کد خبر: ۶۲۱۰۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۳ - ۰۱ آبان ۱۳۹۳
نماینده مردم شیراز در مجلس در گفتگو با شیرازه:

دولت به اندازه توانش برای مسکن تسهیلات بدهد/ اولویت احداث مسکن با بافت فرسوده باشد/ دعوای داخلی دو اداره مانع ساخت فاضلاب مسکن مهر امام رضا(ع) شده است!

کسانی که شرایط حداقلی برای دریافت وام مسکن را ندارند باید از طریق منابع حمایتی مورد توجه قرار گیرند.

شیرازه- سرویس اقتصادی: عضو کمیسیون برنامه و بودجه ضمن اشاره به برخی عوامل کاهش نسبی تورم و با بیان اینکه به دلیل ثبات نرخ ارز و گشایشی که در واردات انجام شده هزینه واردات مواد اولیه کاهش یافته است، گفت: سوق دادن منابع به سمت تولید، کاهش فشار تحریم‌ها، تسهیل صادرات و تلاش دولت برای اجرای طرح‌ها می‌تواند در کاهش تورم موثر باشد.

دکتر جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار شیرازه، دلایل ثبات نرخ ارز را اینگونه بیان کرد: تقویت صادرات غیرنفتی و افزایش درآمدها، گشایش‌هایی که انجام شده، امید به انجام توافقات هسته‌ای و عدم نوسان در سیاست‌ها که باعث شده تقاضای اضافی برای خرید ارز وجود نداشته باشد را می‌توان از عوامل ثبات فعلی نرخ ارز برشمرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با یادآوری اینکه دولت اعلام کرده است در طرح مسکن اجتماعی تسهیلاتی را به متقاضیان می‌دهد، خاطرنشان کرد: در بحث مسکن اگر دولت بخواهد منابع را در اختیار اقشار ضعیف قرار دهد از نظر اجتماعی خوب است اما باید توجه کرد که منابع برگردد و ضروری است تضمین‌ها و وثیقه‌های کافی دریافت شود تا افرادی وام بگیرند که قدرت بازپرداخت آن را داشته باشند نه اینکه منابع دولت رسوب شده و قدرت وام‌دهی آن کم شود به‌گونه‌ای که همه نتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی با بیان اینکه کسانی که شرایط حداقلی برای دریافت وام مسکن را ندارند باید از طریق منابع حمایتی مورد توجه قرار گیرند، گفت: باید دولت به اندازه توانش برای مسکن تسهیلات بدهد و نرخ کارمزد این تسهیلات نیز کمی پایین‌تر از نرخ بازار باشد نه اینکه در حد صفر باشد.

قادری ضمن تاکید بر اینکه باید به مکان‌یابی مسکن نیز توجه شود، گفت: اولویت مکانی احداث مسکن باید با بافت فرسوده باشد چراکه مدل‌های سنتی قبلی که متکی به منابع دولتی و شهرداری است جوابگو نیست و باید در بافت فرسوده مدل‌هایی ساخته شود که در آن به بحث نوسازی و بهسازی این بافت توجه کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی درخصوص مسکن مهر امام رضا(ع) نیز تصریح کرد: بخشی از اعتبارات مورد نیاز برای احداث فاضلاب مسکن مهر امام رضا(ع) تامین شده اما دعوایی داخلی بین اداره راه و شهرسازی و اداره آب و فاضلاب وجود دارد که ضروری است تلاش کنیم هرچه سریع‌تر مشکلات داخلی حل و پروژه احداث فاضلاب آغاز شود.

وی در بخش پایانی این گفتگو با اشاره به وضعیت کمبود آب در برخی نقاط کشور بر توجه بیشتر به سیاست‌های کشت منطقه‌ای تاکید و اظهار کرد: وضعیت آب و کشت محصولات در بخش‌های مختلف کشور متفاوت است و اگر منطقه‌ای با کمبود آب مواجه است، نباید محصولات پرآب کاشت شود و در برخی نقاط که محدودیت آب وجود ندارد، باید دولت اجازه دهد و کمک کند که محصولات مختلف تولید شود.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۳
0
اگر چه این کامنت را منتشر نمکنید اما
اقای همتی با مشخص شدن این موضوعات دیگر باید فاتحه تایید شدن برای نماینده شدن هم خوانده شد و فکر نمی کردی تازه بعد از رفتن پایت میان کشیده شود
تقدیم به شیرازه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۳
0
شیرازۀ عترت و کتاب است حسین

سرچشمۀ عشق و انقلاب است حسین

دیگر شهدا ستارۀ تابانند

عباس چو ماه و آفتاب است حسین