کد خبر: ۶۲۳۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۲ - ۰۷ آبان ۱۳۹۳
استاندار فارس:

بعد از انقلاب به منابع طبیعی چوب حراج زدیم!/ دستگاه‌های فعال در روستا موازی‌کاری نکنند

مشخص نیست چه اصراری برای کشاورزی روستائیان وجود داشت...

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، استاندار فارس با بیان اینکه امروز مردم از شهرنشینی خسته شده‌اند، گفت: در صورت برنامه‌ریزی مناسب امکان ساماندهی و جهت‌دهی پتانسیل‌ها برای توانمندسازی روستا‌ها وجود دارد.

سید محمد احمدی در گردهمایی فرمانداران، بخشداران و دهیاران استان فارس بر تشکیل شورای توسعه روستایی و عشایری تاکید و اظهار کرد: در روستا‌ها نیروهای تحصیلکرده و باکیفیت متعددی وجود دارد که با همکاری آنان و تشکیل شورای توسعه کارهای بسیاری می‌توان انجام داد.

وی با بیان اینکه با اتکا به ظرفیت داخلی، امکان رشد کمی و کیفی وجود دارد، گفت: باید در مسیر توسعه از کار بخشی و انفرادی پرهیز و کار تیمی انجام شود.

مقام ارشد دولت در فارس، هم‌افزایی و انتقال تجارب بین دهیاران، فرمانداران، شورا‌ها، بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، آبفار، استانداری و سایر تشکیلات را ضرورتی برای توسعه روستاها عنوان و اضافه کرد: ما می‌توانیم با توانمندسازی روستا‌ها و کشور، قطع وابستگی به بیگانگان و شعار «هیهات‌ من‌الذله» را در بعد اقتصادی تحقق بخشیم.

احمدی افزود: توسعه زیرساخت‌ها برای رشد اقتصادی است و راه، جاده، مصالح، تکنولوژی، آب و خاک و نیروی انسانی را شامل می‌شود و بدون این‌ها رشد اقتصادی رقم نمی‌خورد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی از بدو انقلاب برای توسعه تلاش کرد و دفتر مناطق روستایی برای آن شکل گرفت و بهتر بود این دفتر به مسائل عشایر نیز می‌پرداخت، یادآور شد: قبل از انقلاب اسلامی، انقلاب سفید روستا‌ها را ویرانه کرد و سرمایه و ابزار کار را از روستائیان گرفت و چند شرکت نمادین تاسیس شد و به سبب آنکه در روستا‌ها کسی نبود به روستائیان سرمایه و کار بدهد، بیکار شدند و به شهر مهاجرت کردند.

وی با بیان اینکه زمانی ۲۰ درصد جمعیت کشور شهری بود اما اکنون حدود ۷۰ درصد جمعیت کشور شهرنشین شده‌اند، گفت: بعد از انقلاب ولع خدمت‌رسانی به روستا‌ها بود اما بدون برنامه کار صورت گرفت و به منابع طبیعی چوب حراج زدیم. مشخص نیست چه اصراری برای کشاورزی روستائیان وجود داشت و مگر کشور چقدر زمین و مرتع برای کشاورزی و دام دارد.

احمدی با اشاره به اینکه در مقطعی حتی به مدیرانی که در واگذاری زمین به روستائیان و عشایر نقش ایفا کردند جایزه دادند، افزود: استان فارس استانی عشایری است و برای جابجایی و ییلاق و قشلاق مشکل دارند چراکه ایل‌راه وجود ندارد و تردد آن‌ها با تلفات مالی و جانی همراه است و وقتی به مقصد می‌رسند به سبب اینکه تمام زمین‌ها واگذار شده حتی جایی برای اسکان نیست تا چه رسد به اینکه دام بخواهد چرا کند.

این مقام مسئول اظهار کرد: از زمین‌ ‌دشت‌ها و رودخانه‌ها واگذار شده و امروز برای احداث کارخانه مشکل وجود دارد و اغلب زمین‌ها باغ شهری شده است.

وی با تصریح اینکه نداشتن برنامه در گذشته کشور را دچار مشکل کرده است، تاکید کرد: امور روستا‌ها و عشایر باید با برنامه پیش رود و دفتر شهری و روستایی در استانداری باید فعالیت‌ها را تجمیع کند تا دستگاه‌های مختلف فعال در روستا موازی‌کاری نکنند.

استاندار فارس افزود: بنابر قوانین اقتصادی از یک آستانه به بعد، افزایش نیروهای وارد شده در یک کار نه تنها افزایش بازده را به دنبال ندارد که کاهش بازدهی را رقم می‌زند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۳
0
اینکه به منابع طبیعی استان چوب حراج زده شده درسته و همه میدونن...
الان راه حل چیه؟؟؟؟راهکار بدید جناب آقای احمدی...