کد خبر: ۶۲۱۴۶
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۷ - ۰۲ آبان ۱۳۹۳
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

گاهی باید از یک نقد تشکر کرد/ برخی مشاوران تهران نشین می‌خواهند با گوگل ارث برای شیراز تصمیم بگیرند!

ما از طریق کانال‌های مختلف مسائل شهری را رصد می‌کنیم
به گزارش شیرازه، سید احمدرضا دستغیب روز گذشته در نخستین همایش مطالبات شهری که با حضور نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، یاوران شورا و معتمدین محلات برگزار شد، اظهار داشت: در بحث لایحه مدیریت شهری ما به دنبال آن بودیم که تجمیع خدمات شهری صورت بگیرد اما موضوع دارد به گونه دیگری پیش می‌رود.

وی افزود: باور من این است که باید اختیار آن چه که در مجموعه خدمات شهری است به شورا و شهرداری واگذار شده و نواقص احتمالی در قانون رفع شود.

به نوشته خبرگزاری فارس، دستغیب ادامه داد: کارهای شهری را باید نمایندگان محلی انجام دهند و موضوعات ملی و کلان نیز به عهده نمایندگان مجلس باشد و این دو سطح به صورت منفک خدمات ارائه دهند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ایراداتی که وجود دارد نیز باید با همفکری خود شوراها برطرف شود اما نه به این شکل که شورا کارایی و خاصیت خود را از دست دهد.

وی بیان کرد: ما از طریق کانال‌های مختلف مسائل شهری را رصد می‌کنیم و اطلاع داریم که یاوران شورا سامانه خوبی است و ما آمادگی داریم با یاوران ارتباط داشته باشیم.

دستغیب ابراز داشت: مشخص است که تجربه خوبی پشت سر این کار بوده و فعالیت‌های ستادی خوب و منظمی توسط شورا در بحث یاوران انجام شده است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: شماره 3000401036 سامانه پیامکی است که شهروندان و یاوران شورا می‌توانند با ما ارتباط داشته باشند.

وی افزود: شهر شیراز نیازمند یک نگاه کلان 50 ساله است و برخی از سخنان و طرح‌های خام که طرح می‌شود منبعث از نگاه‌های کوتاه‌مدت بوده و در بلندمدت مشکلاتی ایجاد خواهد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر نمایندگان نقدی می‌کنند کسی به خود نگیرد که این روال نادرست است.

وی با ذکر مثالی در این زمینه گفت: در زمان بارش برف در شیراز خود من در نقاطی از شهر برف‌گیر شده و قادر به حرکت نبودم و وقتی به صورت تلفنی با مسئولان بحران تماس می‌گرفتیم بیان می‌کردند مشکل رفع شده در حالی که ما هنوز همان‌جا مانده بودیم.

گاهی می‌شود از یک انتقاد تشکر کرد

دستغیب ادامه داد: مسئولان ما باید نگاه خود را تغییر دهند و گاهی صادقانه در برابر نقدها بگویند ممنون که فلان مشکل یا نقطه‌ ضعف را به ما اطلاع دادید تا رفع کنیم.

وی اضافه کرد: دیگران نیز در هر زمینه‌ای به ما تذکر دهند و مطمئن باشند اگر تذکری می‌دهیم به سبب قرار داشتن در جریان مباحث کلان است.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان این که امروز در شورای شهر شیراز نیروهای خوب و دلسوزی وجود دارد، بیان کرد: ما در شورای عالی شهرسازی به طور مفصل در مورد بافت فرسوده صحبت کردیم که مشاوران تهران‌نشین درد ما را نمی‌فهمند.

دستغیب همچنین گفت: مشاور در تهران است و قرارداد میلیاردی می‌بندد و دو نفر را در یک دفتر در شیراز مستقر می‌کند و می‌خواهد از طریق گوگل ارث برای شیراز تصمیم بگیرد و این‌گونه مشکل ایجاد می‌شود.

وی افزود: در بافت قدیم وقتی کودکی دچار حادثه می‌شود چگونه باید آمبولانس وارد کوچه‌های کم‌عرض شود و این مسائل را تنها کسی که در شیراز بوده و حداقل یک‌ شب را در خانه‌های آن منطقه گذرانده می‌فهمد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۲ آبان ۱۳۹۳
0
اینکه صحن حرم حضرت احمد بن موسی داره به قبرستان تبدیل میشه توصیه کیه؟!
موکل
آقای دکتر دستغیب تازه از سفر خارجی تشریف آوردید ؟
ناشناس
صحن حرم تبدیل به قبرستان نمیشه
بین حوض و ابخوری دارن قبر می ذارن
این موضوع همه جا از نجف و کربلا تا مشهد مرسومه
به نظر نمیاد مشکل باشه
ناشناس
ان شا الله خدا همه را به راه راست هدایت کنه
شهروند شیرازی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۲ آبان ۱۳۹۳
0
احسنت دکتر دستغیب.جناب دکتر صادقی هم همین را فرمودند که اقایان سرو صدا راه انداختند و در سایت پسرشان ایشان را تخریب کردند آقا جان برف اومد برق ها قطع شد و مشکلاتی پیش اومد اما باید از مردم عذرخواهی میکردید و به شعور مردم احترام میگذاشتید نه اینکه تخریب می کردید.به هر حال خاندان دستغیب به خاطر همین بی طرفی و صداقتشان در بین مردم محبوب هستند.و دکتر ضرغام هم به خاط اینکه مردم را صادقانه در جریان مشکلات قرار می دهند مورد احترام هستند دست حق نگهدارتان باد
ناشناس
آقای دستغیب قبول داریم ولی اون یکی که گفتی ابوالمشاغل استان فارس هست
شیرازی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۲ آبان ۱۳۹۳
0
جناب اقای دستغیب شما واقعا یک شب رو اونجا گذرانده اید؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۲ آبان ۱۳۹۳
0
دکتر جان تا حالا کجا بودی
بصيرت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۲ آبان ۱۳۹۳
0
آقاي دكتر آياشما درباره تخريب باغات قصردشت وازبين رفتن باغات هم در شورای عالی شهرسازی به طور مفصل صحبت فرموده ايد؟ آيا اين تخريب ها رارصد ميكنيد؟ التماس دعا
ملت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۲ آبان ۱۳۹۳
0
آقاي دكتر ميشه بفرماييدباآن مسئول محترم بحران كه به شمادورغ گفت چكاركرديد؟آيا آن مسئول هنوز سركارتشريف دارند؟
سیما عابدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۲ آبان ۱۳۹۳
0
دکتر به خاطر کارش باید خارج بره موردی هم نیست که بخواد نقد به
البته نقدهای جدی دیگه باید زد نه بهانه جویی کرد
شاهد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۲ آبان ۱۳۹۳
0
سلام آقاي دكتر كي متوجه شديد (مشاور در تهران است و قرارداد میلیاردی می‌بندد و دو نفر را در یک دفتر در شیراز مستقر می‌کند و می‌خواهد از طریق گوگل ارث برای شیراز تصمیم مي گيرد) چراعلت را ازمسولين سئوال نمي فرماييد، اگرسئوال فرموديدلطفابه مردم مقصرين رابه معرفي كنيد .التماس دعا