کد خبر: ۶۲۳۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۰۷ آبان ۱۳۹۳

ذوالانوار: با فرهنگ عاشورایی می‌توان ناهنجاری های اجتماعی را حذف کرد

بشر امروز برای گسترش عدالت و مقابله با ظلم و ستم هیچ الگویی بهتر از فرهنگ ایثار عاشورایی نخواهد یافت.
به گزارش شیرازه، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: بساری از ناهنجاری های اجتماعی را می توان با گسترش فرهنگ عاشورایی حذف کرد.

سید حسین ذوالانوار بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عاشورای حسینی بهترین مکتب برای بشریت است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: قیام امام حسین (ع) و واقعه کربلا می تواند بهترین الگوی بشریت باشد. 

وی گفت: بشر امروز برای گسترش عدالت و مقابله با ظلم و ستم هیچ الگویی بهتر از فرهنگ ایثار عاشورایی نخواهد یافت.

ذوالانوار افزود: انقلاب اسلامی ایران که امروز الگوی تمام حرکات بیداری خواه در سطح جهان است ریشه در تفکر عاشورا دارد.

وی تصریح کرد: فرهنگ عاشورا سرچشمه همه آزادی خواهی و فضایل نیک بشریت است و بهترین نسخه برای مشکلات امروز بشریت است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی را می توان با گسترش فرهنگ عاشورایی حذف کرد.

وی بیان کرد: احیای امر به معروف و نهی از منکر از مهمترین میراث های عاشورای حسینی است که در دنیای امروز نیز به شدت نیاز می شود.

ذوالانوار ادامه داد: در شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) نیز باید ایام سوگواری امام حسین (ع) به شکل گسترده برگزار شود.

وی گفت: تمامی دستگاه های متولی و خدمت رسان باید در این ایام بسترها و شرایط لازم را برای راحتی عزاداران حسینی فراهم کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: شیراز دارای سبقه مذهبی بالایی است و سوگواری امام حسین (ع) در این شهر هرساله با شور و حال عجیبی برگزار شده است.

وی اضافه کرد: امیدواریم که رسانه ها نیز در این ایام به معرفی اهداف قیام عاشورا و دستاوردهای این واقعه مهم بپردازند.

ذوالانوار تصریح کرد: واقعیت عاشورا باید به تمام جهان ارائه شود و در این راه باید مطالب با صحت کامل و به صورت درست و واقعی به مردم منتقل شود.

وی با تاکید بر پرمحتوا بودن اشعار مداحی و مرثیه خوانی، اخلاص شاعران و مرثیه خوانان افزود:مسائل احساسی باید از مسائل واقعی عاشورا جدا باشد و نباید سلیقه های شخصی را وارد مداحی و شعرسرایی در وصف کربلا نمود.

وی در ادامه اظهار داشت: مسلمانان دنیا نمی توانند از راه و پیام امام حسین (ع) جدا باشند و هر کس با هر دین و مذهبی باید در راه امام حسین (ع) گام بر دارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برجسته ترین مقطع تاریخی در اسلام عاشورا و فرهنگ عاشورایی است، ابراز داشت: جستجوگران تاریخ باید به بهترین شکل ممکن فرهنگ و تاریخ عاشورا را به جهان منتقل کنند.

وی با بیان اینکه فرهنگ عاشورا امانتی است که باید به دست آیندگان داده شود، گفت: ادبیات، صوت و فرهنگ عاشورا باید به گونه ای ارائه شود که هر کس در هر سطحی بتواند این فرهنگ را به خوبی بشناسد
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
dr faze
UNITED STATES
چهارشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۳
0
pas irad kojast ke mamlekat behtar namishe.