کد خبر: ۶۲۱۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۰۳ آبان ۱۳۹۳
در همایش سراسری شهرداران مطرح شد؛

راه حل شهردار شیراز برای باز کردن گره ترافیک

اولین همایش سراسری شهرداران استان فارس با حضور استاندار و شهردار شیراز در سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد.
به گزارش شیرازه، علیرضا پاک فطرت شهردار شیراز در این نشست با اشاره به وجود ترافیک در شهر شیراز خاطر نشان کرد: در شهرهایی هایی که در شعاع یکصد کیلومتری شیراز هستند به دلیل تاثیرگزاری مستقیم بر شهر شیراز باید مسائل ترافیکی و اجرای قوانین را حل کنیم تا شاهد اجرای این قوانین در مرکز استان باشیم.

پاک فطرت گفت: اگر شهرها توسعه پیدا کند، تاثیر مستقیم بر شهر شیراز دارد زیرا شیراز زمانی خوب است که شهرهای کوچک ما هم با امکاناتی که در اختیار دارند زیبا شوند تا بتوان جلو سیر مهاجرت به شیراز را گرفت.

شهردار شیراز با اشاره به سفر اخیر خود به شهر وایمار آلمان خاطر نشان کرد: شهر وایمار با 95 هزار جمعیت به عنوان خواهر خوانده شهر شیراز است، شیرازی که بیش از یک میلیون جمعیت دارد، اما می بینیم که شهر وایمار بیشتر از جمعیت خود توریست دارد و تعداد تخت خواب هتل آنجا بیش از پنج برابر شهر شیراز است.

وی با اشاره به هتل محل اقامت خود افزود: امکانات هتل آن شهر از زیباسازی محوطه و سالن آمفی تئاتر خیلی بهتر از هتل های شیراز بود؛ این در حالی است که در 20 کیلومتری این شهر، شهر ارفور بود که بیشترین امکانات را دارد و در آمد این شهرها بیشتر از راه جذب توریست بود و این توریست ها به مناسبت های مختلف از شهرهای بزرگ به آنجا مراجعه می کنند.

پاک فطرت یاد آور شد: شهرداران نیاز به جلسات اینچنی دارند تا نقطه نظرات را بشنوند و خودشان راهکار ارئه و برای انجام پروژه های بزرگتر برنامه ریزی کنند. لذا پیشنهاد می شود هر سه ماه یکبار این گونه جلسات برگزار شود تا شهرداران از موقعیت ها استفاده کنند.

شهردار شیراز پیشنهاد داد تا جلسات آینده با محورهای تخصصی تر برگزار شود و در زمینه قوانین، فرهنگ شهروندی، گردشگری و ارائه تجربه موفق شهرداران برگزار شود.
نویسنده :
رضا کگوهی شوریجه
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
نسل سومی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۳
0
شهردار عزیر من ، جیگرتو بخورم ، مگه استکبار میذاره توریست سرازیر بشه تو شیراز؟
به جای این حرفا یه بررسی کن ببین چه جوری میشه اون نرده هایی که ساختی رو آب کنی؟!