کد خبر: ۶۲۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۰۳ آبان ۱۳۹۳

جلسه رای اعتماد به وزیر علوم کی برگزار می‌شود؟

خانه ملت تا چهارشنبه این هفته یعنی 7 آبان فرصت دارد جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم را برگزار کند
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، سیدشریف حسینی نماینده مردم اهواز و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد: جلسه رأی اعتماد به نیلی احمدآبادی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری سه‌شنبه یا چهارشنبه هفته جاری در صحن علنی برگزار می‌شود.

وی گفت:‌ طبق اصل 135 قانون اساسی،‌به رئیس‌جمهور اجازه داده شده برای وزارتخانه‌های فاقد وزیر تا سه ماه سرپرست تعیین کند و سپس وزیری را برای کسب رأی اعتماد به پارلمان معرفی نماید؛ در ماده 205 آئین‌نامه داخلی مجلس نیز به خانه ملت فرصت داده شده حداکثر یک هفته «پس از معرفی وزیر» جلسه رأی اعتماد به وی را در صحن علنی برگزار کند.

این عضو هیأت رئیسه مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: در ماده 206 آئین‌نامه داخلی مجلس نحوه برگزاری جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی نیز تعیین شده که طبق آن ۲ نفر از نمایندگان به عنوان مخالف و ۲ نفر به عنوان موافق، هر کدام به مدت 15 دقیقه، رئیس‌جمهور برای دفاع از وزیر پیشنهادی به مدت یک ساعت و خود وزیر پیشنهادی نیز برای ارائه برنامه‌ها و پاسخگویی به ابهامات، 30دقیقه فرصت سخنرانی دارند.

حسینی ادامه داد: با توجه به اینکه نامه معرفی نیلی احمدآبادی وزیر پیشنهادی علوم چهارشنبه هفته گذشته 30 مهر تحویل هیأت رئیسه مجلس شد، لذا خانه ملت تا چهارشنبه این هفته یعنی 7 آبان فرصت دارد جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم را برگزار کند که به نظر می‌رسد به احتمال زیاد این جلسه یا روز سه‌شنبه یا چهارشنبه هفته جاری برگزار خواهد شد.

نماینده اهواز در مجلس در ادامه یادآور شد: وزیر پیشنهادی علوم این هفته می‌تواند با حضور در فراکسیون‌های مختلف، کمیسیون‌های تخصصی و مجامع استانی به ارائه برنامه‌هایش برای تصدی سکان وزارت علوم بپردازد،‌این هفته احتمالاً وزیر پیشنهادی علوم نشستی با فراکسیون‌های رهروان ولایت و اصولگرایان خواهد داشت.

نظرات بینندگان