کد خبر: ۶۲۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۰۶ آبان ۱۳۹۳

امام ‌جمعه قیروکارزین: اصل عاشورا نماز است

امسال بحمداله با تلاش فراوانی که صورت گرفته است تمامی شهرها و روستاهای شهرستان از نعمت وجود روحانیت بهره مند شده اند.
به گزارش شیرازه به نقل از پرگون امام جمعه قیروکارزین در همایش ائمه جمعه و جماعات شهرستان قیروکارزین گفت: امروز و در شرایط حاکم بر جهان محرم فرصت بسیار خوبی است تا با استفاده از ظرفیت معنوی آن به بیان حقایق بپردازیم.

وی تصریح کرد: در قرآن کریم قصص زیادی از انبیای الهی آمده است اما هیچ کدام از آنها به پای قضیه کربلا نمی رسد زیرا آن چیزی که کربلا را اینگونه ساخت مدیریت بسیار ظریف و زیبای امام حسین(ع) بود که از کمترین فرصت ممکن بهترین استفاده را برد. امام جمعه قیروکارزین با اشاره به اینکه علما در رأس امورات فرهنگی هستند گفت: امسال بحمداله با تلاش فراوانی که صورت گرفته است تمامی شهرها و روستاهای شهرستان از نعمت وجود روحانیت بهره مند شده اند.

حجت السلام اکبری عنوان داشت: امروز اولین مسئله ای که روحانیت در مساجد باید به آن بپردازند مسئله حقیقت عاشورا و تبیین آن است، زیرا امروز قضیه عاشورا از اصل دین جدا شده است.

وی ادامه داد: امروز دیگر تحریفاتی که در گذشته شاهد آن بودیم وجود ندارد و این تحریفات در شکلی جدید تر ظهور کرده است به مانند اینکه شور عزاداری زیاد است اما صف نماز جماعت کمرنگ شده است و این در حالی است که اصل عاشورا نماز است.

اکبری افزود: تمامی این معضلات به این دلیل است که بین دین و عاشورا اختلاف افتاده است و اساس دین بر زمین مانده است.

وی چراغ پرفروغ سیدالشهدا و کشتی نجات آن حضرت را عامل شناخت حق از باطل دانست و افزود: اگر این حلقه نبود بشریت بعد از پیامبر بزرگوار اسلام راه سعادت خود و تشخیص حق از باطل را پیدا نمی‌کرد و از این‌رو نبی مکرم اسلام  (ص) فرمودند «ان‌الحسین مصباح‌الهدی و سفینة‌النجاه» که در حقیقت هر دو محور هدایت یعنی مصباح هدی و سفیه نجات محور اساسی نجات بشریت است.

نظرات بینندگان