کد خبر: ۶۲۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۲ - ۳۰ مهر ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ چهارشنبه 30 مهر

از نکوهش فریادکشی در مداحی تا شناسایی متهم اصلی گاز گرفتگی!

خبر ارتحال آیت الله العظمی مهدوی کنی دستمایه تمام رونامه‌ها شده تا از زوایای مختلفی به این ضایعه بپردازند.

به گزارش شیرازه؛ «نیم‌نگاه» تیتر یک امروز خود را به دیدار رهبر انقلاب و نخست وزیر عراق اختصاص داده و به نقل از رهبر انقلاب در این دیدار تیتر زده:‌ »شرایط پیچیده منطقه به گونه ای است که امنیت کشورهای منطقه تفکیک پذیر نیست». صدر اخبار داخلی این روزنامه اما به حضور آیت الله نوری همدانی در شهرستان لار و اخبار مربوط به دیدارهای ایشان اختصاص یافته است.

«افسانه» از زاویه‌ی امنیتی به دیدار رهبر انقلاب با نخست وزیر عراق نگاه کرده و از «حمایت ایران از دولت جدید عراق» تیتر زده و به نقل از رهبر انقلاب آورده:‌ «جمهوری اسلامی ایران، امنیت عراق را امنیت خود می داند». عکس امروز این روزنامه اما به درگذشت حضرت آیت الله مهدوی کنی و پیام تسلیت مقام معظم رهبری به مناسبت ارتحال ایشان اختصاص یافته است. یادداشت امروز موضوع گازگرفتی بر اثر نشت گاز از لوله‌های بخاری را به عنوان مسئله مهم روز، بررسی کرده است. از نظر نویسنده مسئول مستقیم این قبیل اتفاقات، سیستم‌های عقب‌مانده و سنتی در این بخش انداخته است. وی همچنین خواستار تقویت صنعت‌هایی نظیر پکیج و غیره در ایران شده است!

«عصرمردم» تقریبا تمام صفحه اول خود را به موضوع ارتحال آیت الله مهدوی کنی اختصاص داده و تیتر زده:‌ »پیر خبرگان به دیار باقی شتافت». دیگر تیترهای صفحه اول هم به پیام تسلیت سران و مقامات کشور واستان به مناسبت ارتحال این عالم ربانی، اختصاص یافته است. «امنیت کم نظیر ایران مدیون شهداست» تیتر دیگری از این روزنامه است که به نقل از آیت الله نوری همدانی به چاپ رسیده است. این سخنان را ایشان در جریان سفر خود به لارستان و در مراسم عطر افشانی و زیارت قبور مطهر شهدای این شهرستان گفته‌اند. صدر اخبار داخلی این روزنامه اما به نشست هم‌اندیشی مسئولان فرهنگی، مذهبی استان اختصاص یافته که در این نشست کشفی مدیرکل صداوسیمای فارس گفته:‌ «باید جلو شائبه دولت بودن عزاداری دولتی ایستاد»

«خبرجنوب» کار خود را با گردهمایی آمران به معروف و ناهیان از منکر شروع کرده که در شیراز برگزار شده تیتر زده:‌ «حفظ حرمت مردم و دوری از انتقام جویی در امر به معروف و نهی از منکر». تیتر دیگر این روزنامه متعلق به مدیر کل صدا و سیما است که گفته:‌ «در مداحی ها از خودنمایی و مسابقه فریادکشی پرهیز شود». اشاره‌ای به پیام تسلیت امام جمعه‌ی شیراز و استاندار فارس به دلیل ارتحال آیت الله مهدوی کنی از دیگر عناوین صفحه اول این روزنامه است. صفحه گردشگری خبرجنوب از قطار عقاب‌طلایی گفته که از اروپا سفر خود را آغاز کرده و اکنون به شیراز رسیده و قرار است که سفیر گردشگری فارس شود.
نظرات بینندگان