کد خبر: ۶۲۳۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۰۸ آبان ۱۳۹۳

چای روضه ارباب زمین گیرم کرد

روضه و هیات را مگر می شود بدون نوشیدن چای معروف روضه تمام کرد!؟ گویی به جزئی جدا نشدنی از هیات و روضه مبدل شده است.
روضه و هیات را مگر می شود بدون نوشیدن چای معروف روضه تمام کرد!؟ گویی به جزئی جدا نشدنی از هیات و روضه مبدل شده است. گویی جنسش، طعمش و همه چیزش با چایی هایی که در طول سال می نوشیم متفاوت است.

به گزارش شیرازه به نقل از رجانیوز؛ شاید همین تفاوت است، و همین حس خاص است که سقاخانه ها و چایخانه ها را در محرم سیدالشهدا علیه السلام پر رونق و پر مشتری کرده است.

و چقدر زیادند دلدادگانی که در این ایام همه همت خود را بر آن می گذارند تا سقاخانه ای و یا چایخانه ای برای اقامه عزای امام برپاکنند، هر سال استکان ها را بیرون می آورند، سماورها را آتش می کنند، اسپندی دود می کنند و بساط عزای حسینی را اینگونه برپا می کنند.

شاید برای آنها حکایت سماوری که قلقل می کند و با قطره قطره اش حکایت عشق و اخلاص صاحبانش را می رساند، رساترین صدا برای ابراز ارادت و محبت باشد...

سماوری که به بزم حسین می جوشد؛ بخار رحمت آن جرم خلق می پوشد

حدیث کوثر و تسنیم و سلسبیل مگو؛ بگو حکایت مستی که چای می نوشد

 

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۳
0
از امام صادق علیه السلام روایت شده: هیچ کس نیست در روز قیامت مگر اینکه آرزو می کند ای کاش امام حسین علیه السلام را زیارت کرده بودم آن هنگامیکه می بیند که با زوار امام حسین علیه السلام چه می کنند، چقدر نزد خداوند مورد کرامت واقع می شوند. (وسائل الشیعه/ ج14/ص424)