کد خبر: ۶۲۲۷۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۰۵ آبان ۱۳۹۳

دادستان عمومی و انقلاب شیراز معرفی شد+تصاویر

مراسم معارفه دادستان عمومی و انقلاب شیراز با حضور حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور برگزار شد.
به گزارش شیرازه، روز گذشته در مراسمی با حضور حجت الاسلام ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور و مسئولان ارشد استان فارس در محل سالن شهید قاضی استانداری فارس، قاضی طهماسب یزدانیان به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شیراز معرفی و از خدمات علی القاصی مهر، رییس کل دادگستری استان فارس، که پیشتر عهده دار مسئولیت دادستانی شیراز نیز بود تقدیر به عمل آمد.

قاضی یزدانیان پیش از این رییس شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی شیراز بود.

حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی دادستان کل کشور در حاشیه مراسم تودیع و معارفه دادستان شیراز در گفت و گو با خبرنگاران افزود: افرادی به عنوان مظنون در این حادثه دستگیر شده و در حال تحقیق از این افراد هستیم .

به نوشته ایرنا، دادستان کل کشور با بیان اینکه ستاد ویژه در دادستانی استان اصفهان جهت پیگیری این موضوع تشکیل شده گفت : مردم مطمئن باشند که در این موضوع قوه قضاییه با قاطعیت و بدون مسامحه برخورد خواهد کرد و انچه حق است احقاق خواهد شد .

وی یاد آور شد: متاسفانه رسانه های معاند از این موضوع سوءاستفاده کردند ، اولین اقدام آنان ارتباط دادن موضوع اسید پاشی با امر به معروف و نهی از منکر بود ، این دو موضوع هیچ ارتباطی با هم نداشته و کسی که مقید به اسلام است به خوبی به این امر واقف است که انجام چنین جنایاتی در شرع اسلام حرام اعلام شده است.

دادستان کل کشور اضافه کرد : رسانه های معاند با نا امن جلوه دادن وضعیت کشور و جامعه ما می خواستند جو ناامنی روانی ایجاد کنند ، آنها با تسلط نظام سلطه بر فضاهای مجازی و رسانه های معاند به دنبال بحران آفرینی در کشور هستند که همواره با بزرگ نمایی در هر مسئله ای سعی در ایجاد آسیب روانی در کشور دارند.

این مقام قضایی با تاکید بر بر خورد قاطع با عوامل این جنایت اعلام کرد: خوشبختانه مردم شریف اصفهان و مردم کشورمان در این موضوع نیز با بصیرت ورود کردند و به نیت دشمنان پی بردند ، نتایج تحقیقاتی که از متهمان به عمل می آید به زودی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی افزود: اسید پاشی و این گونه حرکت ها در دین اسلام رفتار جنایتکارانه و وحشیانه است که هیچ جایگاهی در دین ندارد و هیچ فرد خداشناس و با ایمانی اقدام به انجام چنین حرکت های وحشیانه ای نمی کند.

این مقام قضایی گفت : متاسفانه حرکت های دشمنان و رسانه های بیگانه به جایی رسیده که طی چند روز گذشته خبر از اسید پاشی در برخی از استانها، شهرها و بخش های کشور می دهند که این گونه موارد دروغی بزرگ است و صحت ندارد.

وی از شهروندان و مردم خواست تا اخبار صحیح را از مجاری قانونی و معتبر پیگیری کنند و در مقابل جو سازی ها و فضا سازی ها معاندین با بصیرت عمل کنند .

* جرایم زیاد ، زیبنده جامعه اسلامی نیست

دادستان کل کشور در مراسم معارفه دادستان جدید شیراز با بیان اینکه جرایم زیاد، زیبنده جامعه اسلامی نیست، گفت: پیشگیری از وقوع جرم تنها راه کاهش جرایم است و این موضوع صرفا وظیفه قوه قضاییه نیست.

حجت الاسلام ‘سید ابراهیم رییسی’ افزود: برای پیشگیری از وقوع جرم شناخت انگیزه و کنترل ابزار جرم بسیار مهم است، انگیزه جرم را با تربیت صحیح و کار فرهنگی می توان تغییر داد و ابزار جرم هم در جامعه باید کنترل شود.

وی با بیان اینکه این شایسته نیست که برخی جرایم هر روز تکرار و به دادگستری کشیده شوند، گفت : کاهش آمار ورودی پرونده به دستگاهها قضایی بسیار مهم و قابل توجه است.

وی یکی از بهترین راهکارها برای کاهش جرائم را تلاش در جهت پیشگیری دانست و همه را در این زمینه مسئول دانست.

دادستان کل کشور افزود: کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی نمادی از موفقیت در پیشگیری از بروز جرائم است.

حجت الاسلام رییسی همچنین زمان اجرای حکم را بسیار مهم دانست و گفت: زمان مناسب، کلید اصلی تاثیر گذاری مجازات است و این موضوعی است که دادستان ها باید بیشتر به آن توجه کنند.

دادستان کل کشور با تاکید بر پایبندی به آموزه های دینی، گفت: اگر به آموزه های دینی پایبند باشیم جرایم هم کاهش می یابد، بیش از ۷۰ درصد پرونده های حقوقی دادگاه ها محصول دروغ و برعکس جلوه دادن حق و باطل است.

* امام جمعه شیراز: خلافکاران باید از هیمنه دستگاه قضایی هراس داشته باشند

نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز در مراسم تودیع و معارفه دادستان جدید شیراز با بیان اینکه خلافکاران باید از هیمنه دستگاه قضایی هراس داشته باشند، گفت: عظمت و قدرت دستگاه قضایی باید خلافکار را به هراس بیاندازد.

آیت الله اسد الله ایمانی افزود: خوشبختانه دستگاه قضایی با هدایت رهبر معظم انقلاب و تدابیر مسوولان این قوه در حال رشد و تعالی است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس به برخی از مظاهر عدالت و امنیت در استان فارس اشاره کرد و گفت: در فارس شاهدیم که با برخوردهای صحیح، به موقع و منطبق با قانون ، مشکلات و مسائل بزرگ استان حل و فصل شده است.

وی به مقایسه فعالیت های دستگاه قضایی کشور در شرایط فعلی با ۳۰ سال پیش پرداخت و گفت: در این ایام دفاع از نظام و تمامیت نظام جزو برنامه های خاص قوه قضاییه است.

استاندار فارس نیز در این مراسم امنیت و عدالت موجود در استان فارس را خوب توصیف کرد و گفت: دستگاه قضایی فارس تاکنون با قدرت، عزت و اقتدار عمل کرده است.

‘سید محمد احمدی’ با بیان اینکه با احکام قاطع دستگاه قضایی استان شاهد برقراری و گسترش امنیت هستیم، افزود: پیام ما به شورای تأمین کشور این است که دستگاه قضا و مجموعه های همکار در فارس، بدون مسامحه و اهمال در انجام وظایف در برقراری امنیت سر از پا نمی شناسند.

وی ادامه داد : استان فارس گسترده ترین حوزه قضایی را در کشور دارد و در ۲۹ شهرستان با فعالیت ۴۴ حوزه قضایی در زمینه احقاق حق بسیار مناسب عمل کرده است.






















نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
آباده طشک
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۳
1
جهت اطلاع آقای یزدانیان دادستان جدید اهل آباده طشک می باشد.
شيرازي
Germany
دوشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۳
1
فرماندار شيراز کجاست؟تو جلسه توديع ومعارفه دادستان شيراز فرماندار نباشه از عجايب هست!!!!!