کد خبر: ۶۲۳۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۰۷ آبان ۱۳۹۳
نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس:

برخی از تصویب طرح امر به معروف هراس دارند/ مجلس با قدرت کار خود را انجام می‌دهد

عده‌ای می خواهند نتیجه ی تصویب قانون امر به معروف را اقداماتی نظیر اسیدپاشی قلمداد کنند.
به گزارش شیرازه،‌ جشمید جعفرپور عضو کمیسون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با لادستان در خصوص طرح امر به معروف گفت: طرح امر به معروف و نهی از منکر و حمایت از آمرین و ناهیان که بر اساس اصل ۸ قانون اساسی باید سالها پیش بصورت قانون در می آمد اکنون با تلاش کمیسیون فرهنگی و قضایی به صحن مجلس نهم راه پیدا کرده است و در راه بررسی آن هستیم.

وی بیان داشت: امر به معروف از واجبات کلیدی است که می تواند در پیشگیری از ناهنجاری های اقتصادی و فرهنگی نقش تاثیرگذاری را داشته باشد، در این طرح وظیفه ی امر و نهی زبانی به عهده ی مردم و اقدامات عملی و برخورد با انجام دهندگان منکر و جرم بر عهده ی نهاد های رسمی گذاشته شده است و اساس موضوع این است که اگر افراد جامعه به شکل بی ضابطه اقدام به اعمالی به عنوان امر به معروف نمایند در این قانون جا ندارد و جرم شناخته می شود.

وی گفت: با توجه به اهمیت تاثیرات گسترده ای که اجرای امر به معروف و نهی از منکر در حوزه ی اجتماع برای پاکسازی و بهبود فضای فرهنگی استفاده می رود طبیعی است کسانی با تضعیف این قانون و همچنین با اجرای عملی آن در جامعه مخالفت نمایند و عملیاتی کردن آن را برای خود به عنوان مانع و ضعف محسوب کنند و این گروه کسانی هستند که از اجرای امر به معروف و نهی از منکر زیان می بینند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص موضوع اسید پاشی اظهار داشت: موضوع اسید پاشی که به شکل گسترده ای در رسانه های بیگانه دامن زده شد و برخی رسانه های داخلی نیز در توسعه و گسترش آن نقش بازی کردند امر جدیدی نیست و با مراجعه به صفحه ی حوادث روزنامه ها و پرونده های قضایی همیشه ما شاهد جرم و جنایاتی به نام اسید پاشی هستیم اما این که در این فضا و به این شدت برجسته می شود و آنرا مرتبط با طرح امر به معروف و نهی از منکر در مجلس می نمایند نشان از هراسی است که از تصویب این قانون دارند و می خواهند نتیجه ی تصویب قانون را چنین اقدامات جنایتکارانه ای قلمداد کنند.

جعفرپور بیان داشت: طی بررسی های بعمل آمده چند مورد اسیدپاشی اخیر بدلیل اختلافاتی بود که بین فرد مجرم و افراد آسیب دیده وجود داشته و هیچ کس اجازه نمی دهد برای نهی از منکر فردی اقدام به اسید پاشی نماید که خود بزرگترین منکراست و باید عامل آن را به شدت مجازات کرد.

مسلما این گونه ارتباط دهی ها بین جنایاتی مانند اسید پاشی و طرح امر به معروف و نهی از منکر از حراس دشمن و برخی از جریانات از تصویب و اجرای این قانون دارد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی را بر آن می دارد که با توجه و وقت هر چه بیشتر به بررسی و تصویب این طرح بپردازند که انشااله پس از تصویب به مرحله ی اجرا برسد.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
شهروند لاری
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۳
0
جناب آقای جعفرپور
نماینده محترم مردم لارستان در مجلس
لطفا مواضع و خط فکری خود را صراحتا بیان فرمایید.
شما و آقای ضرغام صادقی نماینده شیراز در روز های انتخابات مجلس نهم خود را اصولگرا معرفی کردید ولی آلان گویا بیشتر به اصلاح طلبان گرایش دارید؟
لطفا شفاف توضیح فرمایید