کد خبر: ۶۲۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۰۶ آبان ۱۳۹۳
جدیدترین مصوبات شورای شهر شیراز چه بود؟

از تصمیم به کاشت یک «درخت چینی» در شیراز تا تقدیر از اکبر شریعت

گزارش مطالعات شهرسازی و اقتصادی پروژه مسکونی تجاری، فرهنگی، ورزشی سهراب سپهری به تصویب رسید.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، روز گذشته در شصت و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز چند مصوبه داشت که در ادامه می‌آید.

لایحه وصول 5 درصد عوارض از ارائه دهندگان خدمات شهربازی و تفریحی در پارک‌ها

لایحه وصول 5 درصد عوارض از ارائه دهندگان خدمات شهربازی و تفریحی در پارک‌ها اولین دستور کار شصت و پنجمین جلسه شورای شهر شیراز بود که مقرر گردید عوارض استفاده از وسایل بازی و سرگرمی در اماکن و مراکز استیجاری به صورت 1.5K در 5 درصد محاسبه ‌شود که K اجاره ماهیانه دستگاه‌های بازی و سرگرمی است و مستاجر در مزایده مشخص کرده است.

همچنین نحوه محاسبه عوارض استفاده از وسایل بازی و سرگرمی در اماکن و مراکز غیراستیجاری، به صورت 2K در 5 درصد می‌باشد و K مبلغ اجاره دستگاه‌هاست که توسط کارشناس رسمی دادگستری مشخص می‌گردد.


گزارش مطالعات شهرسازی و اقتصادی پروژه مسکونی تجاری، فرهنگی، ورزشی سهراب سپهری

دستور کار بعدی این جلسه گزارش مطالعات شهرسازی و اقتصادی پروژه مسکونی تجاری، فرهنگی، ورزشی سهراب سپهری بود که مورد تصویب اعضای شورا قرار گرفت.

بر اساس این مصوبه سه بسته پیشنهادی مسکونی، مسکونی- تجاری و تجاری توسط معاونت سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های اقتصادی در نظر گرفته شده که سهم شهرداری در بسته مسکونی، 21/25، در بسته مسکونی- تجاری، 02/30 و در بسته تجاری، 30/47 در نظر گرفته شده است و سهم سرمایه‌گذار در این بسته‌ها به ترتیب، 79/74، 98/69 و 70/52 می‌باشد.

همچنین مقرر شد اولویت با سرمایه‌گذاری باشد که هم متقاضی پروژه مسکونی و هم پروژه تجاری باشد.

چگونگی افزایش سرانه فضای سبز به منظور مقابله با آلودگی هوا و ریزگردها

چگونگی افزایش سرانه فضای سبز به منظور مقابله با آلودگی هوا و ریزگردها نیز مورد بررسی قرار گرفت که پس از بحث و بررسی، خواص درخت پائولونیا مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت با اجرای طرح کاشت این نوع درخت با حداقل 20 و حداکثر 100 هکتار موافقت شد.

از موضوعات دیگر این جلسه درخواست تفسیر بند "ط" مصوبه شماره 26373 مورخ 11/11/90 موضوع عوارض تامین سرانه هزینه خدمات شهری بود و با توجه به بند "ط" که ملاک عمل در اخذ عواض کلیه کاربری‌های طرح تفصیلی مصوب سال 74 می‌باشد به کمیسیون مربوطه جهت بررسی بیشتر برگشت داده شد.

بحث دیگری نیز در خصوص نقش ملی اقتصاد و فرهنگ و حمل و نقل شهری در راستای تحقق بیانات مقام معظم رهبری در نام‌گذاری سال 93 مطرح گردید و مقرر شد همایشی در این خصوص برگزار گردد.

از دیگر اقدامات مثبت و قابل تقدیر اعضای شورای شهر شیراز دعوت و تقدیر از اکبر شریعت، مداح پیشکسوت و خواننده حماسی مداحی معروف « کربلا کربلا ما دارییم می‌آییم» بود که وی با حضور در شورا به یاد یاران شهیدش در جلسه شورا این مداحی را اجرا کرد.

نظرات بینندگان