کد خبر: ۶۲۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۸ - ۰۲ آبان ۱۳۹۳
امام جمعه شیراز:

حکم اعدام شیخ نمر خللی در موج انقلاب ایجاد نمی‌کند/ برخی حرکت های خزنده در جهت فرهنگ لیبرالی در جریان است

حکم رهبری برای شورای انقلاب فرهنگی، یک سند بالادستی است
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شیراز، با اشاره به دوره سخت و ملالت آور بیماری آیت‌الله مهدوی کنی اظهار کرد: ایشان از چهره های برتر روحانیت و حوزه  علمیه شیعه بود از آغاز علم را با عمل و اخلاق فراگرفت زندگی سیاسی و اجتماعی خود را با ارزش های دینی و اخلاق اسلامی تلطیف کرد.

وی افزود: ایشان همواره بر انجام تکلیف و ادای وظیفه و مسئولیت مصر بود و چه زیبا مقام معظم رهبری او را معرفی کرد که در همه جا و همه وقت در موضع یک عالم دینی، یک سیاستمدار صادق و یک انقلابی صریح ظاهر شد.

مسئولان از هم اکنون برای همایش بین المللی پیرغلامان در شیراز برنامه‌ریزی کنند

امام جمعه شیراز به روزهای پایانی ماه ذی‌الحجه و آغاز ماه محرم اشاره و اظهار کرد: بقای مکتب اسلام و تشیع در پناه نام اباعبدالله (ع) و عزاداری برای ایشان بوده و هست و همه چیز ما از امام حسین (ع) گرفته شده است.

وی افزود: نه تنها هر چه ما داریم از محضر امام حسین (ع) است بلکه همه انقلاب‌های آزادی بخش جهان از برکت انقلاب بزرگ حسین بن علی (ع) نشأت گرفته و به‌وجود آمده است و بنابراین عزاداری به‌عنوان یک از شعائر دینی و اعظم قربات الهی باید مورد نظر باشد و با توجه این عزاداری را دنبال کنیم.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به میزبانی شهر مقدس شیراز برای همایش پیرغلامان امام حسین (ع) سراسر جهان،‌ تصریح کرد: مسئولان باید از هم‌اکنون برنامه ریزی لازم را ترتیب داده و ساختار لازم را پیش بینی کنند تا با همت مردم فارس در حرم سوم اهل بیت (ع) این مراسم به بهترین شکل برگزار شده وعرض ادب مناسب به ساحت آن امام عرضه شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس به آغاز هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر در آغازین روزهای ماه محرم اشاره و خاطرنشان کرد: امیدوارم شعار این هفته یعنی " تذکر لسانی، پیام مهربانی و نظارت همگانی" مورد توجه قرار گرفته و امر به معروف و نهی از منکر با این دیدگاه در جامعه تعقیب و دنبال شود.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به ششم ماه محرم، نخستین جمعه ماه محرم که همه ساله به‌عنوان روز جهانی حضرت علی اصغر (ع)، کودک شیرخواره امام حسین (ع) نام‌گذاری شده است، گفت: امسال این توفیق پیش آمده که در 30 کشور، دو هزار و 500 نقطه در داخل کشور و 200 نقطه نیز در استان فارس محل و مرکز برای برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی باشد.

وی خواستار حضور بانوان با کودکان خردسالشان در این همایش شد و افزود: خواهران و مادران، فرزندان خردسالشان را در این مراسم متبرک و از حضرت علی اصغر (ع) برای فرزندانشان سلامت و عاقبت بخیری مسئلت می‌کنند.

حکم اعدام شیخ نمر خللی در موج انقلابی مردم ایجاد نمی‌کند

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به فرآیند صدور حکم اعدام شیخ نمر، گفت:‌ بیش از یک هفته قبل، دستگاه قضایی عربستان سعودی حکم اعدام را برای یک روحانی برجسته عربستانی به جرم اعتراض کشتار معترضین بحرین‌ صادر کرد.

آیت‌الله ایمانی افزود: جرم این عالم برجسته این بود که می‌گفت چرا آل سعود در بحرین با مردمی که کوچک‌ترین حق خود یعنی هر نفر یک رای را دنبال می‌کنند، به ستیز برخاستید که این اعتراض سبب شد که او را دستگیر، قبل از دستگیری زخمی و در بدترین شرایط، ماه‌های متوالی زندان و حکم اعدام برای او صادر کنند.

وی خاطرنشان کرد: همه علمای شیعه و اکثر علمای اهل سنت این حکم را محکوم کردند و حکومت عربستان این اعتراض‌ها را بشنود یا نشود، قبول کند یا نکند، باید بفهمد که این‌گونه برخوردها در ایران بیش از 50 سال انجام شد و نتیجه نداد.

آیت‌الله ایمانی افزود: رضاخان اعدام کرد و کشت، پسرش اعدام کرد و کشت حال کجا رفتند و چه شدند؟ این گونه برخوردها نمی‌تواند انقلاب را خفه و موج مردم را حنثی کند و چه بهتر اینکه سر عقل بیایند و از تجارب دیگر کشورها استفاده و بهره برداری کنند و طبعا باید در مراکز استان ها انزجار و نفرت عمومی را ارائه کرد و به دنیا نشان داد که مردم با این گونه اعدام‌های ظالمانه مخالف هستند و روح مردم با این گونه کارها سازگار نیست.

حکم مقام معظم رهبری برای شورای انقلاب فرهنگی، سند بالادستی فرهنگی‌کاران است

رئیس شورای عالی حوزه علمیه استان فارس با اشاره به حکم مقام معظم رهبری برای دور جدید فعالیت‌های شورای انقلاب فرهنگی، این حکم را از دقت، استحکام، اشراف، ژرف‌نگری خاصی برخوردار دانست و افزود: این حکم باید به‌عنوان منشور فرهنگی مورد نظر و توجه همه فرهنگی‌کاران جامعه به‌ویژه استان فرهنگ و ادب‌پرور فارس قرار گیرد.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به فراز اول این حکم، بر استفاده نخبگان از این سند بالادستی تأکید و تصریح کرد: باید ماهیت فرهنگ را شناخت و بررسی کرد که منظور از فرهنگ، فرهنگ آریایی و یا فرهنگ انقلاب است؟ فرهنگی که مردم برای آن به‌صحنه آمدند و برای دفاع از همین فرهنگ جان دادند و برای دفاع از این فرهنگ، هشت سال جنگ را پذیرفتند.

وی تأکید کرد: باید فرهنگ انقلاب را بفهمیم و برای تبیین و تثبیت اش تلاش کنیم و از امکانات و موقعیت برای سرمایه گذاری بر این موضوع مهم استفاده کنیم.

امام جمعه شیراز با تشکر از حمایت مردم از سخنانش در موضوعات فرهنگی و برخی اتفاقات خاص استان، اظهار کرد: باید مواظب و هوشیار باشیم چرا که مسائل فرهنگی به شکل خزنده در جامعه رخنه می کند و چارچوب فکری را هدف قرار می دهد و نمونه‌هایی در جامعه دیده می شود که در تلاش است تا با حرکت های خزنده در جهت فرهنگ تساهل و تسامح لیبرالی حرکت کند.

نظرات بینندگان