کد خبر: ۶۲۱۱۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۰۱ آبان ۱۳۹۳
پنج‌شنبه‌ها با شهدا:

همچو «منصــور» خریدار سرِ دار شویم/ به یاد شهیدی که «خادمی صادق» بود

شهید خادم‌صادق گفته بودند تنها آرزوی من این است که یک مرکز فرهنگی داشته باشم و روی بچه‌های جوان کار کنم و بتوانم مسائل مربوط به دوران دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کنم.

به گزارش سرویس قطعه شهدای شیرازه، شهید سردا حاج منصور خادم صادق، از شهدای به‌نام و رشید استان 14600 شهید است که امروز ناصر دل‌های هزاران جوان باغیرت شیرازی در پیمودن راه شهداست. امروز 21 است که حاج منصور در بهشت ساکن است و ما کماکان در حسرت شهادت. جانباز و بسيجي عارف، سردار شهيد منصور خادم صادق در دومين روز از بهار 1341 در خانواده اي متدين و مذهبي به دنیا آمد.

زندگینامه شهيد منصور خادم صادق

 پس از گذراندن دوره ابتدائي و راهنمائي وارد هنرستان شد و رشته الكترونيك را جهت ادامه تحصيل برگزيد. در كنار تحصيل به كار اشتغال داشت و از اين طريق مخارج خود را تأمين مي كرد، درحالي‌كه ديگران را نيز از دستان كوشا و روحيه كريمانه خود بي بهره نمي گذاشت.

شهید خادم صادق منصور دل‌ها بود+تصاویر
شهيد خادم صادق قبل از به پايان رساندن دوران متوسطه و بحبوحه شروع جنگ تحميلي از ادامه تحصيل بازماند و با قلبي سرشار از عشق و شور به خيل عاشقان اباعبدالله الحسين (ع) در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي پيوست تا در جبهه اي ديگر به دفاع از ارزشها و آرمانهاي انقلاب و مردم كشورش بپردازد. در طول جنگ و در مدت هشت سال دفاع مقدس و پس از آن مسئوليتهاي مختلفي را به عهده داشت كه از آن جمله مي توان به موارد زير اشاره كرد:

شهید خادم صادق منصور دل‌ها بود+تصاویر

مسئول محور آبادان/ مسئول زرهي لشگر19فجر/ معاونت آموزش نظامي سپاه ناحيه فارس/ مسئول بسيج لشگر 19 فجر/ فرماندهي آموزش دانشكده علوم و فنون زرهي/ و ….

شهيد خادم صادق كه در عملياتهاي مختلف شركت كرده و گه گاه از نواحي مختلف بدن نيز مجروح شده بود در عمليات پاكسازي منطقه مين گذاري شده در جاده ام القصر پاي خود را از دست داد. پس از اتمام جنگ با اصرار خانواده و با شرايطي كه همواره مدنظر داشت، تأهل گزيد و با همسر شهيد مهدي ظل انوار پيمان ازدواج بست. ثمره اين ازدواج پسرس بود كه شهيد خادم صادق بياد خاطره قهرمانيهاي شهيد ظل انوار او را محمد مهدي نام نهاد.

شهید خادم صادق منصور دل‌ها بود+تصاویر
سرانجام اين عاشق شوريده و اين جانباز خستگي ناپذير، در اول آبان ماه 1372 در حين انجام مأموريت در حوالي شهرستان دليجان دعوت حق را لبيك گفت و به ديدار حضرت دوست شتافت. چند روز بعد بر دستهاي مردم قهرمان پروري كه رشادتها و دلاورمرديهاي او را در زمان جنگ نقش نگين خاطر داشتند تشييع و در گلستان دار الرحمة شيراز به خاك سپرده شد.

شهید خادم صادق منصور دل‌ها بود+تصاویر

آرزوی شهید
یکی از دوستان شهید خادم‌صادق نقل می‌کنند که به شهید خادم‌صادق گفتند اگر جنگ تمام شد آرزوی شما به عنوان یک فرمانده چیست؟ شهید خادم‌صادق گفته بودند تنها آرزوی من این است که یک مرکز فرهنگی داشته باشم و روی بچه‌های جوان کار کنم و بتوانم مسائل مربوط به دوران دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کنم.

شهید خادم صادق منصور دل‌ها بود+تصاویر

شهید خادم صادق به روایت خواهرش

در وجود ایشان اخلاص عجیبی بود که زبانزد بود و نه تنها ایشان بلکه همه شهدا ایثار و اخلاص داشتند و ارادت خاصی به خانم حضرت زهرا (س) داشتند طوری که هفت روز پس از شهادت ایشان یکی از همسایگان در خواب دیده بودند که جنازه شهید خادم‌صادق را تعدادی از بانوان تشییع می‌کنند و زیر چهار گوشه تابوت را خانم‌های نورانی گرفتند که پس از آن به تعدادی از علما تماس گرفته و تعبیر خواب را پرسیدیم. در کل شهید منصور خادم‌صادق در رفتار خود بسیار مواظبت می‌کردند و نسبت به حق‌الناس و بیت‌المال توجه خاصی داشتند.

