کد خبر: ۶۲۳۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۳ - ۰۶ آبان ۱۳۹۳

هواداران احمدی نژاد در تکاپو؛ روزنامه‌ای پیشکش احمدی نژاد!

مشخص نمودن خط مشی دقیق سیاسی و اینکه فعالیت احمدی نژادی ها در چه دایره ای و با چه نامی است از جمله مهمترین نکات فعالیت های "هما" است.
به گزارش شیرازه، مهدی مهدیان در فرهنگ نیوز نوشت: مهدی مهدیان: کمتر کسی گمان می کرد که محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق جمهوری اسلامی ایران بعد از اتمام ریاستش بر دولت دهم بدون حاشیه از سیاست کناره گیری کند و به امورات علمی و شخصی خود بپردازد. همینطور هم شد و رئیس جمهور دولت نهم و دهم ایران عملا از سیاست کنار نرفت.برای اثبات این آمر می توان به جلسات وی با همکاران سابق خود از جمله وزرای دولت نهم و دهم و در راس آن همه کاره دولت های احمدی نژاد یعنی مشایی اشاره کرد.دعوت رئیس جمهور فعلی کشور به مناظره و بعضا پیگیری سیاست زده ایشان به منظور تثبیت دانشگاه جنجالی ایرانیان و اظهار نظرهای اندک اما سیاسی محمود احمدی نژاد دلیل دیگری برای اثبات این امر است.

اما در کنار احمدی نژاد هواداران وی هم بیکار ننشستند و بعضا به طرق مختلف به منظور زنده نگه داشتن یاد احمدی نژاد در فضای سیاسی کشور فعالیت داشتند. از برگزاری جشن و پایکوبی در کنار منزل شخصی احمدی نژاد در سال گذشته تا فعالیت محسوس در فضای مجازی که می توان به ساخت مستند «آبرو» اشاره کرد، مستندی که پیرامون استقبال مردمی از محمود احمدی نژاد در نیمه شعبان سال جاری همزمان با میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی (ع) ساخته شده است.

ناگفته نماند که حامیان احمدی نژاد به دودسته حامی احمدی نژاد حتی با حضور مشایی و حامی احمدی نژاد بدون حضور مشایی تقسیم شده اند و به نظر می رسد که این جریان از چشمان رئیس دولت پاک دور نمانده و با توجه به اینکه احتمالا احمدی نژاد نیم نگاهی به انتخابات های آینده دارد به دنبال جذب هر دو گروه از حامیان خود است.

حضور کمرنگ و بعضا عدم حضور مرد شماره دو دولت دهم  همراه احمدی نژاد و البته اظهار نظرهای مختلف احمدی نژاد درباره مشایی مبنی بر اینکه"احمدی نژاد یعنی مشایی و مشایی یعنی احمدی نژاد" حاکی از صحت این ادعاست.

در شرایطی که به نظر می رسد رئیس جمهور سابق کشور به دنبال حفظ تمامی هواداران خود در اردوگاه سیاسی اش است، هر دو گروه از حامیان وی با توجه به تبلیغات گسترده و زنجیره ای آنها در فضای مجازی به منظور بازگشت احمدی نژاد به عرصه قدرت در سال 96 به دنبال رسانه ای شدن این جریان از طریق رسانه های رسمی هستند. به همین دلیل در کنار این فعالیت ها امروز اولین روزنامه اینترنتی هواداران محمود احمدی‌نژاد با نام "هما"منتشر خواهد شد. مدیر مسئول این روزنامه اینترنتی که درودیان است و از نزدیکان رسانه ای احمدی نژاد در دولت قبل به شمار می آید طولانی بودن روند دریافت مجوز روزنامه کاغذی و البته هزینه های فراوان آن را علت اصلی انتشار روزنامه اینترنتی اعلام کرد.

به گفته وی این روزنامه هدیه تولد حامیان رئیس جمهور پیشین به شخص احمدی نژاد است."البته وی مدعی شده است که ما وارد مناقشات سیاسی نخواهیم شد و علیه مخالفان آقای دکتر موضع نمی‌گیریم... ما می‌خواهیم یک تفکر را تبیین کنیم و به مسائلی بپردازیم که پیش از این کمتر فرصت برای پرداختن به آنها وجود داشته است".

با این وجود باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا گفته های یار رسانه ای احمدی نژاد عملی می شود و یا اینکه تنها در مقام حرف باقی می ماند. اما نکته قابل تامل این است که در صورت عملی نشدن این ادعاها و ورود یاران احمدی نژاد به مناقشات سیاسی قطعا باید درباره مسائلی که مورد سوال اقشار خاکستری اطراف احمدی نژاد است جمع بندی مناسبی صورت گیرد.

مشخص نمودن خط مشی دقیق سیاسی و اینکه فعالیت آنها در چه دایره ای و با چه نامی است از جمله مهمترین نکات این مسئله است.اگر بخواهند با اصولگرایان که بدون شک مهمترین جریانی بودند که به ورود احمدی نژاد به پاستور در سال 84 و 88 تأثیرگذار بودند، فعالیت کنند باید به بزرگترین اختلاف خود با آنها که همان انحراف و جریان انحرافی است پایان دهند و با مشورت و البته عبور از اختلافات به فعالیت های سیاسی خود در کمال آرامش بپردازند اما اگر برخلاف این باشد بدون شک با توجه به حوادث تنش زای دولت دهم در سال های پایانی عمرش، مسیر و آینده خوبی برای این روزنامه اینترنتی و دیگر فعالیت های هواداران احمدی نژاد با توجه به حاکم بودن جریان مخالف دولت سابق قابل تصور نیست.

بدون شک گذشت زمان و رصد اخبار این روزنامه بهترین پاسخ برای رسیدن به جوابی روشن درباره این سوال خواهد بود که آیا فعالیت های حامیان و شخص محمود احمدی نژاد حول محور وحدت با اصولگرایان و دوری از انحراف و تفکر نوپای آن می گذرد و یا اینکه برخلاف این گفتمان حرکت می کند. طعم گس رفتارهای اطرافیان رئیس جمهور پیشین هم می تواند حلال پاسخ های زیادی باشد که در اذهان عمومی درباره همه فعالیت های احمدی نژاد و احمدی نژادی ها شکل گرفته است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۳
0
کار خوب انجام داد است برای مردم روش است