کد خبر: ۶۲۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۰۷ آبان ۱۳۹۳

امام جمعه اهل سنت شیراز: تمام آزادیخواهان جهان به امام حسین(ع) افتخار می‌کنند

مسلمانان باید اخلاق، رفتار، منش و سیره سیدالشهدا را الگوی خود قرار دهند.

شیرازه- سرویس سیاسی: امام جمعه اهل سنت شیراز با اشاره به قیام امام حسین(ع) گفت: گرچه برای حضرت سیدالشهدا(ع) روشن بود که قیام و امتناع از بیعت با یزید منجر به شهادت ایشان و یارانشان خواهد شد اما چون یزید سعی می‌کرد تغییرات اساسی در دین مبین اسلام ایجاد کند و بدعت‌های زیادی به وجود آورد به همین منظور امام حسین(ع) خود و خانواده‌اش را فدای جد بزرگوارشان کردند.

شیخ عبدالواحد خواجوی در گفتگو با خبرنگار شیرازه تصریح کرد: قیام ابا عبدالله(ع) برای طلب دنیا و پست و مقام نبود بلکه می‌خواست احکام خدا را اجرا و راه و روش پیامبر(ص) را احیا نماید.

امام جمعه اهل سنت شیراز اظهار کرد: از دیدگاه اهل سنت، امام حسین(ع) اگر با یزید بیعت می‌کرد و به حکومت ایشان تن در می‌داد بر فسق و فجور یزید صحه می‌گذاشت اما ایشان دفاع از مظلومان و مصالح عموم را بنابر فرمان خداوند در قرآن، وظیفه شرعی خود می‌دانست و در انجام آن دریغ نکرد که بدین سبب به مقام سید و سرور جوانان اهل بهشت رسید.

شیخ خواجوی ابراز کرد: تمام آزادیخواهان جهان و همه مسلمانان باید به این سلاله پاک رسول‌الله(ص) و به این نام شریف و مبارک افتخار کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما با بیان اینکه اهل سنت نیز عزاداری می‌کنند ولی با شیوه‌ای متفاوت از برادران شیعه، گفت: اهل سنت در ایام محرم و صفر بیشتر خیرات کرده و به فقرا و مستمندان رسیدگی می‌کنند؛ عروسی و جشن و سرور برپا نمی‌کنند؛ در مساجد و منابر به ذکر مناقب و شرح حال امام حسین(ع) می‌پردازند و از مردم دعوت می‌کنند که به راه و روش آن حضرت متمسک شوند.

امام جمعه اهل سنت شیراز با تصریح اینکه اهل سنت و همه امت اسلامی پایبند به راه و روش سیدالشهدا(ع) هستند، بیان کرد: همه آزادیخواهان و مسلمانان جهان با تمسک به راه و روش امام حسین(ع) در برابر طاغوت و ظلم ایستادگی می‌کنند و همانطور که امام حسین(ع) احیاگر سنت جد بزرگوارشان بودند، پیروان ایشان نیز باید این راه را ادامه دهند.

وی در پایان تاکید کرد: مسلمانان باید اخلاق، رفتار، منش و سیره سیدالشهدا را الگوی خود قرار دهند.

نظرات بینندگان