ما نمی دانستیم او فرمانده است
اج منصور در طول این هشت سال خیلی کم به مرخصی می‌آمدند و چندبار هم به دلیل مجروحیت به مرخصی آمدند و یک بار ترکش به سر ایشان اصابت کرده بود که منجر به از دست دادن دید چشم چپ ایشان شد و بار دیگر که به دلیل قطع شدن پایش زمان مرخصی‌اش بیشتر شد حتی صبر نکرد جراحتش ترمیم شود و دوباره به جبهه رفت، تا زمانی که در جبهه حضور داشت ما نمی‌دانستیم که ایشان فرمانده هستند و نه تنها فرمانده گردان حضرت ابوالفضل(ع) بودند بلکه سمت‌های دیگری نیز داشتند.

برادرم منصور از زمانی که محصل بود در کنار تحصیل بدون اطلاع خانواده به کار نیز می‌پرداخت و به دلیل اینکه در زمینه درس بسیار موفق بود به دیگر دانش‌آموزان تدریس خصوصی می‌کرد و درآمد خود را صرف رسیدگی به ایتام می‌کرد.

سردار شهید خادم صادق و شرط ازدواج

منصور روحیه خاصی داشت، هروقت با او در مورد ازدواج صحبت می‌کردیم، می‌گفت: «تا پیروز نشویم من ازدواج نمی‌کنم.» جنگ که به پایان رسید، پس از اصرارهای مکرر ما پذیرفت که ازدواج کند اما برای این کار شرط گذاشت، او اصرار داشت همسر آینده‌اش همسر شهید، سیده، و دارای فرزند باشد، بالاخره نیز با همسر شهید ظل‌انوار ازدواج کرد، و دو فرزند آن شهید را هم‌چون فرزندان خود در آغوش محبتش پروراند....
مراسم ازدواج آن‌ها در شب میلاد پیامبر اکرم و امام صادق (ع) در جمع سپاهیان برگزار شد.

وصيت نامه شهید:

بسم الله الرحمن الرحيم

اني لا اري الموت الا السعاده و الحياه مع الظالمين الا برما

خدايا مرا اين عزت بس که تو مولاي مني و همين فخر بس که من بنده توام.

امام ! تو در قلب من حکومت مي کني و حکومت  تو حکومت خداست،که خدا در ه حال ناظر برما است. و من از دريچه قلب خويش تو را ديده ام و لمس کرده ام و مرا همين بس، هر چند ديدار دنيايي هم  ارزش  دارد. اي امام! بدان ما با  قلبي  مملو از عشق  خدا و سري مملو از شور  حسيني در پي  امر تو قدم  به اين وادي گذاشته ايم و تو رهبر ما هستي و  بر اين  رهبر افتخار مي کنيم اي مردم افتخار نمائيد در اين برهه از زمان قرا گرفته ايد و در زير سايه پرچم پر افتخار اسلام و در حکومت الهي آقا مهدي (عج) به جلوداري و علمداري روح خدا قرار گرفته و زندگي مي کنيد. تا کنون در اين دنيا چنين حکومتي نبوده وخداوند بر شما منت گذاشته و اين حکومت را به شماملت ايران نصيب نموده است . پس قدر اين حکومت، انقلاب، امام عزيز و يارانش را  بدانيد، اگر  قدر اينان را ندانيد در دنيا و آخرت  بدبختي  نصيبتان خواهد شد. اسلام امروز به اين رهبريت حکومت و ياران امام افتخار مي کند، رسول الله افتخار مي کند ،پس خاک بر سر آن کسي که افتخار  نکند. اي کساني  که دنيا را گرفته و رها  نمي کنيد  و دنيا چشم شما را کور، گوشتان را کر، و قلبتان را مرده کرده است، اين دنيا وسيله است منزل پيش راه است ، دل به اين دنيا  نبنديد  و تقوا را پيشه کنيد شايد به فلاح و رستگاري برسيد.  در زندگي هدفدار باشيد تا جاودان بمانيد. چشمه آب شيريني  باشيد تا به دريا برسيد و جاودان گرديد. کساني  که هدفشان در جهت منفي شکل مي گيرد همچون  چشمه اي هستند که به شوره زار مي ريزند.پيرو ولايت فقيه باشيد تاسرافراز گرديد،از روحانيت نبريد،چرا که هرچه داريماز روحانيت اصيل و انقلابي داريم .گوش به فرمان امام  خميني باشيد و هرچه گفت بدون چون و چرا انجام دهيد. اي مومنين قدر يکديگر را بدانيد  و يکديگر را ياري و پشتيباني کنيد، وحدت  خود را حفظ كنيد.اي پاسداران عزيز، خود را فراموش کنيد و خود را فداي  اسلام نمائيد.       

 و من الله توفيق

منصور خادم صادق

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
سجاد حکیمی
Iran, Islamic Republic of
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۳
0
شادی روح شهید حاج منصور خادم صادق صلوات

حاج منصور خادم صادق ، شهید بی نظیری است چون به اوج عرفان رسیده و حالا می شود وسیله ای برای تربیت و تعالی رزمندگان لشکر 19 فجر .

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم . . .
سجاد
Iran, Islamic Republic of
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۳
0
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم . . .

http://seddiqin.blogfa.com/post/63
هاشم
Iran, Islamic Republic of
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۳
0
یاد حاج منصور بخیر

جا موندیم از شهدا
یک شاگرد
Iran, Islamic Republic of
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۳
0
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم ، یاحسین ع