاب که صرف و نحو عربی و ادبیات فارسی را به طور کامل بخوانند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به جایگاه آیت‌الله سیدمجتبی موسوی‌لاری بیان کرد: این عالم بزرگوار در قلم و بیان بسیار قوی بودند، به گونه‌ای که کتاب‌های ایشان در کتابخانه‌های تمام دنیا یافت می‌شود.



نوری‌همدانی با اشاره به جایگاه علم در نزد خداوند، عنوان کرد:‌ خداوند طالبان علم را دوست دارد و به فرشتگان خود دستور داده بال‌های خود را زیر پای عالم پهن کنند. دانشجویی که برای کسب علم از خانه خارج می‌شود ۷۰ فرشته او را همراهی می‌کنند.

وی با اشاره به نقش علما و فقها در رسالت و هدایت مردم خاطرنشان کرد: طلبه‌ها تمام اصول فقهی را کسب می‌کنند و با مطالعه و تجهد و شب‌زنده‌داری می‌توانند به مقام یک فقیه و عالم دست پیدا کنند.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳
1
خداوند متعال در کلام وحی فرمود که مؤمنین همه با هم برادرند، هر چند که ممکن است اختلافاتی بین آنها باشد و باید نسبت به مرتفع نمودن آنها و اصلاح بین خود اقدام نمایند تا قابلیت و ظرفیت بهره‌مندی از رحمت الهی در آنها افزایش یابد:

«إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ» (الحجرات، 10)

ترجمه: در حقيقت مؤمنان با هم برادرند پس ميان برادرانتان را سازش دهيد و از خدا پروا بداريد اميد كه مورد رحمت قرار گيريد.