کد خبر: ۶۲۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۸ - ۰۷ آبان ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ چهار‌شنبه 7 مهر

شفابخشی که جان 16 نفر را گرفت!

روزنامه‌های شیراز در دو روز اخیر، کاملا در اختیار برنامه عاشورایی گذر هنر شیراز قرار داشته است.

به گزارش شیرازه؛ بعد از انتشار گسترده دعوت مریدی از مردم برای شرکت در برنامه‌ی گذر هنر در روزنامه‌های دیروز، امروز نیز صفحه اول هر 4 روزنامه خبرجنوب، عصر مردم، نیم نگاه و افسانه در قرق گذر هنر بود! در این راستا تیتر یک «خبرجنوب» و عکس صفحه اول آن به این موضوع اختصاص یافته و این روزنامه تیتر زده: «شکوه هنرهای آیینی فارس در «گذر هنر»». تیتر تکان دهنده‌ی «مسمومیت با مواد مخدر 16 نفر را به کشتن داد» از دیگر تیترهای خبرجنوب است که به آمار مرگ و میر امسال اشاره دارد که به دلیل مسمویت با مواد مخدر صورت گرفته است. آیت الله مکارم شیرازی نیز در توصیه به هیات‌های عزاداری فرموده‌اند: «در عزاداری ها از قمه زنی، آسیب رساندن به بدن و اهانت به مقدسات دیگران خودداری شود» که در صفحه اول این روزنامه با عکسی از ایشان به چاپ رسیده است. «شاهکار دیگری از کریم خان سر از خاک بیرون آورد» موضوع دیگری است که در صفحه اول خبرجنوب تیتر شده است. موضوع از این قرار است که در جریان بهسازی برخی ورودی های این بنای ملی، کانال آبی کشف شده است که 270 سال قدمت دارد. این کانال مسیر خروجی آب از ارگ کریم‌خانی به مسیر عمارت کلاه فرنگی بوده است.

«افسانه» موضوع مرگ 16 نفر در فارس را تیتر یک خود کرده و آورده: «متادون شفابخش 16 قربانی در فارس گرفت». همچنین آمار 1000 نفری که در استان بر اثر استفاده از مواد مخدر مسموم شده‌اند نیز در ادامه‌ی این مطلب آمده است. عکس امروز هم که به موضوع مریدی و گذر هنرش مربوط می‌شود که با عکسی از این مراسم که در حضور مریدی اجرا شده به چاپ رسیده است. یادداشت امروز باز هم قلم نقد خود را به موضوعاتی همچون خودرو کشیده ... نویسنده انتقاد کرده که چرا پژو تمام ایرانی می‌سازیم تا از ارزبری جلوگیری کنیم اما دوچرخه را وارد می‌کنیم که باعث ارزبری می‌شود.

«عصرمردم» هم در قالب عکس صفحه اول خود به موضوع گذر هنر پرداخته است. تیتر یک این روزنامه اما به صحبت‌های رهبر انقلاب در دیدار با مسوولان و دست‌اندرکاران حج اختصاص یافته است. «حج بهترین فرصت برای مقابله با دیوارکشی دشمن میان ایران و دنیای اسلام است» تیتر یک امروز این روزنامه است. و خاورمیانه امروز از دید کاریکاتوریست این روزنامه؛

مریدی

«نیم‌نگاه» تیتر یک خود را به پلیس آب اختصاص داده و تیتر زده: «پلیس آب در فارس تشکیل می شود». این خبر را استاندار در جمع فرمانداران استان اعلام کرده است. تصویری هم از دیدار رهبر انقلاب با مسوولان و دست اندرکاران حج در صفحه اول این روزنامه به چاپ رسیده است. و گذر هنر هم که در قالب عکس در این صفحه قابل مشاهده است.

نظرات بینندگان